نماد سایت پول بانک

میلاد صدرخانلو در نشست خبری رویداد سرمایه گذاری فناورانه D8)): به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران هستیم

  • دبیر نشست سرمایه‌گذاری تیم ۲۰۲۲ گفت: تاکنون ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قطعی شده است و امیدواریم تا روز برگزاری رویداد این همکاری‌ها بیشتر شود.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری رویداد سرمایه گذاری فناورانه هشت کشور در حال توسعه D8)) TIM 2022 ، صبح امروز دوشنبه 11 بهمن ماه 1400، با حضور میلاد صدرخانلو دبیر نشست سرمایه ‌گذاری تیم ۲۰۲۲ و جمعی از اصحاب رسانه، در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شد.

    بنا به این گزارش، نشست سرمایه‌گذاری کشورهای عضو گروه D۸ و دیگر کشورهای شرکت کننده (TIM۲۰۲۲)، با حضور ۶۱ استارت‌آپ و شرکت سرمایه پذیر و ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی، ۲ و ۳ اسفندماه ۱۴۰۰ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

    میلاد صدرخانلو، دبیر نشست سرمایه‌گذاری تیم ۲۰۲۲

    میلاد صدرخانلو، دبیر نشست سرمایه‌گذاری تیم ۲۰۲۲، در ابتدای این نشست خبری گفت: رویداد بین‌المللی TIM یکی از برنامه‌های شبکه تبادل و انتقال فناوری است که هر ساله با هدف کمک به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های فناوری میان ۸ کشور اسلامی عضو برگزار می‌شود. این رویداد پیش‌تر نیز برگزار شده و همکاری‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مناسبی بین اعضا در این سال‌ها به امضا رسیده است. ما در دو سال گذشته بدون وقفه کار نشست را انجام دادیم و این چهارمین دوره برگزاری نشست TIM است.

    وی با بیان اینکه ۱۶۷ استارت‌آپ فعال در حوزه فناوری برای حضور در نشست ثبت نام کردند که ۱۴۰ استارت آپ داخلی و ۲۷ استارت‌آپ خارجی متقاضی حضور در TIM۲۰۲۲ بوده اند، تصریح کرد: پس از برگزاری جلسات بررسی با حضور کارشناسان این حوزه، در نهایت ۶۱ استارت‌آپ و شرکت سرمایه پذیر انتخاب و به سرمایه گذاران مربوطه معرفی شده اند که ۱۲ استارت‌آپ خارجی و مابقی ایرانی هستند و تاکنون بیش از ۱۲۰ جلسه مجازی B۲B میان سرمایه گذاران و این استارت‌آپ ها برگزار شده است.

    رئیس مرکز توسعه تجارت پارک فناوری پردیس گفت: تاکنون ۱۱ قرارداد همکاری با ارزش بیش از ۱۰ میلیون دلار بین این سرمایه گذاران و سرمایه پذیران قطعی شده است و امیدواریم تا روز برگزاری رویداد این همکاری‌ها بیشتر شود.

    صدرخانلو افزود: ما تا کنون با ۷۳ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۱۹ کشور برای حضور در بازار ۸ کشور عضو شبکه تبادل و انتقال فناوری و سایر کشورهای متقاضی تعامل کرده و در حال همکاری هستیم و اگر مشکلات پاندمی کرونا اجازه دهد، در روزهای برگزاری نشست میزبان این ۷۳ سرمایه گذار خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: در این دوره، علاوه بر سرمایه‌گذاران کشورهای عضو، سرمایه‌گذارانی از کشورهای روسیه، سوریه، بلغارستان، چین، افغانستان، تونس و ارمنستان قطعی و حضور سرمایه‌گذارانی از دیگر کشورها اروپایی در حال پیگیری و رایزنی است.

    صدرخانلو افزود: این رویداد شامل برنامه‌های مختلف از جمله ارائه شرکت‌های خلاق با هدف جذب سرمایه، پنل‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی، امضای تفاهم‌نامه‌ها، انعقاد قراردادهای سرمایه‌گذاری مشترک و بازدید از زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور است. ما می‌خواهیم سرمایه گذاران بین المللی خارجی حاضر در نشست تجربه موفق خود را به شرکت‌های داخلی منتقل کنند.

    به گفته قائم مقام دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری D۸، ایجاد صندوق سرمایه گذاری تخصصی حوزه فناوری بین ۸ کشور در حال توسعه سازمان D۸، یکی از برنامه‌های اصلی ما از برگزاری نشست دو روزه TIM۲۰۲۲ است. ما به دنبال جذب سرمایه گذاران خارجی در ایران و توسعه سرمایه گذاری شرکت‌های داخلی در دیگر کشورهای عضو سازمان D۸ هستیم. در این راستا و برای برگزاری هرچه بهتر رویداد تاکنون ۱۲ جلسه کمیته اجرایی تشکیل شده است، همچنین ۲ جلسه شورای راهبری با حضور ۱۳ عضو اثر گذار اکوسیستم نوآوری کشور برگزار شده است.

    رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با اشاره به نحوه انتخاب استارت‌آپ ها و شرکت‌های متقاضی گفت: پس از دریافت پیشنهادات همکاری، این موارد توسط تیم داوری غربالگری و راستی‌آزمایی می‌شود، سپس شرکت‌کنندگان بر اساس اولویت‌های از قبل مشخص شده انتخاب می‌شوند و در جلسات آموزشی آمادگی ارائه بین‌المللی شرکت می‌کنند.

    صدرخانلو، در پایان سخنان خود گفت: در انتهای رویداد، تجارب سرمایه‌گذاران حاضر در نشست تبادل و در ادامه، نشست‌های تعامل کسب‌وکارها برگزار خواهد شد. شرکت‌های خلاق علاقه‌مند به جذب سرمایه خارجی می‌توانند با ارائه محصولات و خدمات فناورانه خود با رویکرد جذب سرمایه در این نشست حاضر شوند.

    گفتنی است، رویداد TIM۲۰۲۲ برای جذب سرمایه شرکت‌های عضو گروه D۸ و دیگر کشورهای شرکت کننده روی شرکت‌های خلاق، روزهای 2 و 3 اسفندماه 1400، در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود.

    فیلم، عکس و خبر: کوروش جم

    فیلم های ویدئویی نشست خبری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل