نماد سایت پول بانک

منتخبان رزرو سامانه فروش خودرو از امروز به سایت خودروسازان مراجعه کنند

  • منتخبان رزرو سامانه فروش خودرو از امروز به سایت خودروسازان مراجعه کنند

    منتخبان ذخیره (رزرو) طرح یکپارچه عرضه خودرو از امروز ۲۸ خردادماه تا ۶ تیر مهلت دارند برای تکمیل ثبت نام به سایت خودروسازان مراجعه کنند. بنا بر اعلام شرکت های خودروساز تا ظهر امروز درگاه برای تکمیل ثبت نام‌ باز خواهد شد.

    – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سه‌شنبه 27 اردیبهشت‌ماه 1401 نخستین دوره فروش خودرو در سامانه فروش یکپارچه خودرو در یک بازه‌ زمانی یک‌هفته‌ای انجام شد. در این مدل از فروش خودرو وزارت صمت اعلام کرد تقدم یا تأخر زمان ثبت‌نام، هیچ تأثیری بر قرعه‌کشی و شانس برنده شدن نخواهد داشت و مراسم قرعه‌کشی با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان انجام می‌شود.
    با توجه به اطلاعیه وزارت صمت همه چیز برای فروش ضابطه مند خودرو آماده بود و بیش از 4 میلیون نفر هم در این طرح شرکت کردند، بعد از اتمام مهلت ثبت نام مراسم قرعه کشی انجام و قرار شد با احراز هویت ثبت نام کنندگان اسامی اعلام شود، بماند که وزارت صمت در انتشار اسامی تأخیر داشت و همین امر نقطه آغاز شروع ابهامات مردم در این مدل از فروش خودرو بود اما نکته مهم اینجاست وزارت صنعت در روند اعلام اسامی اعلام کرد" این وزارتخانه تنها ناظر بر فروش و تخصیص خواهد بود به نحوی که بخش نظارت از بخش اجرایی کاملا جدا شده و دولت به‌هیچ عنوان دخالتی در کار (به‌ویژه در فعالیت بنگاه‌های خصوصی) نخواهد داشت. اجرای کار با خودروسازان است و دولت نظارت خواهد کرد که کارها به درستی انجام شود."
    بر همین اساس اسامی منتخبان اعلام شد و برندگان 72 ساعت فرصت داشتند تا نسبت به واریز وجه اقدام کنند اما در این مرحله مشکل جدی برای برخی خریداران به وجود آمد به نحوی که این افراد پس از اعلام نتایج اولیه در سامانه جزو "برنده اول" طرح بودند اما در زمان واریز وجه به آنها اعلام شد "شما جزو منتخبان رزرو قرعه‌کشی هستید" و امکان واریز وجه را ندارید.

    آن دست از افرادی که با این مشکل روبه رو شده بودند اعلام می کردند که پس از اعلام نتایح در روز 11 خرداد اسامی آنان به عنوان منتخبان اول (اصلی) اولین فروش خودرو در قالب سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد اما وقتی می خواستند برای واریز وجه خودرو یا مبلغ علی‌الحساب اقدام کنند، موفق به واریز نمی‌شدند؛ و با پیام "شما جزو منتخبان رزرو قرعه‌کشی این دوره سامانه یکپارچه تخصیص خودرو هستید" مواجه شده‌اند.

    *پیامک هایی که خبری از برنده شدن نداشت

    بر این اساس این افراد بایستی منتظر می ماندند تا چنانچه برندگان اصلی در مهلت تعیین شده برای پرداخت وجه اقدام نکردند از لیست رزروی‌ها جایگزین شوند.

    اعتراضات ثبت نام کنندگان خودرو باعث شد تا صدیف بیک‌زاده رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان درباره ابهامات پیش‌آمده در اعلام نتایج تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه اعلام کند: برای اولین بار از فهرست رزرو تعدادی از ثبت نام کنندگان جایگزین شدند. بدین ترتیب برخی از منتخبان که در فهرست رزرو بودند که اعلام این افراد به عنوان فهرست رزرو و سپس به عنوان فهرست منتخب باعث ایجاد ابهام شده بود. شایان ذکر است برای تمام کسانی که در فهرست اصلی منتخبان بودند و همچنین متقاضیانی که در فهرست رزرو بودند و سپس در فهرست اصلی منتخبان قرار گرفتند، خودرو تخصیص داده خواهد شد.

    علاوه بر این وزارت صنعت نیز در این رابطه به ارائه آماری پرداخت و گفت: در این دوره به منظور افزایش سطح عرضه خودرو در ایجاد شفافیت، فرآیند ثبت‌نام به‌صورت یکپارچه با 38 مدل خودروی مختلف از شش خودروساز کشور انجام شد و 4 میلیون و 175 هزار و 352 نفر ثبت‌نام کردند. به‌صورت تفکیکی 3 میلیون و 878 هزار و 301 نفر در طرح عادی و 297 هزار و 51 نفر در طرح حمایت از خانواده ثبت‌نام کردند.

    مجموع ظرفیت در نظر گرفته‌شده در خودروهای عرضه‌شده توسط خودروسازان در سامانه یکپارچه تخصیص برای این دوره 176 هزار و 911 خودرو بود که در قالب 115 طرح فروش متنوع (فروش فوری، فوق‌العاده، پیش‌فروش‌های کمتر از یک سال و مشارکت در تولید) عرضه شد که رشد معنی‌داری نسبت به دوره قبلی قرعه‌کشی داشته است.

    در حال حاضر با اعلام وزارت صنعت منتخبان ذخیره (رزرو) می‌توانند از امروز شنبه 28 خردادماه نسبت به انجام فرآیند ثبت نام نهایی و واریز وجه اقدام کنند.
    بر اساس اطلاعیه سایت سامانه یکپارچه خودرو تمامی منتخبان ذخیره (رزرو) طرح یکپارچه عرضه خودرو می‌رساند با توجه به اتمام فرصت واریز وجه منتخبان اصلی، تمامی منتخبان ذخیره (رزرو) طرح مذکور که نام آن‌ها در سامانه یکارچه تخصیص خودرو اعلام شده است می‌توانند از روز شنبه 28 خرداد 1401 با مراجعه به سایت‌های فروش شرکت‌های خودرو ساز، نسبت به انجام فرآیند ثبت نام نهایی و واریز وجه اقدام کنند . لازم به ذکر است مهلت ثبت نام منتخبان ذخیره این دوره تا 6 تیر 1401 است.

    منتخبان رزرو محصولات ایران خودرو می توانند با مراجعه به سایت esale.ikco.irبه بخش میز خدمت مشتری رفته و روند تکمیل ثبت نام خود را انجام دهند.

    منتخبان محصولات سایپا نیز باید به سایت saipa.iranecar.com مراجعه کنند.

    بنا بر اعلام شرکت های خودروساز تا ظهر امروز درگاه برای تکمیل ثبت نام‌ باز خواهد شد.

    انتهای پیام/

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل