نماد سایت پول بانک

ممکن است شرکت‌های کانادایی قطعات صنایع دفاعی ایران را بسازند/ می‌دانیم چرا علیه ما در جنگ اوکراین فضاسازی می‌کنند

  • عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی:

    ممکن است شرکت‌های کانادایی قطعات صنایع دفاعی ایران را بسازند/ می‌دانیم چرا علیه ما در جنگ اوکراین فضاسازی می‌کنند

    به گزارش خبرنگار سیاسی مُنیبان، مقامات اوکراینی که مدعی استفاده روسیه از پهپادهای ایرانی در جنگ هستند اخیراً این ادعا را مطرح کردند که ایران برای تولید پهپادها از قطعات و لوازم کشورهای دیگر استفاده کرده است. ادعاهای مقامات اوکراین درباره جزئیات ساخت پهپادها واکنش مسئولین ایرانی را به دنبال داشت.

    محمود عباس زاده مشکینی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی مُنیبان گفت: اگر قطعات به کار گرفته برای ساخت پهپادها مربوط به کشورهای دیگر است چرا اینقدر عصبانی هستند؟ علت عصبانیت آنها چیست؟ به عبارت دیگر اگر پهپادها ساخت ایران نیست دلیل این همه فضاسازی‌ها علیه ایران چیست؟ اگر پهپادها ساخت کشورهای دیگر است و ما کاره ای نیستیم چرا علیه ما جوسازی می‌کنند؟ البته ما می‌دانیم چرا جوسازی می‌کنند.

    او با تاکید بر اینکه پهپادهای ایرانی ساخت داخل هستند افزود: صفر تا صد صنعت نظامی و دفاعی که باعث افتخار و عزت ماست و به اقتدار ایران کمک می‌کند بومی است. نکته‌ای که درباره تولید مطرح می‌شود این است به عنوان مثال کارخانه بنز که خودروی بنز می‌سازد به این ترتیب نیست که همه قطعات مورد نیاز را خودش بسازد بلکه سفارش می‌دهد جاهای دیگر می‌سازند. ممکن است ما هم وسیله‌ای را بسازیم اما ساخت قطعات آن را به بخش خصوصی داخلی یا خارجی سفارش بدهیم.

    عباس زاده مشکینی در ادامه اظهار کرد: ممکن است متولیان صنایع دفاعی ساخت برخی از قطعات را به شرکت‌های دانش‌ بنیان داخلی یا خارجی واگذار کنند. البته در این رابطه عمدتاً از شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنیم اما در صورت لزوم این امکان وجود دارد که از تجربیات خارجی‌ها استفاده کنیم. ممکن است در برخی کشورها کارگر ارزان باشد در نتیجه شرایط تولید یک قطعه به صرفه‌تر باشد

    این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به چرایی سفارش ساخت برخی قطعات صنایع دفاعی به شرکت‌های خارج از کشور خاطرنشان کرد: لذا با در نظر گرفتن هزینه تولید و به صرفه بودن آن حتی این احتمال وجود دارد که ساخت قطعات را به شرکتی در کانادا سفارش بدهیم چون ساخت قطعه مورد نظر در آن کشور ارزان‌تر است اما این نکته مهم است که ما هر وقت بخواهیم با هر کیفیتی می‌توانیم خودمان بسازیم.

    منبع خبر

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل