• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

مدیرعامل گلدمن ساکس: تحول بزرگی برای تنظیم مقررات بیت کوین در راه است

  • کد خبر : 217332
  • 19 فروردین 1400 - 5:07
مدیرعامل گلدمن ساکس: تحول بزرگی برای تنظیم مقررات بیت کوین در راه است

دیوید سولومن (David Solomon)، مدیرعامل بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، پیش‌بینی کرد که تحول بزرگی در نحوه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال توسط دولت ایالات متحده آمریکا در راه است. نباید فراموش کرد که هفت..

  • دیوید سولومن (David Solomon)، مدیرعامل بانک گلدمن ساکس (Goldman Sachs)، پیش‌بینی کرد که تحول بزرگی در نحوه تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال توسط دولت ایالات متحده آمریکا در راه است. نباید فراموش کرد که هفته گذشته هم یک مقام پیشین و یک عضو سابق کنگره آمریکا اظهارات مشابهی را مطرح کرده‌اند.

    به گزارش کوین تلگراف، دیوید سولومن، «تحول بزرگی» را در نحوه تنظیم مقررات دولت آمریکا برای بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در ارتباط با مؤسسات مالی پیش‌بینی کرد.

    او روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی (CNBC) درباره اقدام این غول بانکی برای پذیرش بیت کوین مورد پرسش قرار گرفت.

    سولومن از اظهارنظر دراین‌باره خودداری کرد، اما درعین‌حال گفت که این بانک به‌دلیل افزایش تقاضا برای دسترسی به ارزهای دیجیتال از سوی مشتریانش، با دقت این بازار را زیر نظر دارد. او تصریح کرد:

    ما همچنان فعالانه درباره ارز دیجیتال و دیجیتالی کردن پول فکر می‌کنیم، و در این چارچوب با مشتریان خود تعامل داریم و محوریت نگاه ما در همه این موارد این است که «نیاز مشتریان ما چیست؟».

    محدودیت‌های کنونی مقررات ایالات متحده برای مؤسسات مالی آن‌ها را از ورود مستقیم به انواع دارایی‌های ناپایدار و پرریسک مانند بیت کوین منع می‌کند.

    با توجه به این مقررات که ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک کلاس دارایی با ریسک بالا ارزیابی می‌کنند، مؤسسه‌های مالی می‌توانند دسترسی به ارزهای دیجیتال را صرفاً به‌صورت امانت‌داری دارایی‌های دیجیتال مانند اوراق بهادار یا صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) ارائه کنند.

    بااین‌حال، سولومن یادآور شد که فضای ارزهای دیجیتال در حال تکامل است و او پیش‌بینی می‌کند که این وضعیت با گذشت زمان تغییر کند. او درعین‌حال، از گمانه‌زنی پیرامون اینکه مقررات به چه شکلی تغییر خواهند کرد، خودداری کرد.

    سولومن گفت:

    من فکر می‌کنم تحول بزرگی رخ خواهد داد. در مورد اینکه در سال‌های آینده چه تحولی روی خواهد داد، ما طبق قوانینی که داریم عمل می‌کنیم. من نمی‌خواهم درباره اینکه قوانین مربوط به مؤسسات مالی دارای مجوز چه تغییری خواهد داشت، گمانه‌زنی کنم؛ اما ما می‌خواهیم همچنان که پیش می‌رویم به‌دنبال راه‌هایی برای خدمت به مشتریان خود باشیم.

    این بانک هفته گذشته اعلام کرد که بخش مدیریت ثروت خصوصی آن در آستانه ارائه خدمات بیت کوین به مشتریانی است که سبد دارایی‌شان ۲۵ میلیون دلار یا بیشتر است. قرار است طیف کاملی از گزینه‌های سرمایه‌گذاری در بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی اعلام شود.

    جی کلیتون (Jay Clayton)، رئیس پیشین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، به‌تازگی اظهار داشت که قرار است تغییراتی جدی در مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال روی دهد. او در اظهاراتی مشابه سولومن گفت:

    جایگاه نهایی دارایی‌های دیجیتال تا حدودی توسط مقررات داخلی و بین المللی مشخص می‌شود و من اکنون به‌عنوان یک شهروند می‌گویم که در این حوزه مقرراتی به وجود خواهد آمد؛ هم به‌صورت مستقیم و هم غیرمستقیم از طریق نحوه نگهداری در بانک‌ها، حسابهای اوراق بهادار، مالیات و مواردی از این دست. شاهد تکامل فضای مقرراتی خواهیم بود.

    درپی شکل‌گیری روند صعودی در بازار ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۱، بانک گلدمن ساکس میز معاملات ارزهای دیجیتال خود را در ماه مارس بازگشایی کرد. این شرکت این میز را در ابتدا زمانی راه‌اندازی کرده بود که بیت کوین در جریان روند صعودی سال ۲۰۱۷ به ۲۰ هزار دلار رسید، اما کمی بعد سقوط کرد. این بانک همچنین در ۲۶ مارس (۶ فروردین) درخواستی را برای صندوق قابل‌معامله در بورس ثبت کرد که بخشی از آن مربوط به بیت کوین است.

    مدیرعامل گلدمن ساکس: تحول بزرگی برای تنظیم مقررات بیت کوین در راه است

    در این باره بیشتر بخوانید

    • پشت پرده مخالفت مجلس با رسمی شدن بیت کوین
    • اقدام مالیاتی اخیر ترامپ، به نفع بیت کوین
    • نگهداری و فروش بیت کوین برای بانک‌های آلمانی قانونی می‌شود!
    • قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا می‌تواند به نفع بیت کوین تمام شود
    • بیت کوین در فرانسه به عنوان یک شکل قانونی از پول به رسمیت شناخته شد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=217332

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم