• امروز : پنجشنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4
سردار کارگر در نشست خبری اعلام برنامه‌های سی وششمین سالروز بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر بیان کرد:

همایش نکوداشت پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس برگزار می شود/ سال آینده فاز اول برنامه های موزه دفاع مقدس آبادان آغاز می شود

  • کد خبر : 7471
  • 31 اردیبهشت 1397 - 19:14
همایش نکوداشت پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس برگزار می شود/ سال آینده فاز اول برنامه های موزه دفاع مقدس آبادان آغاز می شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس گفت: در این ایام، معاونت صدای سازمان با یک هزار و نهصد و هفتاد و پنج دقیقه از ۱۳ شبکه با ساختار(کلامی پیامی، آوایی، روایی، ترکیبی نمایشی، گزارش، گفتار، موسیقی، نمایش، کارشناسی) در قالب ۸۹ برنامه، فعالیت خواهد کرد.

  •  

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری اعلام برنامه‌های سی وششمین سالروز بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر، صبح امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه97، با حضور سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس و رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی ‌وششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن شهید سپهبد صیاد شیرازی ستاد راهیان نور کشور برگزار شد.

     

    سردار کارگر، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی ‌وششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر

    سردار کارگر، رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی ‌وششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر، در ابتدای این نشست خبری، پیرامون نامگذاری روزهای مقاومت گفت: روز اول چهارشنبه دوم خردادماه روز درس‌ها و عبرت‌ها از حماسه سوم خرداد حماسه‌سازان، فخرآفرینان نامگذاری شده است. محور فعالیت‌های این روز تبیین دستاوردها از عملیات بیت‌المقدس و توجه به حماسه فرزندان انقلاب اسلامی است. در این روز بازخوانی عملیات پیروزمندانه بیت‌المقدس و تأثیرات آن بر عملکرد سیاست‌های داخلی و خارجی با معرفی توان قدرت بازدارندگی ایران اسلامی در عرصه‌های علمی، پژوهشی و نظامی در برابر تهدیدهای دشمنان و ترسیم رشادت‌های رزمندگان اسلام محقق خواهد شد.

    وی افزود: روز دوم پنجشنبه سوم خردادماه روز مقاومت، ایثار و پیروزی، پیشکسوتان، فرماندهان و شهیدان نامگذاری شده است که محور فعالیت‌هایمان توجه به اهداف و نتایج حاصل از این پیروزی بزرگ و دست یافتن به خواسته‌های عزت‌مدارانه در حفظ استقلال و کیان ایران اسلامی است. در این روز انجام برنامه‌های متنوع و برگزاری مراسم ویژه با حضور پیشکسوتان و رزمندگان حماسه سوم خرداد، تجلیل از شهدای گرانقدر با حضور در مزار مطهر شهدا و ویژه ‌برنامه به صدا در آوردن بانک مقاومت و پیروزی در ساعت ۱۱ صبح روز سوم خرداد در سراسر کشور محقق خواهد شد.

    رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی وششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: روز سوم برنامه‌هایمان؛ روز جمعه چهارم خردادماه بوده که روز مقاومت و پایداری روز دزفول ولایتمداری، معنویت پشت جبهه‌ها نامگذاری شده است که محور فعالیت‌های این روز توجه به نقش ولایت و رهبری در پیروزی حماسه سوم خرداد و پرداختن به حضور مردم در جبهه‌ها و پشت جبهه‌ها در مقابله با دشمن است. در این روز حضور در نمازجمعه و توجه به نقش ولایت فقیه در ایجاد وحدت و پشتیبانی معنوی و پرداختن به نقش مقاومت و پایداری مردم دزفول در هجوم ددمنشانه دشمن در بمباران این شهر به عنوان الگویی از ایستادگی و پایمردی محقق می‌شود.

    وی بیان کرد: ستاد بزرگداشت مراسم سوم خرداد با مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و با عضویت سازمان‌های لشکری و کشوری و دبیری معاونت روابط عمومی، تبلیغات و امور بین‌الملل آن بنیاد راهبردی می‌شود. این ستاد در استان‌ها با مسئولیت استانداران و دبیری ادارات کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها و نهادهای ذ‌یربط در استان مربوطه فعالیت می‌کند.

    سردار کارگر، با اشاره به برنامه‌های ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت سوم خرداد گفت: برگزاری همایش نکوداشت پیشکسوتان و یادگاران دفاع مقدس سطح ۲ نیروهای مسلح ارتش، سپاه، ناجا، وزارت دفاع، بسیج و وزارتخانه‌ها درسازمان متبوع خود، رونمایی از بازی آنلاین استراتژیک فرماندهان، نهمین نشست تخصصی گفتمان موسیقی دفاع مقدس، سومین نشست تخصصی آینده‌پژوهشی تئاتر دفاع مقدس، تولید کلیپ مرز عشق با حضور گروه کر دانشکده افسری امام حسین(ع)، تجلیل از خالقان آثار هنری ویژه سوم خرداد(داستان یک پیروزی) با حضور جمعی از فرهیختگان و مقامات کشوری و لشکری در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، اجرای طرح پیک پیروزی؛ اعزام هنرمندان با اتوبوس به مناطق شهر تهران برای برپایی نمایشگاه عکس، اجرای تئاتر، نمایشگاه عکس سه بعدی و برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان توسط موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از جمله برنامه‌های سالروز بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر به شمار می‌رود.

     

    وی در ادامه اظهار داشت: رونمایی از سامانه بازدید مجازی موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزاری شب خاطره با حضور جمعی از فرماندهان عملیات بیت‌المقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزاری نشست اندیشه‌ورز با موضوع زنان و دفاع مقدس در دانشگاه‌ها، برگزاری نشست کارشناسی رادیویی و تلویزیونی با محوریت نقش زنان در آزادی خرمشهر، تجلیل از خانواده شهدا و بانوان نخبه ایثارگر، برپایی جشنواره خاطره‌نویسی نقش زنان در دفاع مقدس با عنوان کوچه آفتاب در اهواز، رونمایی از سامانه جامع اسناد دفاع مقدس در محل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزاری نقد کتاب تاریخ شفاهی آبادان تا حلبچه در محل تالار پرهام سازمان اسناد ملی از دیگر برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر به شمار می‌رود.

    رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی‌ و‌ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه اسناد، تصاویر، کالک و نقشه‌های عملیات بیت‌المقدس در محل سازمان و کتابخانه اسناد ملی، تهیه مارش(مقاومت و پیروزی) و ارسال آن به سازمان صداوسیما جهت پخش در ساعت ۱۱ روز سوم خرداد، ارسال پیامک انبوهی با محتوای دفاع مقدس با همکاری اپراتورهای همراه اول و ایرانسل، تهیه و تولید سری نمایشگاهی ویژه آزادسازی خرمشهر و ارسال آن به تمامی استان‌ها، گفتگو با فرماندهان، رزمندگان و پیشکسوتان حاضر در عملیات بیت‌المقدس در خبرگزاری دفاع مقدس، نگارش گزارش دستاوردهای سوم خرداد در خبرگزاری دفاع مقدس، پخش زیرنویس تلویزیون، با محتوای آزادسازی خرمشهر با همکاری صداوسیما، انجام مصاحبه با فرماندهان و پیشکسوتان عملیات بیت‌المقدس همراه با واکاوی عملیات در خبرگزاری دفاع مقدس، تجلیل از روحانیون جانباز دفاع مقدس در مدارس علمیه و نشست‌های تخصصی در مرکز تخصصی دفاع مقدس مدارس علمیه از دیگر برنامه‌های سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر به شمار می‌رود.

    وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌ها این مراسم می‌توان به برگزاری مراسم میهمانی لاله‌ها، غبارروبی و عطرافشانی و گلباران ۱۹۰۰ مزار شهدا، برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در تمامی مراکز ۳۱ استان، رونمایی از ۸۴ عنوان کتاب دفاع مقدس، برگزاری یازدهمین کنگره ملی تجلیل از ایثارگران با حضور رئیس جمهور و خانواده معزز شاهد، گلباران و عطرافشانی و اهتزاز پرچم در گلزار مطهر شهدا با حضور خانواده معظم شهدا، مقامات لشکری و کشوری، برگزاری مراسم و یادواره سوم خرداد روز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی و حماسه آزادسازی خرمشهر با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و نظامی و انتظامی در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها، برگزاری مراسم تجلیل از خانواده فرماندهان شهید عملیات بیت‌المقدس در استان، اجرای طرح سپاس با اولویت شهدایی که تاریخ تولد یا شهادت آنان سوم خرداد است خواهد بود که با حضور بالاترین مقام اجرایی استان، شهرستان و بنیاد محقق می‌شود.

    رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: معاونت سیمای سازمان با ۱۷۰۰ دقیقه برنامه از ۱۳ شبکه اقدام به برنامه‌‌سازی در قالب‌های سینمایی، ترکیبی، نمایشی، مستند، گزارش می‌کند. برنامه‌هایی مانند طلوع حماسه(شبکه سه)؛ با ما اینجا(شبکه پنج)؛ عکاسی زیر آتش(شبکه مستند)؛ همین امروز، همین امشب(شبکه سلامت)؛ پل آزادی، مجله تصویرگرا(شبکه افق) از جمله این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

    وی بیان کرد: معاونت صدای سازمان با یک هزار و نهصد و هفتاد و پنج دقیقه از ۱۳ شبکه با ساختار(کلامی پیامی، آوایی، روایی، ترکیبی نمایشی، گزارش، گفتار، موسیقی، نمایش، کارشناسی) در قالب ۸۹ برنامه فعالیت خواهد کرد.

    سردار کارگر اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به برگزاری مراسم شب شعر و خاطره با عنوان ایثار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده که همراه با رونمایی کتاب خواهد بود.

    وی افزود: سال گذشته در نشست خبری قول افتتاح موزه دزفول را دادیم که به وعده‌مان عمل کردیم و سال گذشته توسط ریاست جمهوری و ستاد کل نیروهای مسلح محقق شد و برنامه‌هایی در حال اجرا خواهد داشت. همچنین در موزه دفاع مقدس خرمشهر هم برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

     

    رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: امسال با بازدید از منطقه آبادان ایجاد موزه دفاع مقدس آبادان تصویب شد که سال آینده فاز اول برنامه‌های آن برگزار خواهد شد.

    وی بیان کرد: امسال قرار بود جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه دقاع مقدس را در سوم خردادماه برگزار کنیم اما به دلیل متقارن شدن با ماه مبارک رمضان زودتر برگزار کردیم. در این جشنواره ۹۲ کشور بیش از ۱۴۷۰ اثر ارسال شده است که از این تعداد هفتصد اثر از داخل کشور و الباقی آثار از کشورهای مختلف بوده است. درسال‌های آینده این برنامه در سوم خرداد ماه برگزار می‌شود.

    سردار کارگر اظهار داشت: رزمواره ملی مدافعان حرم هم از جمله برنامه‌هایی بود که قرار بود در سوم خردادماه برگزار کنیم اما به دلیل متقارن بودن با ماه مبارک رمضان زودتر از زمان موعد برگزار کردیم اما از سال‌های بعد در سوم خردادماه برگزار خواهیم کرد.

    وی بیان کرد: از سوم خردادماه با هماهنگی سازمان صداوسمیا و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای یکصد شهید مدافع حرم مستندی را آغاز خواهیم کرد و در ادامه کار برای یکصد و ده شهید فرمانده شاخص دفاع مقدس برنامه مستند دیگری کلید خواهیم زد. همچنین برنامه دیگری به نام آبروی محله برای بسیجیان محله تهیه خواهد شد.

    رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت سی و ششمین سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر تصریح کرد: ما در مجموعه کشور بیش از یکصد عنوان کتاب در موضوع دفاع مقدس در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ویژه سوم خرداد در سراسر کشور رونمایی می‌شود. همچنین تا سال ۹۳ نزدیک به هفتصد اثر در بنیاد منتشر شد و از سال ۹۳ تا کنون بیش از پانصد کتاب در مدت زمانی سه سال در سراسر کشور به چاپ رسید.

     

    سردار کارگر، در پایان سخنان خود گفت: روز چهارم خردادماه در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از چهارعنوان کتاب و فیلم کیلومتر ۳۰ رونمایی خواهد شد.

    خبرنگار: داریوش طهماسبی

     

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=7471

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم