نماد سایت پول بانک

قیمت بیت کوین باز هم سقوط کرد

  • قیمت بیت کوین باز هم سقوط کرد – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از کوین دسک، قیمت بیت کوین در حالی که معامله گران با نگرانی چشم انداز تغییر سیاست پولی ایالات متحده و ادامه تشدید مقررات ارزهای رمزپایه در چین را دنبال می کنند، به پایین ترین سطح خود در طول ده روز گذشته رسیده است.

    تا ساعت 20:00 به وقت ساعت هماهنگ جهانی روز دوشنبه، قیمت بیت کوین که اصلی ترین ارز رمزنگاری شده جهان محسوب می شود، از حدود 35466 دلار به پایین ترین سطح خود یعنی 33221 دلار کاهش یافت.

    در زمان انتشار این خبر قیمت ها کمی افزایش یافت و هر بیت کوین با 8.3 درصد کاهش با قیمت تقریباً 33793 دلار معامله شد.

    این سقوط ارزش بیت کوین که با فشار ناشی از فروش گسترده سرمایه گذاران همراه بود، بزرگترین ضرر روزانه پس از افت 6.2 درصدی بود که بیشترین میزان از 28 مه محسوب می شود.

    بیت کوین به سمت دومین سقوط بزرگ قیمت خود حرکت می‌کندسقوط ارزش بیت کوین به دنبال تعلیق برخی حساب‌های ارز مجازی در رسانه اجتماعی چین

    برخی از کارشناسان علت اصلی این کاهش قیمت را فشار مستمر دولت چین علیه عملیات استخراج و معاملات ارزهای رمزنگاری شده می دانند. در چین حساب های Weibo مربوط به رهبران اصلی ارزهای رمزنگاری شده مسدود شده است.

    جیهان چو، مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری رمز ارز Kenetic Capital، که در هنگ کنگ مستقر شده است، گفت: چین همچنان با ممنوعیت استخراج رمزارزها و حذف حساب اینفلوئنسرهای ارز رمزنگاری شده در محبوب ترین پلت فرم رسانه اجتماعی خود یعنی Weibo در حال فشار به رمزارزهاست.

    وی افزود: این اقدامات نشان دهنده سخت شدن اوضاع برای فعالیت ارزهای رمزنگاری شده در سرزمین اصلی (چین) است.

    بازارهای جهانی نیز در حالی به معاملات متزلزل خود ادامه می دهند که سرمایه گذاران احتمال می دهند فدرال رزرو (بانک مرکزی) ایالات متحده از برنامه تسهیل کمّی تقویت نقدینگی خود رها می شود.

    در همین حال، دویچه بانک، بزرگترین وام دهنده آلمان، پیش بینی کرده است که ایالات متحده احتمالاً با یکی از بدترین دوره های تورمی در تاریخ خود روبرو می شود در حالی که هزینه های بالای دولت آمریکا و تغییر سیاست پولی این کشور کاتالیزورهای احتمالی برای ایجاد شرایطی باشند که آخرین بار در دهه های 1940 و 1970 دیده شده است.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل