• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

مسدودسازی کدهای معاملاتی فقط با دستور قضایی یا مراجع ذی‌صلاح

  • کد خبر : 269645
  • 30 آذر 1400 - 6:49
مسدودسازی کدهای معاملاتی فقط با دستور قضایی یا مراجع ذی‌صلاح

مسدودسازی کدهای معاملاتی فقط با دستور قضایی یا مراجع ذی‌صلاح بورس‌ها و کارگزاران اساسا امکان مسدودسازی کدهای معاملاتی را نداشته و این موضوع نیازمند صدور دستور قضایی یا اخذ تصمیم توسط سایر مراجع ذی‌صلاح است. به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دومین جلسه کمیته سیاست‌های عملیاتی و نظارتی بر بازار با حضور مدیران عامل […]

  • مسدودسازی کدهای معاملاتی فقط با دستور قضایی یا مراجع ذی‌صلاح

    بورس‌ها و کارگزاران اساسا امکان مسدودسازی کدهای معاملاتی را نداشته و این موضوع نیازمند صدور دستور قضایی یا اخذ تصمیم توسط سایر مراجع ذی‌صلاح است.

    به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، دومین جلسه کمیته سیاست‌های عملیاتی و نظارتی بر بازار با حضور مدیران عامل بورس و فرابورس و معاونت نظارت بر ناشران و بورس‌ها در محل سازمان بورس تشکیل شد.

    کار ویژه‌ این کمیته بررسی آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل های اجرائی و نظارتی مربوط به بازار است و پس از بحث و تبادل نظر به مرور دستورالعمل‌های مربوطه تغییر و بهبود خواهند یافت.

    با توجه به اینکه کدهای معاملاتی بسیار کمی، محدودیت در دسترسی برخط داشتند، در گام نخست مقرر شد کارگزاران دوباره به احراز صلاحیت و رفع محدودیت دسترسی مستقیم در خصوص کدهای مربوطه اقدام کنند.

    لازم به ذکر است بورس‌ها و کارگزاران اساسا امکان مسدودسازی کدهای معاملاتی را نداشته و این موضوع نیازمند صدور دستور قضایی یا اخذ تصمیم توسط سایر مراجع ذی‌صلاح است.

    رویه سازمان بورس اوراق بهادار و ارکان به این صورت است که ناظرین پس از احراز تخلف مطابق با آیین نامه مقرره، تنها دسترسی مستقیم افراد به بازار را برای مدت کوتاهی محدود کرده و مشتری در این مدت از طریق ایستگاه‌های کارگزاری اقدام به خرید و فروش می‌کند.

    در این جلسه با توجه مسئولیت کارگزاری در احراز صلاحیت حرفه‌ای، مقرر شد اخذ تعهدنامه مطابق مسئولیت کارگزاری، توسط ایشان و حسب صلاحدید صورت گیرد.

    لازم به تأکید است کدهایی که مطابق با ماده ۱۲ و تبصره آن در دستورالعمل اجرایی معاملات برخط شده‌اند به صورت خودکار ظرف ۵ روز رفع محدودیت صورت می‌گیرد. در این خصوص با توجه تعداد کد محدود شده و نیز رفع محدودیت خودکار، صعود یا نزول شاخص‌های بازار سرمایه مرتبط با اقدام محدودسازی در نظر گرفته نمی‌شود.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=269645

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم