نماد سایت پول بانک

قیمت جهانی طلا امروز 1400/03/28| سقوط طلا به کانال 1700 دلاری

  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۲۸| سقوط طلا به کانال ۱۷۰۰ دلاری – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، پس از آنکه لحن حمایت گرایانه فدرال رزرو از انقباضی شدن سیاست های مالی سبب افزایش ارزش دلار و کاهش جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا شد، قیمت فلز زرد علیرغم افزایش اندکی که امروز داشت در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی از مارس 2020 قرار گرفت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با نیم درصد افزایش به 1782 دلار و 80 سنت رسید، اما در مجموع معاملات هفتگی با 5 درصد کاهش مواجه بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز هم با 0.6 درصد افزایش به 1785 دلار و 20 سنت رسید.

    ادواردمیر تحلیلگر موسسه کپیتال مارکتس در این باره گفت، چشم انداز ترسیم شده از سوی فدرال رزرو سبب کاهش قابل توجه قیمت طلا شده است. وی افزود: «واکنش ها در بازار طلا تا حدودی بیش از اندازه بوده است.»

    این تحلیلگر بازارهای مالی در ادامه گفت: «به رغم رشد قابل توجه نرخ تورم، بعید است نرخ بهره نزدیک به صفر درصدی در آمریکا تا حداقل 18 ماه آینده تغییر کند. بنابراین پس از اندکی کاهش بیشتر، قیمت طلا احتمالا بالا خواهد رفت.»

    فدرال رزرو روز چهارشنبه این سیگنال را به بازارها ارسال کرد که در هر یک از نشست های ماه های آینده این گزینه را بررسی خواهد کرد که آیا زمان انقباضی کردن سیاست پولی فرا رسیده است یا نه.

    به دنبال انتشار گزارش فدرال رزرو ارزش دلار به بالاترین رقم 2 ماه گذشته رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی طی 9 ماه گذشته قرار گرفت.

    هرچند طلا در وضعیت تورمی محل امنی برای سرمایه گذاری به شمار می رود، اما افزایش نرخ بهره با بالا بردن هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد سبب کاهش جذابیت این بازار خواهد شد.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل