• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
1

ماه مبارک رمضان وجای خالی تنظیم بازار

  • کد خبر : 1169
  • 14 خرداد 1396 - 16:06
ماه مبارک رمضان وجای خالی تنظیم بازار

به گزارش پایگاه خبری پول بانک ،طبق آمار اعلام شده از بانک مرکزی قیمت بسیاری کالا های اساسی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان روند صعودی داشته و افزایش یافته ؛که این قیمت ها به شرح ذیل است: براساس اعلام بانک مرکزی قیمت 5 گروه کالای اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش یافت. تخم […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک ،طبق آمار اعلام شده از بانک مرکزی قیمت بسیاری کالا های اساسی مردم در آستانه ماه مبارک رمضان روند صعودی داشته و افزایش یافته ؛که این قیمت ها به شرح ذیل است:

    براساس اعلام بانک مرکزی قیمت 5 گروه کالای اساسی در آستانه ماه مبارک رمضان افزایش یافت. تخم مرغ ۳,۵ درصد، حبوب ۰.۱ درصد، گوشت قرمز ۰.۳ درصد، گوشت مرغ ۷.۷ درصد و قند و شکر ۰.۴ درصد نسبت به هفته قبل از ۵ خردادماه افزایش پیدا کرده است.

    همچنین قیمت گروه میوه های تازه ۳.۰ درصد و سبزی های تازه ۳.۸ درصد کاهش یافته و قیمت گروه های لبنیات، برنج، چای و روغن نباتی ثابت مانده است.

    با آغاز ماه مبارک رمضان در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه ثابت بود.

    بهای تخم مرغ معادل ۳,۵ درصد افزایش یافت و شانه ای ۹۸ هزار الی ۱۱۵ هزار ریال فروش می رفت.

    در گروه برنج، قیمت تمام اقلام بدون تغییر بود. به طوریکه در گروه حبوب بهای نخود ثابت و قیمت عدس و لوبیا چشم بلبلی هر یک معادل ۰,۱ درصد کاهش یافت ولی بهای سایر اقلام بین ۰.۱ درصد تا ۰.۵ درصد رشد داشت.

    در میادین زیر نظر شهرداری لیموشیرین و خربزه عرضه نمی شد و پرتقال درجه یک و گیلاس عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می شد.

    میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می کردند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب قرمز معادل ۱,۷ درصد، سیب زرد ۴.۴ درصد و کیوی ۰.۸ درصد افزایش داشت ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۷  تا ۲۱.۱ درصد کاهش یافت.

    در گروه سبزی های تازه قیمت پیاز معادل ۱۳.۴ ، لوبیا سبز ۴.۱  و سبزی های برگی ۰.۲ درصد افزایش داشته اما بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۴  تا ۱۱.۸ درصد کاهش داشت.

    قیمت گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بوده و بهای گوشت گوسفند معادل ۰,۶ و قیمت گوشت مرغ ۷.۷ درصد افزایش یافت.

    در این هفته بهای قند معادل ۰,۳ و شکر ۰.۶ درصد افزایش داشته و در مقابل قیمت چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بوده است.

    این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته براساس اعلام بانک مرکزی، متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به ۵ خردادماه سال جاری نسبت به هفته مشابه سال قبل از آن نشان می دهد که لبنیات ۷,۵ ، تخم مرغ ۳۱.۹ ، حبوب ۲۱.۵ ، برنج ۲۶.۰، میوه های تازه ۴۰.۱ ، سبزی های تازه ۳۹.۶ ، گوشت قرمز ۱۴.۸، گوشت مرغ ۸.۳ ، قند و شکر ۲۰.۸ ، چای ۲۰.۳ و روغن نباتی ۸.۲ درصد افزایش داشته است.

    با آغاز ماه مبارک رمضان قیمت اقلام پرمصرف این ماه نیز از جمله خرما، آش و حلیم، زولبیا و بامیه، برنج و حبوبات، مرغ و گوشت و برخی اقلام دیگر با افزایش قیمت روبرو بوده است.

    قیمت نان ثابت ماند

    قاسم زراعت کار رئیس اتحادیه نانوایان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران درخصوص وضعیت تأمین نان در ماه مبارک رمضان گفت: بیش از 95 درصد نان موجود در کشور نان سنتی است و در ماه مبارک رمضان تقاضا برای مصرف نان بیشتر می شود و با توجه به اینکه آرد مورد نیاز به میزان کافی موجود است، بنابراین مشکل خاصی در جهت تأمین نان وجود نخواهد داشت.

    وی تصریح کرد: قیمت نان در ماه مبارک رمضان هیچ گونه تغییری نخواهد کرد و نان به همان قیمت سال 93 به فروش خواهد رسید، اما با توجه به تورم و افزایش هزینه های جاری نانوایی ها تغییر قیمت نان در دست بررسی است، اما هرگونه تغییر بعد از ماه رمضان اعمال خواهد شد.

    رئیس اتحادیه نانوایان ضمن بیان اینکه اتحادیه ها پل ارتباطی بین اعضا ،مردم و مسئولین هستند، گفت: در این ماه بازرسی ها هم از سوی اتحادیه و هم از سوی اتاق اصناف افزایش خواهد یافت تا شاهد خدمات بهتر باشیم، ضمن اینکه در صورت بروز هر گونه تخلف و گران فروشی با شماره 124 و اتحادیه تماس حاصل نمایند تا در اسرع وقت به شکایت آنها رسیدگی شود.

    هیچ نهاد ناظری وجود ندارد

    یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی در خصوص بازار ماه مبارک رمضان گفت: در کشور با تولید مازاد مرغ در کشور مواجه هستیم، اما آنچه که موجب می شود تا قیمت ها نوسان داشته باشند، این است که در برخی مواقع قیمت ها بیش از پیش کاهش می یابد و در این صورت تولیدکنندگان از فروش به مرغداری ها امتناع می کنند که با کمبود مرغ در بازار قیمت افزایش پیدا می کند.

    وی با اشاره به اینکه هیچ نهاد ناظری بر قیمت مرغ زنده نظارت نمی کند، اظهار داشت: بازرسان اصناف و تعزیرات حکومتی فقط بر آخرین حلقه توزیع نظارت دارند و آن هم واحدهای صنفی و خرده فروش ها هستند، در حالی که علت نوسان قیمت واحدهای صنفی نیستند.

    رئیس اتحادیه پرنده و ماهی ضمن بیان اینکه فروشندگان مجازند تا 10 درصد سود بر خرید خود در هر کیلو مرغ اعمال کنند، تصریح کرد: با توجه به نوسان قیمت ها اکنون هر کیلو مرغ تا 8 هزار تومان به فروش می رسد اما در بعضی مراکز فروش به جهت رقابت واحدهای صنفی کمتر از 10 درصد سود را اعمال می کنند.

    وی تأکید کرد: نوسان قیمت مرغ در هفته های اخیر به جهت نبود نهاد ناظری است که نظارت دقیقی بر چرخه تولید تا توزیع مرغ داشته باشد.

    افزایش قابل توجه مصرف لبنیات

    علی رجبی رئیس اتحادیه لبنیات سنتی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی در خصوص عرضه فرآورده های لبنی در ماه مبارک رمضان گفت: با توجه به فراوانی تولید و عرضه مناسب آن در بازار هیچ گونه مشکلی از بابت تأمین نیاز مردم وجود ندارد.

    وی افزود: در ماه مبارک رمضان میزان مصرف لبنیات افزایش چشمگیری دارد و تجربه نشان داده که در روزهای اول این ماه تقاضا برای لبنیات بیشتر می شود که تمهیداتی برای عرضه مناسب و به‌وجود نیامدن مشکل اندیشیده شده است.

    رئیس اتحادیه لبنیات سنتی تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان هیچ گونه افزایش قیمتی نخواهیم داشت و تصمیمی هم برای بالابردن قیمت هنوز گرفته نشده و همان قیمت های قبلی تثبیت شده است.

    رجبی با اشاره به تنوع محصولات لبنی اظهار داشت: لبنیات در حجم‌های گوناگون و با میزان چربی های متفاوت عرضه می شود که این موجب شده تا شاهد قیمت های مختلفی باشیم و برای جلوگیری از هرگونه تخلف در توزیع و عرضه محصولات لبنی بازرسی های متعددی در ماه رمضان صورت خواهد پذیرفت.

    وی در پایان تأکید کرد: وجود 40 هزار واحد صنفی لبنی در کشور که در حال گسترش است، نیازمند نظارت دقیق برای جلوگیری از تخلفات و رضایت مردم است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1169

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم