نماد سایت پول بانک

قیمت جهانی طلا امروز 1401/05/14 / افزایش 1 درصدی قیمت طلا در پی تنش آمریکا با چین

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۱/۰۵/۱۴ / افزایش ۱ درصدی قیمت طلا در پی تنش آمریکا با چین

    بی‌ثباتی بازار به‌دنبال سفر نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس آمریکا به تایوان قیمت طلا را به بالاترین رقم طی یک‌ماهه گذشته رساند.

    – اخبار اقتصادی –

    به‌گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، قیمت طلا به‌دنبال شدت گرفتن تنش‌های ژئوپلیتیکی بین آمریکا و چین افزایش‌یافته، چون تقاضا برای این فلز گران‌بها به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری ایمن بالا رفته‌است.

    بی‌ثباتی بازار به‌دنبال سفر نانسی پلوسی، سخنگوی مجلس آمریکا به تایوان قیمت طلا را به بالاترین رقم طی یک‌ماهه گذشته رساند. چین از آن زمان فعالیت‌های نظامی خود در اطراف این جزیره را افزایش داده‌است.

    قیمت هر اونس طلا امروز با 1 درصد افزایش به 1790 دلار را 16 سنت رسید.

    این افزایش قیمت در شرایطی اتفاق افتاده که مقامات فدرال‌رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند به سیاست سخت‌گیرانه خود برای مبارزه با افزایش تورم ادامه می‌دهند. ارزش دلار در روز پنجشنبه بازهم کاهش یافت و چین 11 موشک بالستیک در آب‌های اطراف تایوان در بزرگ‌ترین آزمایش خود طی یک دهه گذشته پرتاب کرده‌است.

    تحلیلگران کاهش ارزش دلار را یکی از دلایل بالا رفتن قیمت طلا می‌دانند. ترس از رکود اقتصاد هم از ارزش این فلز گران‌بها حمایت می‌کند و احتمالاً آن را به 1800 دلار می‌رساند.

    قیمت نقره امروز با 0.16 درصد افزایش به 20 دلار و 16 سنت رسید و پلاتین با 0.66 درصد افزایش 937 دلار و 36 سنت معامله می‌شود.

    انتهای پیام/105

    منبع : تسنیم  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل