• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

مرغ به 8500 تومان رسید

  • کد خبر : 1402
  • 07 مرداد 1396 - 15:51
مرغ به 8500 تومان رسید

به گزارش پایگاه خبری پول بانک ،پس از افزایش قیمت پیاز که باعث شد موجی از نگرانی در مردم ایجاد شود ،قیمت مرغ نیز بالا رفت و به 8500 تومان رسید. مهدی یوسف‌خانی اظهار کرد: هم‌اکنون در بازار قیمت گوشت مرغ بیش از ۸۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش تولید […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک ،پس از افزایش قیمت پیاز که باعث شد موجی از نگرانی در مردم ایجاد شود ،قیمت مرغ نیز بالا رفت و به 8500 تومان رسید.

    مهدی یوسف‌خانی اظهار کرد: هم‌اکنون در بازار قیمت گوشت مرغ بیش از ۸۵۰۰ تومان فروخته می‌شود که افزایش قیمت جوجه یک روزه و کاهش تولید مرغ ناشی از گرمای شدید هوا و تلفات ناشی از آن، جزو اصلی‌ترین عوامل گرانی گوشت مرغ محسوب می‌شود.

    وی افزود: در حال حاضر هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود ۵۶۰۰ از مرغداران خریداری می‌شود که با احتساب هزینه حمل و نقل تا کشتارگاه، کشتار، هزینه حمل و نقل تا مراکز توزیع و سود عمده‌فروشی‌ها و خرده‌فروشی‌های سطح شهر هر کیلوگرم گوشت مرغ حدود ۸۰۰۰ تومان برای فروشندگان تمام می‌شود که با احتساب سود بیش از ۸۶۰۰ تومان به دست مردم می‌رسد.

    رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ گرانی جوجه یک روزه است که از حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ تومان (معادل ۲۰ درصد) روی قیمت تمام شده هر کیلوگرم از این محصول تاثیر می‌گذارد که البته در کنار آن گرانی نهاده‌ها و کاهش تولید به دلیل تلفات بالای ناشی از گرمای شدید هوا بر گران تر شدن گوشت مرغ تاثیر گذاشته است.

    بر اساس گزارش میدانی ایسنا، هم‌اکنون قیمت گوشت مرغ در استان تهران از کیلویی ۷۹۰۰ تا کیلویی ۸۷۵۰ تومان متفاوت است و آمار بانک مرکزی  از متوسط قیمت خرده‌فروشی برخی مواد خوراکی نشان می‌دهد که هر کیلوگرم گوشت مرغ در سطح شهر تهران به صورت میانگین طی هفته پایانی خردادماه کیلویی ۷۹۴۲ تومان عرضه شده که نسبت به هفته گذشته سه درصد و هفته مشابه ماه گذشته ۱۳.۵ درصد افزایش قیمت داشته است. اما وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید و تامین گوشت مرغ باید پاسخگوی این وضعیت باشد و اعلام کند که دلیل افزایش قیمت گوشت مرغ در بازار چیست و چه راهکاری برای متعادل‌سازی آن در نظر گرفته است؟ و اینکه چه مقدار گوشت مرغ منجمد شده در ذخایر استراتژیک خود دارد و چه میزان از آن را تاکنون توزیع کرده است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1402

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم