×
  • نابسامانی در قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس مازندران-تهران؛ سودجویی شرکت‌ها در سکوت مسئولان

  • کد نوشته: 367708
  • ۱۹ اسفند ۱۴۰۳
  • 175 بازدید
  • ۰
  • شهروندان از بی‌ضابطگی فاحش در قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس در مسیر مازندران-تهران گلایه دارند. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد شرکت‌های حمل‌ونقل بدون نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، به صورت خودسرانه و سلیقه‌ای اقدام به تعیین قیمت می‌کنند. شکایت یک مسافر ناراضی: “مدتی است که قیمت بلیت رفت (تهران به مازندران) ثابت است، اما در مسیر برگشت، […]

    نابسامانی در قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس مازندران-تهران؛ سودجویی شرکت‌ها در سکوت مسئولان

    شهروندان از بی‌ضابطگی فاحش در قیمت‌گذاری بلیت اتوبوس در مسیر مازندران-تهران گلایه دارند. گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد شرکت‌های حمل‌ونقل بدون نظارت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، به صورت خودسرانه و سلیقه‌ای اقدام به تعیین قیمت می‌کنند.

    شکایت یک مسافر ناراضی:
    “مدتی است که قیمت بلیت رفت (تهران به مازندران) ثابت است، اما در مسیر برگشت، هر شرکت تعاونی قیمت‌های متفاوت و گزافی تعیین می‌کند. به‌عنوان مثال، درحالی‌که قیمت بلیت تهران-بابل ۳۲۰ هزار تومان است، همین مسیر در بازگشت از ۳۵۰ هزار تومان شروع می‌شود و بدون هیچ مبنای مشخصی تا مبالغ بالاتر هم افزایش می‌یابد. جالب اینجاست که هیچ مرجع پاسخگویی مانند سایت ۱۴۱ یا سایر نهادهای نظارتی، پاسخی به این بی‌عدالتی نمی‌دهند. این اختلاف فاحش قیمت را می‌توان به سادگی با جستجو در سایت پایانه‌ها مشاهده کرد.”

    این ناهماهنگی در قیمت‌گذاری نه‌تنها بار مالی اضافه‌ای بر دوش مسافران می‌گذارد، بلکه نشان‌دهنده ضعف نظارتی دستگاه‌های متولی است. پرسش اساسی این است: چرا سازمان راهداری به‌عنوان متولی اصلی، اجازه می‌دهد شرکت‌های حمل‌ونقل به‌صورت خودسرانه و بدون ارائه توضیح منطقی، قیمت‌ها را دستکاری کنند؟ شهروندان حق دارند از مسئولان بخواهند هرچه سریع‌تر برای ساماندهی این وضعیت و ایجاد شفافیت در قیمت‌گذاری اقدام کنند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *