• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
0

مفهوم liquid در کریپتوکارنسی یعنی چه؟

  • کد خبر : 305314
  • 22 مرداد 1401 - 1:47
مفهوم liquid در کریپتوکارنسی یعنی چه؟

فهرست محتوا ممکن است تا کنون وقتی که در بازار ارز دیجیتال یا برخی دیگر از بازار‌های مالی مشغول خرید و فروش هستید، گوشتان به اسم لیکوئیدیتی خورده باشد. لیکوئید شدن مفهومی است که از واژه انگلیسی liquid به معنی مایع یا سیال می‌آید؛ اما در بازار سرمایه معنایی کاملاً متفاوت دارد. لیکوئیدیتی در بازار‌های […]

فهرست محتوا

  • ممکن است تا کنون وقتی که در بازار ارز دیجیتال یا برخی دیگر از بازار‌های مالی مشغول خرید و فروش هستید، گوشتان به اسم لیکوئیدیتی خورده باشد. لیکوئید شدن مفهومی است که از واژه انگلیسی liquid به معنی مایع یا سیال می‌آید؛ اما در بازار سرمایه معنایی کاملاً متفاوت دارد. لیکوئیدیتی در بازار‌های اقتصادی کاربرد دارد و لیکوئید شدن در ارز دیجیتال معنا‌های مختلفی دارد که در این مقاله قصد داریم به صورت خلاصه آن‌ها را بررسی کنیم.

    لیکوئید شدن چه معنایی می‌دهد؟

    فرض کنید که قصد دارید تجارت جدیدی را راه بیاندازید. با دو نفر مشورت می‌کنید و دو پیشنهاد کاملاً متفاوت به شما داده می‌شود. یکی از این افراد معتقد است که شما باید کسب‌وکار مرتبط با یک قطعه خیلی ریز ولی لازم در ساخت و تولید ماشین آلات صنعتی را دنبال کنید و دوست دیگرتان معتقد است که باید خط تولید لباس راه بیاندازید. هر دوی این پیشنهاد‌ها می‌توانند به موفقیت منجر شوند و قصد نداریم در این مقاله شرایط اقتصادی مربوط به هر یک را بررسی کنیم. اما فرض کنیم در این داستان خیالی، شما روی پیشنهاد دوست اولتان سرمایه‌گذاری کردید و تعداد زیادی از آن قطعات را ساختید، حال بازار فروش کمی برای شما وجود دارد و مجبورید با تلاش فراوان قطعات خود را به فروش برسانید اما اگر پیشنهاد دوست دوم را بپذیرید، می‌توانید همه جا و به هرکس تولیدات لباس خود را به فروش برسانید. از این داستان قصد داشتم به مفهوم لیکووئید شدن در بازار‌های مالی برسم.

    به نقل از بلاگ والکس لیکوئیدیتی یک معیار برای اندازه‌گیری سهولت تبدیل یک دارایی به دارایی دیگر (مانند پول نقد) بدون تأثیر بر قیمت است. به زبان ساده، نقدینگی سرعت امکان خرید و فروش را مشخص می‌کند. بنابراین وقتی از لیکوئید شدن در ارز دیجیتال صحبت می‌کنیم منظورمان این است که بازار مالی یک کریپتوکارنسی تا چه اندازه خوب است و با چه سرعتی می‌توان یک رمزارز خریداری شده را به فروش رساند.

    البته لیکوئید شدن در ارز دیجیتال فقط به خود این رمزارز‌ها اطلاق نمی‌شود، بلکه در یک معنا به صرافی‌ها نیز گفته می‌شود. یعنی گفته می‌شود که یک صرافی دیجیتال لیکوئید است؛ معنی این جمله آن است که صرافی دیجیتال دارای تراکنش‌های مالی فراوان است. بنابراین مثلاً اگر در صرافی‌ای معتبر مثل صرافی ارز دیجیتال والکس خریداری کنید، همیشه میزان و مقدار تراکنش بالاست و به سودتان خواهد بود.

     

    لیکوئید شدن کاربر

    از طرفی لیکوئیدیتی به کاربر نیز گفته می‌شود. وقتی در مورد لیکوئید شدن یک کاربر صحبت می‌کنیم، معنای خوبی از آن به دست نمی‌آید. زیرا بیانگر این مطلب است که دارایی‌های آن کاربر در رمزارز‌ها از دست رفته است و صرافی دارایی‌های او را به حساب خود منتقل کرده است.

    مزایا و معایب لیکوئید شدن در ارز دیجیتال

    در ادامه باید به این نکته توجه کنیم که آیا باید سراغ ارز‌های لیکوئید رفت یا خیر؟ به طور کلی برخی از رمزارز‌ها بازار قوی و مستحکمی دارند. استیبل کوین‌هایی مانند تتر و بیت کوین و اتریوم دقیقاً از جمله این ارز‌های دیجیتال هستند. یعنی همیشه بازار‌های مالی قوی‌ای دارند و احتمال این‌که بتوانید آن‌ها را راحت به فروش برسانید زیاد است. از طرف دیگر برخی ارز‌های دیجیتال لیکوئید نیستند. یعنی به سادگی نمی‌توان آن‌ها را به فروش رساند.

    فعالان حوزه ارز‌های دیجیتال باور دارند که سرمایه‌گذاری در رمرزارز‌هایی که لیکوئید نیستند باید با احتیاط انجام شود. اگر تعداد زیادی ارز دیجیتال خریداری کردید به امید این‌که به زودی قرار است قیمتش بالا برود و سود زیادی ببرید اما لیکوئیدیتی آن را در نظر نگرفتید و حالا که قصد دارید آن‌ها را به فروش برسانید، متوجه می‌شوید که مشتری زیادی ندارند و بنابراین با ضرری جدی مواجه می‌شوید.

    به طور کلی می‌توان گفت که شما برای این‌که سرمایه‌گذاری موفقی داشته باشید باید با اصطلاحات این بازار آشنا باشید و یکی از مهم‌ترین این اصطلاحات لیکوئید شدن در ارز دیجیتال است. بهتر است پیش از آنکه در هر ارزی سرمایه‌گذاری کنید به این مفاهیم توجه ویژه‌ای داشته باشید و با برنامه‌ای کامل و درست اقدام به سرمایه‌گذاری در یک ارز دیجیتال کنید. به نقل از بلاگ صرافی ارز دیجیتال والکس هنگامی که بازار ارز دیجیتال لیکوئید باشد، یعنی می‌توان انتظار داشت که نوسانات جدی‌ای را در این ارز‌ها شاهد نخواهیم بود و وقتی بازار لیکوئید باشد یک شخص به سادگی نمی‌تواند با یک معامله زیر و بم بازار ارز‌های دیجیتال را تغییر دهد.

    جمع‌بندی

    در این مقاله به بررسی مفهوم لیکوئیدیتی و لیکوئید شدن در ارز دیجیتال پرداختیم. هنگامی که از لیکوئید شدن صحبت می‌کنیم منظورمان این است که یک ارز دیجیتال یا دارایی‌مان با چه سرعت و آسانی‌ای می‌تواند نقد شود یعنی فروخته شود. البته باید در این مورد توجه داشت که نقد شدن آن تأثیر چندانی روی ارزشش نداشته باشد. لیکوئید بودن در صرافی ارز دیجیتال به این معناست که تا چه میزان سرعت و میزان تراکنش در یک صرافی بالاست.

    لیکوئید شدن درباره کاربر نیز استفاده می‌شود که معنای خوبی ندارد. به طور کلی به زمانی گفته می‌شود که یک کاربر دارایی‌های خود را از دست داده و به صرافی منتقل شده است.

    منبع: Wallex

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=305314

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم