نماد سایت پول بانک

نهنگ های ارز دیجیتال چه زمانی خرید و فروش می‌کنند؟

نهنگ های ارز دیجیتال چه زمانی خرید و فروش میکنند؟

فهرست محتوا

  • اگر به ‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید احتمالاً در هنگام مطالعه اخبار مربوط به این بازار و تحلیل‌های تکنیکال آن بارها با کلمه نهنگ های ارز دیجیتال مواجه شده‌اید. ممکن است برایتان این سوال پیش آمده باشد که نهنگ‌ها چه کسانی هستند و چه نقشی در این بازار مالی دارند. ما در این مطلب قصد داریم در مورد نهنگ های ارز دیجیتال و اینکه چه زمانی به خرید و فروش می‌پردازند توضیحاتی ارائه دهیم.

    نهنگ کیست؟

    نهنگ به گروهی از افراد فعال در بازارهای مالی گفته می‌شود که هم سرمایه و هم هوش بالایی دارند که با استفاده از استراتژی‌های خاص خود بر روند قیمتی بازار تأثیر می‌گذارند. نهنگ های ارز دیجیتال با سرمایه بالای خود حجم معاملات و تقاضا را افزایش می‌دهند که این موضوع باعث فریب سایر تریدرها تازه کار و افزایش سود آن‌ها می‌شود.

    سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی پول بانک در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

    در واقع نهنگ‌ها کسانی هستند که حدود 1000 تا 5000 بیت‌کوین دارند و با خرید و فروش ارزهای دیجیتال مختلف به‌صورت کامل روند بازار را تغییر می‌دهند. ژانگ پنگ زائو (Changpeng Zhao)، بری سیلبرت (Barry Silbert)، برادران وینکلواس، شرکت مایکرواستراتژی، ساتوشی ناکاموتو و تیم دریپر (Tim Draper) از شناخته شده­ترین نهنگ‌های بازار ارزهای دیجیتال هستند. آن‌ها معمولاً از تکنیک‌های مشابه و یکسان برای تغییر قیمت‌ها و کسب سود بیشتر استفاده می‌کنند. براساس آمار حدود 40 درصد سرمایه بازار ارزهای دیجیتال در دست نهنگ‌ها است.

    دامپ و پامپ قیمت چیست؟

    دامپ و پامپ قیمت دو کلمه‌ای هستند که در زمان توضیح روند کار نهنگ‌ها از آن‌ها استفاده می‌شود.

    گاهی اوقات هدف نهنگ کاهش قیمت یک ارز دیجیتال خاص مانند x است. در این حالت آن‌ها شروع به فروش آن ارز می‌کنند و این موضوع باعث افزایش عرضه می‌شود. با افزایش عرضه و با توجه به عدم توانایی تریدرها برای خرید این حجم از ارز دیجیتال x، قیمت آن کاهش می‌یابد. با کاهش قیمت بسیاری از سرمایه گذران که ارز دیجیتال x را دارند برای جلوگیری از ضرر آن را می‌فروشند این موضوع خود باعث کاهش قیمت بیشتر می‌شود. حال نهنگ‌ها با قیمت بسیار پایین‌تر دوباره رمز ارز x را می‌خرند و از این طریق سود می‌کنند به این کار در اصطلاح دامپ قیمت یا کاهش قیمت گفته می‌شود.

    اما گاهی اوقات نهنگ های ارزهای دیجیتال هدف‌شان این است که قیمت ارز دیجیتال x را افزایش دهند. در این حالت با خرید و افزایش تقاضا قیمت آن رمزارز را افزایش می‌دهند. با مشاهده افزایش قیمت، بسیاری از سرمایه گذاران خرد تصمیم به خرید آن ارز می‌گیرند که این خود باعث افزایش مجدد تقاضا و قیمت می‌شود. حال که قیمت افزایش چشمگیر داشت، نهنگ‌ها تصمیم به فروش ارز دیجیتال خود به قیمت بالاتر می‌گیرند. به این کار پامپ قیمت یا افزایش قیمت گفته می‌شود.

    استراتژی نهنگهای ارز دیجیتال

    نهنگ‌های ارز دیجیتال معمولاً از دو استراتژی برای کسب سود خود استفاده می‌کنند. در استراتژی اول آن‌ها از طریق افزایش حجم معاملات به‌صورت ناگهانی با تغییر قیمت می‌شوند. به این صورت که آن‌ها مقدار زیاد از یک ارز دیجیتال خاص را می‌خرند و سپس بلافاصله آن را می‌فروشند. آن‌ها با انجام این کار حجم معاملات آن رمزارز را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهند. بسیاری از تریدرهای تازه کار این موضوع را سیگنالی مبنی بر افزایش قیمت می‌دادند و شروع به خرید می‌کنند که این موضوع باعث تغییر قیمت می‌شود.

    در استراتژی دوم آن‌ها به مرور زمان و در چند مرحله خرید می‌کنند. سپس به یک‌باره تمام ارز دیجیتال خود را می‌فروشند. این فروش ناگهانی مانند یک شوک باعث کاهش شدید قیمت ارز دیجیتال می‌شود. بسیاری از تریدرها برای کاهش میزان ضرر خود شروع به فروش می‌کنند و قیمت به خاطر افزایش عرضه و کاهش تقاضا خرید به‌صورت چشمگیری کاهش می‌یابد. حال نهنگ‌های ارز دیجیتال با قیمت پایین‌تر همان ارز دیجیتال را می‌خرند و از این طریق سود هنگفتی به‌دست می‌آورند.

    چگونه فریب نهنگ های ارزهای دیجیتال را نخوریم؟

    برای اینکه فریب نهنگ های ارزهای دیجیتال را نخورید فقط یک راه منطقی وجود دارد و آن هم استفاده از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال برای انجام معاملات است.

    برای انجام تحلیل تکنیکال می‌توانید از نمودارهای که در صرافی‌ها برای هر ارز دیجیتال به‌صورت مجزا وجود دارد استفاده کنید. در حال حاضر صرافی‌های داخلی و خارجی متعددی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال وجود دارد. پیشنهاد ما این است که برای پیشگیری از مشکلات احتمالی که در صرافی‌های خارجی ممکن ایجاد شود از صرافی‌های داخلی معتبر مانند تبدیل یا نوبیتکس استفاده کنید.

    اگر به ‌تازگی وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید پیشنهاد ما به شما خرید ارز دیجیتال سایت تبدیل است. زیرا در این سایت گزینه‌ای با عنوان حد ضرر برای فروش وجود دارد. شما با استفاده از این گزینه می‌توانید سرمایه و میزان ضرر خود را مدیریت کنید. در این بخش صرافی تبدیل شما این امکان را دارید که مشخص کنید که میزان ضرر به چه رقمی رسید سایت به صورت خودکار رمزارزتان را بفروشد. البته شما با استفاده از دو گزینه فروش آنی و ثبت سفارش نیز امکان فروش ارزهای دیجیتال خود را در این صرافی دارید.

    آیا امکان شناسایی رفتارهای نهنگها وجود دارد؟

    چندین سایت وجود دارند که به‌صورت لحظه‌ای رفتار نهنگ های ارزهای دیجیتال را اعلام می‌کنند. در این سایت‌ها اعلام می‌شود که نهنگ‌ها کوین های خود را از صرافی به کیف پول یا برعکس منتقل کردند. شما با استفاده از این اطلاعات می‌توانید سود خود را افزایش دهید. با پیگیری رفتار این نهنگ‌ها می‌توانید متوجه شوید که چه زمانی برای فروش و یا خرید ارز دیجیتال مناسب است.

    زمانی که نهنگ‌ها رمز ارزهای خود را از صرافی به کیف پولشان منتقل می‌کنند یعنی اینکه برای مدت زمان حداقل کوتاهی قصد معامله ندارند. که این نشان می‌دهد که احتمالاً بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد است. اما اگر کوین‌های خود را از کیف پول به صرافی‌های منتقل کردند یعنی اینکه قصد فروش و تغییر روند بازار را دارند. در این حالت شما باید به خوبی روند تغییرات بازار را رصد کنید که بتوانید از این تغییرات سود به‌دست آورید.

    سخن آخر

    بازار ارزهای دیجیتال جز بازارهای مالی با ریسک بالا که البته سود خوبی نیز دارد. برای اینکه بتوانید در این بازار سود به‌دست آورید باید براساس منطق و به دور از احساسات معامله کنید. برای انجام هر نوع معامله‌ای از تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال استفاده کنید. زیرا بسیاری از تغییرات ناگهانی قیمت در بازار رمز ارزها ناشی از شوک‌های نهنگ‌های این بازار است، پس از تصمیمات هیجانی به شدت دوری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای
    خروج از نسخه موبایل