نماد سایت پول بانک

منابع موسسه های مالی و اعتباری مورد تائید بانک مرکزی باید حمایت شود

  •  

    به گزارش پول بانک، سید جواد حسینی کیا در گفت و گو با خبرنگار ما در پاسخ به این سوال که مجلس برای موسسات مالی مجاز مانند موسسه مالی و اعتباری نور که توسط بانک مرکزی تایید شده اند و هم اکنون ممکن است تحت تاثیر شایعات و اثرات تعطیلی موسسات غیر مجاز قرار بگیرند، چه تمهیداتی را در نظر گرفته است، عنوان کرد: این گونه موسسات مجاز که توسط بانک مرکزی مجوز گرفته اند در مجلس مورد بحث است تا تمهیداتی در نظر گرفته شود تا آنها حمایت شوند و اگر مشکلاتی دارند مشکلات آنان برطرف شود و همچنین از هم اکنون پیشبینهایی را در نظر بگیریم تا منابع مالی این موسسات حمایت شود.

    وی با اشاره به اینکه مجلس از منابع مالی مردم حمایت می کند، گفت: باید یک پشتیبان برای موسسات مجاز در نظر گرفته شود تا در کوتاه مدت و بلند مدت در اثر شایعات و موارد دیگر دچار مشکل نشوند.

    حسینی کیا با اشاره به مسئله پایان دادن به مشکلات موسسات غیر مجاز پایان دادن،  اظهار داشت: با توجه به این که مشکلات این موسسات باید هرچه سریعتر برطرف شود دولت و قوه قضاییه باید تمهیداتی را در نظر بگیرند که بخشی از دارایی بلوکه شده این موسسات به سرعت آزاد شود و با تمهیداتی خاصی در اختیار افرادی که به ویژه سپرده خرد دارند گذاشته شود، تا بخش عظیمی از این مشکلات برطرف شود.

     

    نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه برخی از این موسسات تحت نظارت بانک مرکزی بودند گفت: بانک مرکزی به دلیل اعتماد مردم به نظارت این بانک بر موسسات، باید در برخی موارد جبران خسارت کند.

    عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در نظر گرفت که اگر در برخی موارد دیگر هیچ راه حلی باقی نماند باید برای حفظ اعتماد مردم به نظام دولت دست به جیب شود و جبران خسارت کند.

     

    حسینی کیا با اشاره به اینکه باید از این به بعد مراقب ظهور موسسات جدید باشیم، بیان کرد: باید به صورت جدی اجازه ظهور و بروز هیچگونه موسسه مالی که صلاحیت و امکانات مالی مناسب را ندارند، ندهیم.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل