• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

لبنان در تاریکی بیت کوین استخراج می‌کند

  • کد خبر : 241940
  • 10 مرداد 1400 - 8:26
لبنان در تاریکی بیت کوین استخراج می‌کند

لبنان در تاریکی بیت کوین استخراج می‌کند – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب نیوز، استخراج کنندگان ارز مجازی در لبنان با مشکل مواجه شده‌اند. بحران اخیر کمبود برق در لبنان، این کشور ..

  • لبنان در تاریکی بیت کوین استخراج می‌کند – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از عرب نیوز، استخراج کنندگان ارز مجازی در لبنان با مشکل مواجه شده‌اند. بحران اخیر کمبود برق در لبنان، این کشور را در تاریکی فرو برده و استخراج کنندگان ارز مجازی مجبور شده اند فعالیت‌ خود را متوقف کنند.

    طی دو سال گذشته، تعداد فزاینده‌ای از جوانان لبنانی به تجارت و استخراج ارزهای مجازی روی آورده‌اند تا به آزادی مالی برسند و دلار به دست آورند. کاهش اطمینان به بخش بانکداری لبنان که سرمایه زندگی مردم را را از آنها گرفته است هم این اقدامات را تشویق کرد.

    در حال حاضر بحران برق مشکل بزرگی برای استخراج کنندگان ارز مجازی است که تمام دارایی خود را برای خرید ماشین‌های استخراج کننده هزینه کرده‌اند.

    عراق و لبنان قرارداد تبادل نفت در ازای خدمات پزشکی امضا کردندعراق صادرات نفت به لبنان را 2 برابر کرد

    استخراج کنندگان ارز مجازی در لبنان برای حل این مشکل به ژنراتورهای دیزلی روی آورده اند. ولی کمبود دیزل هم یک مشکل دیگر بر سر راه آنهاست.

    این مشکل از آنجا ناشی می‌شود که لبنان اخیراً یارانه‌های دولتی برای تمام سوخت‌ها را جهت حل مشکل کمبود آنها برداشته است و این به معنای افزایش هزینه سوخت برای مصرف کنندگان است که دیگر نمی توانند آن را با نرخ رسمی 1500 پوند لبنان در برابر دلار خریداری کنند و باید به بازار سیاه و چانه زنی با واردکنندگان سوخت روی آورند.

    طبق گفته برخی استخراج کنندگان ارز مجازی در لبنان، قبلاً ماهانه یک میلیون پوند برای ژنراتورهای برق هزینه می شد و حالا این افراد مجبورند سه میلیون پوند بپردازند چون قیمت دیزل افزایش یافته است.

    مشکل دیگر پرمصرف بودن فرآیند استخراج ارز مجازی است که معمولاً به برق بیشتری نسبت به آنچه یک ژنراتور می تواند تولید کند نیاز دارد. یک راه حل دیگر استفاده از یو پی اس و باتری های کامپیوتر است ولی ظرفیت پایین آنها مشکلی را حل نمی‌کند. به علاوه، به خاطر تقاضای بالا از طرف استخراج کنندگان ارز مجازی، عرضه آنها هم با کمبود مواجه شده است.

    ارزش بیت کوین طی چند ماه گذشته نسبت به اوج 63745 دلار در ماه آوریل تقریبا نصف شده و به کمتر از 30 هزار دلار رسیده است. بیت کوین در آخرین روز جولای 41695 دلار معامله شد.

    انتهای پیام/91

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=241940

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم