• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
21

هر آنچه که لازم است راجع به طراحی داخلی و آموزش آن بدانید

  • کد خبر : 240686
  • 27 تیر 1400 - 15:35
هر آنچه که لازم است راجع به طراحی داخلی و آموزش آن بدانید

فهرست محتوا یکی از رشته های جذاب دانشگاهی و آکادمیک رشته طراحی داخلی است. شما با  تحصیل در این رشته با داشتن ذهنی خلاق و پویا می توانید درآمد بسیار مناسبی را کسب کنید. علاوه بر دانشگاه ، طراحی داخلی را با شرکت در دوره طراحی داخلی در آموزشگاه های آموزش طراحی داخلی هم می […]

فهرست محتوا

  • یکی از رشته های جذاب دانشگاهی و آکادمیک رشته طراحی داخلی است. شما با  تحصیل در این رشته با داشتن ذهنی خلاق و پویا می توانید درآمد بسیار مناسبی را کسب کنید. علاوه بر دانشگاه ، طراحی داخلی را با شرکت در دوره طراحی داخلی در آموزشگاه های آموزش طراحی داخلی هم می توانید یاد بگیرید. در این مقاله ما شما را با رشته طراحی داخلی بیشتر آشنا می کنیم تا اگر می خواهید این رشته را به عنوان رشته دانشگاهی و یا شغل آینده خود را انتخاب کنید ، با تمام موارد و چالش هایی که در این رشته وجود دارد آشنا بشوید و متوجه شوید که آیا این رشته مناسب شما هست یا نه؟

    طراحی داخلی چیست؟

    در این رشته هدف این است که فضای داخلی ساختمان ها و چیدمان وسایل و اشیای موجود  به گونه ای انجام شود که در عین اینکه علم  زیبایی شناختی در محیط رعایت شود ، کسانی که در آن محیط زندگی می کنند احساس راحتی بیشتری کنند و همچنین فضای داخلی محیط منطبق بر سلامت روحی آن ها باشد.

     

    طراح داخلی کیست؟

    چه افرادی که در دانشگاه و به صورت آکادمیک در این رشته تحصیل کردند و چه افرادی که دوره طراحی داخلی را با شرکت در آموزشگاه های طراحی داخلی یاد گرفتند  دارای ذهنی پویا و خلاق هستند. این افراد وظایف مختلفی را دارند مانند تحقیق و بررسی کردن برای طرح ریزی یک طراحی زیبا ،  تولید و طراحی برخی از لوازم مورد نیاز و همچنین بازرسی و نظارت در روند اجرای کار و مدیریت پروژه در حال اجرا.

    تفاوت های معماری داخلی ، طراحی داخلی و دکوراتور داخلی چیست؟

    شاید از نظر عده ای ، کار یک معمار داخلی یا طراح داخلی و دکوراتور داخلی هیچ تفاوتی ندارد. ولی به هیچ عنوان اینگونه نیست شاید کار هر کدام مکمل کار دیگری باشد و یا در یک چرخه قرار گیرند اما به این معنا نیست که کار هر سه به یک شکل است و با هم تفاوت ندارند.

    در معماری داخلی تلاش بر این است که یک هماهنگی و سازماندهی بین قسمت ها و فضاهای موجود در ساختمان انجام شود. به عبارت دیگر معمار داخلی با کمک دانشی که دارد تعیین می کند که کدام قسمت از ساختمان باید در کجا قرار گرفته و به چه شکل بهتر است انجام شود.  زمانی که کار معمار داخلی به پایان رسید، کار طراح داخلی شروع می شود. طراح داخلی با مطالعه و بررسی ویژگی ها و خواسته های مشتری ، با توجه به کار معمار داخلی به ساختن و ایجاد فضاهای کاربردی و جالب می پردازند. و اما دکوراتور داخلی تنها یک وظیفه بر عهده دارد ، اجرای پروژه طراحی شده! در واقع معمار داخلی و طراح داخلی زمانی که یک طرح را با بررسی های مختلف و دقیق و با استفاده از دانشی که دارند ایجاد می کند ، وظیفه اجرای آن بر عهده دکوراتور داخلی است.

     مهارت های یک طراح داخلی چیست؟

    پس از اینکه فردی در دوره طراحی داخلی تحصیل می‌کند و در این رشته فارغ التحصیل می شود ، مهارت های مختلفی را کسب می‌کند که در ادامه به آن می پردازیم. این مهارت ها عبارتند از توانایی در طراحی محیط منزل ، فروشگاه و هر جایی که به او محول شود. همچنین طراحی داخلی می‌توانند قبل از طراحی فضا با استفاده از تکنولوژی های موجود در طرح اولیه را به صورت ماکت سه بعدی و همچنین عکس و فیلم بسازد ، با کارفرما و یا مشتری قبل از اجرای کار با کلیت طرح آشنا شده و اگر نقد و نظری بر آن دارد اعلام کند تا در طرح نهایی لحاظ شود. یکی از توانایی هایی که طراح داخلی باید بر آن تسلط داشته باشد برآورد دقیق هزینه ها ، شرایط و لوازم مورد نیاز برای طراحی و اجرای یک پروژه است. و در نهایت طراح داخلی باید بتوانند با استفاده از توانایی هایی که کسب کرده است رضایت صد درصدی مشتری را کسب و جلب نماید.

    هر آنچه که لازم است راجع به طراحی داخلی و آموزش آن بدانید

    ایراد و عیب رشته طراحی داخلی چیست؟

    متاسفانه مانند بقیه رشته های دانشگاهی که میزان فارغ التحصیلی افراد از میزان تقاضا برای آن شغل بسیار بیشتر است، رشته طراحی داخلی نیز از این قضیه مستثنا نیست. اما تفاوت که این قضیه در رشته طراحی داخلی دارد این است که با توجه به اینکه شرکت‌ها و موسسات آموزشی مختلفی نیز روی کار آمده‌اند و افراد به جای شرکت و حضور در دانشگاه در این موسسات ثبت‌نام می‌کنند و مدرک معتبر در زمینه ی طراحی داخلی دریافت می‌کنند ، در نتیجه بسیار تعداد فارغ التحصیلان و افرادی که مهارت طراحی داخلی دارند افزایش می‌یابد. این موضوع باعث شده است که رقابت در این شغل افزایش یابد و همچنین میزان اشتغال در این رشته نیز کاهش یابد.

    به تازگی دفاتری تاسیس شده اند که با داشتن طراحان داخلی زیاد پروژه های طراحی داخلی را از مشتری دریافت و با استفاده از طراحان داخلی که استخدام کردند پروژه را به انجام می رسانند. این موضوع سبب شده است که مشتریان نیز در انتخاب طراح داخلی مناسب از میان انبوهی از طراحان داخلی دچار سردرگمی شوند.

    درامد یک طراح داخلی چقدر است؟

    قطعاً یکی از فاکتورهای مهم و تاثیر گذار انتخاب و هر رشته و شغل ، میزان درآمد و شرایط اقتصادی آن رشته است. برای رشته طراحی داخلی نمی توان یک عدد خاص را بیان کرد. به دلیل اینکه مانند بقیه رشته های دانشگاهی این درآمد با توجه به شرایطی ممکن است کم و یا خیلی زیاد باشد. درآمد در رشته طراحی داخلی کاملاً با میزان مهارت و توانایی شخصی طراح داخلی ، توانایی و میزان ارتباط با مشتریان ، سابقه کار طراح داخلی ، میزان اعتماد مشتریان به شخص و کار او و … رابطه مستقیم دارد. ولی بیان این نکته خالی از لطف نیست که با وجود این موضوع ، یکی از خوبی های این رشته امکان خود اشتغالی است. است یعنی فرد می تواند با تاسیس و ثبت یک شرکت یا دفتر طراحی داخلی پروژه های مشتریان را دریافت و آن خود و یا کارمندانی که استخدام کرده است انجام دهند و از این طریق درآمد خوبی کسب کند. البته این درآمد نیز با میزان اعتماد مشتریان ، نمونه کارهای حرفه ای و درجه یک ، میزان و چگونگی تبلیغات درست و … ارتباط مستقیم دارد. کسانی هم که ممکن است در شروع کار توانایی تاسیس شرکت و یا دفتر به علت مشکلات مالی و یا سرمایه اولیه را ندارند ، می توانند به صورت فریلنسری پروژه ها را از شرکت ها دریافت و آنها را به اجرا در آورند. با توجه به این توضیحات اگر قصد یادگیری طراحی داخلی را در کوتاه مدت دارید ، می توانید به جای دانشگاه در دوره آموزش طراحی داخلی شرکت بکنید. یکی از بهترین آموزشگاه های طراحی داخلی آموزشگاه طرحستان می باشد که دارای مدرک معتبر از سازمان فنی و حرفه ای می باشد و کلاس های طراحی داخلی را به صورت حضوری و آنلاین برگزار می کند.https://tarhestan.org

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=240686

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
    1. جلسات مشاوره آنلاین دکتر ترانه موذنی

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم