• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

هر آنچه که باید درباره NFT بدانید

  • کد خبر : 301208
  • 24 اردیبهشت 1401 - 12:16
هر آنچه که باید درباره NFT بدانید

ساختار منحصر به فرد هر NFT پتانسیل این را دارد که در موارد مختلف استفاده شود. برای نمونه، ان اف تی ها دارایی های فیزیکی مثل ملک، مستغلات و آثار نفیس هنری را به شکل دیجیتالی نمایش می دهند. از آنجایی که ان اف تی ها مبتنی بر بلاکچین هستند. می توانند برای حذف واسطه […]

  • ساختار منحصر به فرد هر NFT پتانسیل این را دارد که در موارد مختلف استفاده شود. برای نمونه، ان اف تی ها دارایی های فیزیکی مثل ملک، مستغلات و آثار نفیس هنری را به شکل دیجیتالی نمایش می دهند. از آنجایی که ان اف تی ها مبتنی بر بلاکچین هستند. می توانند برای حذف واسطه ها و ارتباط هنرمندان با مخاطبان یا مدیریت هویت کار کنند. ان اف تی  می تواند واسطه ها را حذف کند. معاملات را ساده کند و بازار های جدیدی ایجاد کند. اکثر بازار ان اف تی شامل مجموعه های کلکسیونی مثل اثر های هنری دیجیتال، کارت ورزشی و موارد نایاب می شود. برخی از این کارت‌ ها میلیون‌ ها دلار فروخته شده‌اند.

    افرادی که علاقه مند به جمع آوری آثار هنری و فعالیت در تجارت رمزنگاری هستند، اغلب از NFT استفاده می کنند. به غیر از آن، کاربرد های دیگری نیز دارد مانند:

    • محتوای دیجیتال

    امروزه مهم ترین کاربرد NFT در محتوای دیجیتال است. تولیدکنندگان محتوا به وسیله ی ان اف تی سود خود را افزایش می دهند. زیرا آن ها به اقتصاد سازنده قدرت می دهند که در آن سازندگان، مالکیت محتوای خود را به پلتفرم هایی که برای تبلیغ آن استفاده می کنند، می دهند.

    • موارد بازی

    NFT ها علاقه قابل توجهی را از سوی توسعه دهندگان بازی به خود جلب کرده اند. آن ها می توانند مزایای زیادی را برای بازیکنان فراهم کنند. به طور معمول، در یک بازی آنلاین، می توانید آیتم هایی برای شخصیت خود بخرید.

    • سرمایه گذاری و وثیقه

    NFT و DeFi  زیرساخت های مشابهی دارند. برنامه های DeFi  این امکان را به شما میدهند که از طریق وثیقه، پول قرض بگیرید. NFT و DeFi هر دو با هم کار می کنند تا از ان اف تی ها به عنوان وثیقه استفاده کنند.

    • نام ‌های دامنه

    NFT‌ ها اسامی راحت‌ تری برای به خاطر سپردن دامنه به شما ارائه می‌کنند. این مورد مانند  نام دامنه وب سایت عمل می کند و آدرس IP آن را به یاد ماندنی تر و ارزشمندتر می کند.

    یکی از تفاوت های کوین و توکن در استفاده از بلاکچین است. توکن بر خلاف کوین بلاکچین اختصاصی ندارد. به جای آن توکن بر روی بلاکچین ارز های دیگری مانند اتریوم کار می کند. رایج ترین توکن هایی که بر روی بلاکچین اتریوم عمل می کنند عبارتند از Tether،BNT، BAT و سکه های  USDC. کوین ها به وسیله ی بلاکچین معامله می شود و توکن ها متکی به قرارداد های هوشمند هستند که موجب تسهیل تراکنش ها بین کاربران آن می شود.

    امروزه سرمایه گذاری از جمله چیزهایی است که افراد بسیاری به دنبال آن هستند. امروزه ارز های دیجیتالی از جمله بازار های سرمایه گذاری مهم محسوب می شوند و نظر افراد بسیاری را به خود جلب کرده اند. برای سرمایه گذاری در ارز دیجیتال انتخاب  یک پلتفرم مناسب مهم می باشد. توکن و کوین از جمله مهم ترین پلتفرم ها برای خرید و فروش ارز دیجیتال می باشند. ولی سوال اینجاست که آیا توکن بهتر است یا کوین؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه به تعریف و بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

    توکن چیست ؟ توکن (Token) به دارایی اطلاق می شود که قابلیت انتقال دیجیتالی به دیگران داشته و همچنین قابلیت ذخیره ارزش در خود را دارد. Token قبل از اینکه در ارزهای دیجیتال مورد توجه  و مطرح شوند، به عنوان یک نوع مجوز رمزنگاری در سیستم‌های کامپیوتری مورد بحث قرار گرفته اند. توکن ها در واقع در بستر تکنولوژی بلاک چین به واسطه شرکت های مختلف ایجاد می شوند. همچنین دارای کاربرد های گوناگون می باشد و ارزش آن با توجه به کاربرد آن مشخص می شود. به طور مثال هر چقدر کاربرد توکنی برای رسیدن به هدفی مهم باشد، ارزش آن افزایش خواهد یافت.

    به عبارت دیگر Token به ارز های دیجیتال می گویند که در فضای رمزارز ها برخلاف کوین دارای بلاکچین مختص خود نیستند. در این نوع برای ثبت تراکنش ها از بلاک چین‌هایی که به اصطلاح پلتفرمی نامیده می شوند، استفاده می شود. البته به طور کلی می توان گفت به هر نوع دارایی که در رمز ارزها وجود دارد، توکن نیز گفته میشود. با استفاده از پلتفرم هایی مانند «اتریوم»، «باینس» و «کاردانو» می توان Token مورد نیاز را بدون نیاز به ایجاد شبکه بلاکچین، ایجاد و استفاده کرد.

    توکن‌ها هر کدام دارای خصوصیات و عملکرد های متفاوتی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند. برای این که بتوان ارزش آن ها را افزایش داد، می بایست در یک پروژه کاربردی بکار گرفته شوند. بنابراین اکثر شرکت ها سعی در سرمایه گذاری در این زمینه را دارند. به طور معمول توکنهایی که بتوانند خدمات مفید ارائه داده و یک نیاز را رفع کنند، نقش مهمی را در بازار سرمایه گذاری برعهده دارند. می توان گفت که Token را می توان به راه و روش های گوناگون مانند مالکیت دارایی دیجیتال، حسابداری، اطمینان از امنیت شبکه و پرداخت بکار گرفت.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=301208

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم