• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

  • کد خبر : 264346
  • 08 آذر 1400 - 16:30
محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

فهرست محتوا موتور سیکلت هم از آنجایی که یک وسیله نقلیه موتوری به شمار می‌رود دارای بیمه است. خرید بیمه شخص ثالث همانطور که برای مالکین خودرو اجباری است برای موتورسواران هم اجباری بوده، به منظور کاهش میزان خسارت وارد شده بهتر است موتورسواران نسبت به خرید بیمه شخص ثالث خود اقدام کنند. در حال […]

فهرست محتوا

  • موتور سیکلت هم از آنجایی که یک وسیله نقلیه موتوری به شمار می‌رود دارای بیمه است. خرید بیمه شخص ثالث همانطور که برای مالکین خودرو اجباری است برای موتورسواران هم اجباری بوده، به منظور کاهش میزان خسارت وارد شده بهتر است موتورسواران نسبت به خرید بیمه شخص ثالث خود اقدام کنند. در حال حاضر حدود 5 درصد موتورسواران کل کشور از بیمه شخص ثالث استفاده می‌کنند. نداشتن بیمه شخص ثالث در صورت تصادف می‌تواند عواقب سنگینی را برای فرد به همراه داشته باشد. در این بخش با محاسبه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت، میزان جریمه دیرکرد و… بیشتر آشنا خواهید شد.

    جریمه دیرکرد چیست؟

    زمانی که از تاریخ تمدید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت شما بگذرد، فرد باید نسبت به تمدید آن اقدام کند در غیراینصورت مشمول جریمه خواهد شد. پس زمانی که اعتبار بیمه نامه شما به اتمام رسید بهتر است به منظور جلوگیری از پرداخت جریمه نسبت به تمدید آن اقدام کنید. شما می‌توانید بیمه ثالث اقساطی نیز بخرید. میزان این جریمه پرداختی روزشمار است و با توجه به نوع شرکت بیمه، نوع موتورسیکلت و… می‌تواند متغیر باشد.
    در سال جاری حق بیمه شخص ثالث برای موتورسواران حدود 700 تا 900 هزار تومان عنوان شد. با توجه به این میزان حق بیمه، جریمه دیرکرد خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث به شرح زیر خواهد بود:

    • موتور سیکلت سه چرخ: در صورت دیرکرد روزانه 1902 تومان جریمه خواهد شد.
    • موتور سیکلت گازی: در صورت دیرکرد روزانه 1318 تومان جریمه خواهد شد.
    • موتور سیکلت دنده‌ای یک سیلندر: در صورت دیرکرد روزانه 1610 تومان جریمه خواهد شد.
    • موتور سیکلت دنده‌ای دو سیلندر: در صورت دیرکرد روزانه 1768 تومان جریمه خواهد شد.

    در چه شرایطی موتور سیکلت جریمه دیرکرد میگیرد؟

    در صورتی به موتورسیکلت جریمه دیرکرد تعلق می‌گیرد که از تاریخ اعتبار بیمه شخص ثالث آن گذشته باشد. از این رو در زمان خرید بیمه شخص ثالث جدید یا در زمان تمدید بیمه قبلی باید جریمه دیرکرد خود را بپردازید تا بیمه‌نامه جدید برایتان صادر شود.

    بهترین زمان برای تمدید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

    بهتر است یک هفته مانده به اتمام تاریخ بیمه شخص ثالث خود، نسب به پرداخت حق بیمه و تمدید آن اقدام کنید. با وجود اینکه بیمه شخص ثالث موتور از همان روز اول تا ساعات پایانی آخرین روز، اعتبار دارد. اما بهتر است قبل از اتمام تاریخ بیمه نسبت به تمدید آن اقدام کنید. در صورتی که تمدید آن را به روزهای پایانی موکول کنید، شاید در صدور بیمه‌نامه مشکلی پیش بیاید در این صورت مجبور هستید مدت زمان نامشخصی را به دلیل نداشتن بیمه شخص ثالث بدون موتور باشید.
    در صورتی که در زمان نداشتن بیمه شخص ثالث توسط پلیس جریمه شوید، علاوه بر جریمه موتور سیکلت شما را به پارکنیگ منتقل می‌کنند. سپس با تمدید بیمه‌شخص ثالث و پرداخت هزینه‌های مربوط به پارکینگ می‌توانید موتور را ترخیص کنید.

    محاسبه جریمه دیرکرد موتورسیکلت و خودرو

    دیرکرد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت و خودرو را مطابق راه‌هایی که در ادامه عنوان می‌کنیم می‌توانید محاسبه کنید:

    محاسبه جریمه دیرکرد موتورسیکلت

    برای محاسبه جریمه بیمه شخص ثالث موتور سیکلت، ابتدا باید نوع موتور خود را مشخص کنید سپس با توجه به نوع خودرو به ازای هر روز میزان جریمه شما مشخص می‌شود.
    به عنوان مثال، اگر موتور شما سه چرخ باشد باید به ازای هر روزی 1902 تومان جریمه پرداخت کنید. این میزان جریمه معمولا برای 365 روز یا یک سال دریافت می‌شود. اگر موتورسیکلت شما بیش از یک سال دیرکرد پرداخت بیمه داشته باشد، به هیچ عنوان جریمه دو سال را از شما دریافت نمی‌کنند. بلکه تنها جریمه یک سال را موظف هستید بپردازید. البته پرداخت جریمه دیرکرد خودروی شما به هیچ عنوان ارتباطی با تخفیف عدم خسارت شما نخواهد داشت.

    محاسبه جریمه دیرکرد خودرو

    در محاسبه جریمه دیرکرد خودرو عوامل بسیاری چون نوع خودرو، تعداد سیلندرها، نوع کاربری خودرو و… تاثیرگذار هستند. البته این عوامل در شرکت‌های مختلف هم متفاوت خواهد بود. در سال جاری میانگین جریمه دیر کرد خودروها روزانه 6 هزار تومان است. از این رو بهتر است یک هفته قبل از اتمام بیمه شخص ثالث خودرو نسبت به خرید یا تمدید مجدد آن اقدام کنید.

    آیا جریمه دیرکرد بخشوده میشود؟

    محاسبه جریمه دیرکرد بیمه شخص ثالث موتور سیکلت

    معمولا در هر سال در اعیادها و موقعیت‌های خاص بیمه مرکزی کشور طرح‌های مختلفی را در رابطه با بخشودگی جریمه دیرکرد خرید یا تمدید بیمه شخص ثالث اجرا می‌کند. در سال جاری به مناسبت هفته وحدت، 100 درصد میزان جریمه تمام وسایل نقلیه موتوری و خودروها بخشید شد. این قانون در 6 مرداد ماه تصویب شد. مطابق با ابلاغیه‌ای که در سال جاری از جانب شرکت بیمه مرکزی منتشر شده است، موتورسیکلت‌های دارای جریمه دیرکرد خرید یا تمدید بیمه‌نامه تا پایان شهریور 1400 مشمول طرح بخشیدگی دیرکرد بیمه شخص ثالث می‌شوند. دولت این طرح را برای موتورسواران در نظر گرفته است تا بتوانند حق بیمه خود را، بدون پرداخت جریمه و مبلغ اضافی بپردازند. اکنون بیش از 90 درصد موتورسواران تحت پوشش بیمه نیستند، دولت با این کار به دنبال آن است تا افراد بیشتری بیمه شخص ثالث موتور را خریداری کنند. از طرفی جریمه دیرکرد پرداخت بیمه یا تمدید آن همیشه بخشیده نخواهد شد.

    کلام آخر

    وب‌سایت بیمه باما علاوه بر پوشش بیمه خودرو، بیمه موتورسیکلت را هم تحت پوشش خود قرار داده است. از این رو به راحتی می‌توانید تنها با مراجعه به وب‌سایت بیمه باما نسبت اقدام به خرید بیمه موتور سیکلت خود کنید. بیمه نامه‌ صادر شده در اسرع وقت به صورت رایگان به آدرس شما ارسال می‌شود. اگر در خرید بیمه شخص ثالث موتور سیکلت سوالی برایتان پیش آمد یا قصد افزایش سقف خسارت بیمه شخص ثالث را دارید یا بخواهید درباره تعهد مالی بیمه شخص ثالث بیشتر بدانید به راحتی می‌توانید با مشاوره با کارشناسان حرفه‌ای بیمه باما مشکل خود را برطرف کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=264346

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم