نماد سایت پول بانک

مویدی خرم‌آبادی در مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی پوشاک ( تهران مدکس ): نمایشگاه در سطح قابل توجهی طراحی و برگزار می شود/ صنعت پوشاک کشور توانسته به جایگاه مناسبی دست یابد

  • رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: وضع موجود نشان می‌دهد که با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی می‌توان علاوه بر تامین نیازهای بازار داخلی، در بازار صادراتی نیز حرفی برای گفتن داشت.

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، مراسم افتتاحیه اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، پیش از ظهر امروز سه شنبه 20 مهر ماه 1400، با حضور دکتر مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، یداله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان تهران، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، علی مویدی خرم‌آبادی رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سعید ممبینی رئیس اتاق اصناف ایران، افسانه محرابی مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، مجید اکبری مدیر برگزاری نمایشگاه، جمعی از مدیران بخش های دولتی، در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

    علی مویدی خرم‌آبادی، رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز

    علی مویدی خرم‌آبادی، در حاشیه نمایشگاه بین المللی پوشاک اظهار کرد: نمایشگاه در سطح قابل توجهی طراحی شده و در حال برگزاری است که نشان می‌دهد تولیدکنندگان در این بخش زحمات بسیاری کشیده و دستاوردهای قابل توجهی نیز داشته‌اند.

    وی افزود: وضعیت بسیاری از صنایع از جمله صنعت پوشاک تا پیش از سه سال گذشته و آغاز تشدید تحریم ها نشان می‌دهد که با تکیه بر داشته‌های داخلی می‌توان پیشرفت‌های قابل توجهی را به دست آورد.

    رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:‌ وضع موجود نشان می‌دهد که با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی می‌توان علاوه بر تامین نیازهای بازار داخلی در بازار صادراتی نیز حرفی برای گفتن داشت.

    مویدی خرم‌آبادی، با اشاره به محدودیت‌های وضع‌شده برای واردات پوشاک به کشور اظهار کرد:‌ این شرایط در کنار رشد و توسعه صنایع داخلی موجب شده است تا صنعت پوشاک کشور بتواند به جایگاه مناسبی دست یابد.

    وی افزود: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی سه سال گذشته سیاست خود را متمرکز بر این بحث کرده است که موانع را از پیش پای تولید بردارد و شرایط تسهیل شده‌تری را برای بخش تولید فراهم کند.

    رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد:‌ امروز در نمایشگاه پوشاک حاصل و دستاورد مانع زدایی در راه تولید در این صنف به خوبی قابل مشاهده است.

    مویدی خرم‌آبادی، خاطرنشان کرد:‌ امروز به نمایندگی از ۲۶ دستگاه که عضو این ستاد هستند می‌توان اعلام کرد در جریان جنگ اقتصادی تولیدکنندگان توانسته‌اند به راهکارها و الگوهایی در تولید دست پیدا کنند که بتواند موانع را پشت سر گذاشته و شرایط بهتری را در تولید ایجاد کنند.

    سعید ممبینی، رئیس اتاق اصناف ایران

    سعید ممبینی، در حاشیه بازدید از این نمایشگاه گفت: صنف پوشاک و صنوف وابسته به آن، در دوره مواجهه با کرونا آسیب بسیار زیادی دیدند. چراکه بیماری کرونا، مراودات، مراسم و میهمانی‌ها و دید و بازدیدها را کاهش داد. این شرایط در تمام دنیا عمومیت دارد به طوری که تولیدات پوشاک در انبارها باقی ماندند و به فروش نرفتند. با توجه به افزایش سرعت واکسیناسیون در کشور، پیش‌بینی کرده ایم که این محدودیت‌‎ها کاهش خواهد یافت. از این رو فعالان صنفی در حوزه پوشاک که سهم بالایی در بازار را در اختیار دارند برای شرایط پیش رو آماده خواهند شد و این نمایشگاه نیز در این زمینه راه‌گشا خواهد بود.

    وی تاکید کرد: در راستای ایجاد تعامل میان همه دست‌اندرکاران و فعالان در زنجیره ارزش پوشاک، طراحان، تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان نیازهای تولیدکنندگان (اعم از ماشین‌آلات، پارچه و منسوجات)، تعمیرات و نگهداری، صنایع وابسته، چرم، سراجی، کفش و … در این نمایشگاه حضور یافته‌اند.

    افسانه محرابی، مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت

    افسانه محرابی، در حاشیه برگزاری این نمایشگاه گفت:‌ هدف از برگزاری نمایشگاه‌ها به هم رسانی آخرین دستاوردهای صنعت است و می‌تواند در بهبود شرایط تولید موثر باشد.

    وی با بیان اینکه از سال ۹۷ که ممنوعیت واردات پوشاک به کشور انجام شده است، پیشرفت بسیار مناسبی در این صنعت به وجود آمده است، گفت:‌ برنامه‌هایی که به صورت مشترک با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیگیری شده است توانسته کمک بسیار خوبی به صنعت پوشاک کشور داشته باشد.»

    مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، با بیان اینکه صنعت پوشاک کشور طی سال‌های متمادی از پدیده قاچاق زیان‌های جدی دیده است، گفت:‌ در کلیه بخش‌های زنجیره ارزش خدمات طراحی تامین مواد اولیه و سایر بخش‌ها توفیقات بسیار خوبی به دست آمده است.

    محرابی، با اشاره به موفقیت‌های بسیار خوبی که در زمینه تامین مواد اولیه در داخل کشور به دست آمده است، اظهار کرد:‌ در بحث تامین مواد اولیه سیستم پنبه‌ای که می‌تواند در صادرات نقش بسیار مهمی داشته باشد، توفیقات بسیار خوبی حاصل شده است، حدود ۹۰ درصد از نیاز تامین مواد اولیه پنبه در داخل کشور وجود دارد و به واردات نیازی نیست. همچنین پیگیری‌های خوبی در بخش پتروشیمی برای تامین مواد اولیه انجام شده است.

    مدیرکل دفتر صنایع نساجی وزارت صمت، با اشاره به مبحث مهم متعادل‌سازی تعرفه‌ها خاطرنشان کرد: تخصیص و تامین منابع ارزی به گروه‌های کالایی که در رسته مواد اولیه واحدهای تولیدی پوشاک هستند، انجام شده است تا بتوانند واردات مواد اولیه مورد نیاز را به راحتی انجام دهند.

    محرابی، با بیان اینکه هم رسانی واحدهای کوچک و بزرگ و متوسط با یکدیگر نیز یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های در دست پیگیری است، خاطر نشان کرد:‌ ایجاد پلتفرم‌هایی برای بهبود کسب و کارهای وابسته به این صنعت نیز از جمله برنامه‌های در دستور کار است.

    مدیرکل دفتر صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت، در پایان سخنان خود گفت:‌ بسیاری از تولیدات پوشاک اکنون هم از نظر کمیت و هم از نظر کیفیت و قابلیت رقابت در بازارهای صادراتی را دارند و صادرات به برخی از کشورهای منطقه و سایر کشورها در حال انجام است.

    بنا به این گزارش، این نمایشگاه با هدف ارائه آخرین توانمندی ها و فناوری های پیشرفته در زنجیره ارزش صنعت پوشاک، مد، طراحی، ماشین آلات و تجهیزات ، نگاه ویژه به طراحی و ارزشهای بومی و ملی کشور(ایرانی اسلامی) درهویت و پوشش اقوام، نگاه استراتژیک به بازار های منطقه ای و صادرات محصولات تولیدی ایران با کیفیت و استانداردهای روز دنیا،ارائه تکنولوژی و فناوری های نوین این صنعت،ایجاد گسترش و همکاری مشترک در سطح بین الملل، آینده پژوهشی در صنعت پوشاک برگزار می شود.

    در این نمایشگاه چهار روزه، حدود صد تولیدکننده و فعال پوشاک حضور پیدا کردند و قرار است همایش‌ها ورک‌شاپ‌‌های متعددی در زمینه‌ طراحی، تولید عرضه و فروش پوشاک برگزار شود. همچنین بخش ویژه‌ای نیز به لباس اقوام ایرانی اختصاص پیدا کرده است و در اختتامیه از منتخبین علمی دانشگاه و تولیدکنندگان برتر و کارآفرینان تقدیرخواهد شد.

    این گزارش می افزاید، در این مراسم، مهمان های ویژه ای همچون دکتر علی آقامحمدی عضو تشخیص مصلحت نظام، دکترعباس شوکتی معاونت اصناف مرکز کار ایران و روسای اتحادیه های کشوری حضور داشتند.

    گفتنی است، اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته ( تهران مدکس )، از 20 تا 23 مهر ماه، از 20 الی 23 مهر برگزار می ‌شود و علاقمندان می‌توانند از ساعت 10 الی 17 به صورت رایگان از این نمایشگاه، واقع در نمایشگاه‌ بیبن المللی شهر آفتاب بازدید کنند.خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل