• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

نهنگ‌های بیت کوین در اوج قیمت بیش از ۱۴۰,۰۰۰ بیت کوین فروخته‌اند

  • کد خبر : 193145
  • 10 اسفند 1399 - 6:16
نهنگ‌های بیت کوین در اوج قیمت بیش از ۱۴۰,۰۰۰ بیت کوین فروخته‌اند

داده‌های تازه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران دانه‌درشت بیت کوین طی ماه جاری میلادی، حداقل ۱۴۰,۰۰۰ واحد بیت کوین فروخته‌اند. به‌گفته کارشناسان این اقدام آنها روند نزولی بیت کوین را تسریع کرده است.
به گز..

  • داده‌های تازه نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران دانه‌درشت بیت کوین طی ماه جاری میلادی، حداقل ۱۴۰,۰۰۰ واحد بیت کوین فروخته‌اند. به‌گفته کارشناسان این اقدام آنها روند نزولی بیت کوین را تسریع کرده است.

    به گزارش کریپتوپوتیتو، نهنگ‌ها پس از چندین هفته انباشتِ مقادیر قابل‌توجهی از بیت کوین، به نظر می‌رسد که با فروش بخشی از دارایی‌های خود در چند روز گذشته، این روند را معکوس کرده‌اند. جالب اینجاست که این فرایند با سقوط گسترده بازار همزمان شده است، که این پرسش را پیش می‌آورد، که آیا نهنگ‌ها مسئول کاهش قیمت بیت کوین هستند؟

    اگر زمان را فقط یک هفته به عقب برگردانیم، بیت کوین به سمت رکوردهای جدید پیش می‌رفت و چندی پیش توانست تا ۵۸,۴۰۰ اوج بگیرد. اما این روند حالا شکلی معکوس به خود گرفته است. این ارز دیجیتال ظرف چند روز اخیر، بیش از ۲۰ درصد ارزش خود را از دست داد و همچنان احیای خود را آغاز نکرده است.

    این رویداد برای برخی کمی تعجب‌آور بود. همچنان‌که سرمایه‌گذاران نهادی بیش از ۶۵۰ میلیون دلار به صورت بیت کوین از صرافی کوین بیس برداشت کردند، اسکوئر (Square) ۱۷۰ میلیون دلار دیگر بیت کوین خرید و مایکرواستراتژی (MicroStrategy) یک میلیارد دلار دیگر در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کرد؛ در نتیجه می‌توان گفت که احساسات کلی حاکم بر بازار نسبتاً صعودی به نظر می‌رسید.

    درحالی‌که جامعه ارزهای دیجیتال درباره دلایل احتمالی پشت تحولات نامطلوب قیمت‌ها گمانه‌زنی می‌کند، داده‌های شرکت اطلاعات بازار گلاسنود (Glassnode) از نقش احتمالی نهنگ‌های بیت کوین می‌گوید.

    این شرکت تحلیلی گفت که آدرس‌های دارای ۱,۰۰۰ بیت کوین یا بیشتر در ۱۱ ماه گذشته (مارس ۲۰۲۰ تا فوریه ۲۰۲۱) در حال افزایش بود. این شرکت از این مدت به‌عنوان «فصل زایش نهنگ‌های بیت کوین» یاد کرد، چراکه این کیف پول‌ها بیش از ۱۴ درصد افزایش یافت.

    در همین دوره، قیمت بیت کوین از پایین‌ترین سطح خود در اواسط ماه مارس ۲۰۲۰ که ۴,۰۰۰ دلار بود، به نزدیک ۶۰,۰۰۰ دلار رسید. اما به نظر می‌رسد که نهنگ‌ها هفته گذشته در حال برداشت سودهای خود بوده‌اند، زیرا همان طور که نمودار زیر نشان می‌دهد، دارایی‌های آن‌ها به‌صورت چشمگیری کاهش یافت.

    منابع گروهِ موسوم به «نهنگ‌های گوژپشت» (دارای ۱,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ بیت کوین) در ماه فوریه حدود ۱۴۰,۰۰۰ واحد بیت کوین کاهش یافته است. این مقدار قابل‌توجه بیش از ۶.۵ میلیارد دلار آمریکا است.

    گلاسنود به نقش صندوق قابل معامله بیت کوین (ETF) نیز که به‌تازگی در کانادا راه‌اندازی شده هم اشاره کرد. این صندوق متعلق به شرکت پرپس (Purpose) اولین صندوق قابل معامله در آمریکای شمالی است که عملکرد بیت کوین را پیگیری می‌کند.

    هفته‌های آغازین ایجاد این محصول کاملاً با خوش‌بینی همراه بود، به‌طوری‌که تنها در عرض چند روز ۴۰۰ میلیون دلار جمع‌آوری شده است. داده‌های تازه‌تر نشان می‌دهد که این دارایی‌ها به بیش از ۱۰,۰۰۰ واحد بیت کوین (تقریباً ۵۰۰ میلیون دلار) افزایش یافته است.

    این اولین صندوق قابل معامله بیت کوین است که مورد تأیید نهادهای نظارتی در منطقه بزرگ آمریکای شمالی قرار گرفته است. این صندوق می تواند در طولانی‌مدت تأثیر شگرفی بر پذیرش بیت کوین و به‌تبع آن بر قیمت این ارز دیجیتال داشته باشد.

    نهنگ‌های بیت کوین در اوج قیمت بیش از ۱۴۰,۰۰۰ بیت کوین فروخته‌اند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • سرمایه‌گذار مطرح: بازگشت بیت کوین به قیمت ۱۰ هزار دلار تا پایان سال ۲۰۱۸ قطعی است !
    • تام لی از قریب‌الوقوع بودن جهش بلند بیت کوین خبر داد
    • تام لی، پیش بینی خود در مورد بیت کوین را نصف کرد؛ قیمت ۱۵,۰۰۰ دلاری تا پایان سال ۲۰۱۸ !
    • مایک نووگراتز: سال آینده ورق به نفع بازار ارزهای دیجیتال برخواهد گشت
    • قیمت ارزهای دیجیتال در حال آماده شدن برای حرکت بزرگ بعدی؟

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=193145

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم