• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

قیمت بیت کوین از پیش‌بینی مدل انباشت به عرضه منحرف شده است

  • کد خبر : 239970
  • 15 تیر 1400 - 7:30
قیمت بیت کوین از پیش‌بینی مدل انباشت به عرضه منحرف شده است

مدل انباشت به عرضه (S2F) همواره یکی از مهمترین مدل‌های پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر بوده است. این در حالی است که نوسانات اخیر قیمت این ارز دیجیتال باعث شده است تا شاهد یکی از بزرگترین واگرای..

  • مدل انباشت به عرضه (S2F) همواره یکی از مهمترین مدل‌های پیش‌بینی قیمت بیت کوین در سال‌های اخیر بوده است. این در حالی است که نوسانات اخیر قیمت این ارز دیجیتال باعث شده است تا شاهد یکی از بزرگترین واگرایی‌ها از این مدل از ابتدای سال ۲۰۱۹ تا به حال باشیم.

    به گزارش کوین دسک، طبق مدل انباشت به عرضه،‌ قیمت بیت کوین در بازه زمانی فعلی باید در محدوده ۷۷,۹۰۰ دلار باشد. با این حال، هر واحد بیت کوین در حال حاضر در محدوده ۳۴,۰۰۰ دلار معامله می‌شود و با اوج ۶۴,۸۲۹ دلاری خود که در ماه آوریل (فروردین) ثبت شد، فاصله زیادی دارد.

    پلن‌بی (PlanB)، خالق مدل انباشت به عرضه، در توییت اخیر خود با اشاره به وضعیت فعلی قیمت بیت کوین اعلام کرد که در حال حاضر انحراف قیمت پیش‌بینی‌شده مدل و قیمت فعلی به بیشترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است. او در ادامه اعلام کرد که ۶ ماه آینده نقشی «تعیین‌‌کننده» در تأیید یا رد این مدل ایفا می‌کند.

    مدل انباشت به عرضه معمولاً در بازارهایی نظیر طلا و نقره کاربرد دارد. از این کالاها عموماً به‌عنوان ذخیره ارزش یاد می‌شود و روی کاغذ ارزش‌شان در بلندمدت به‌دلیل کمیابی و جریان کم حفظ می‌شود.

    ایده اصلی پشت این مدل آن است که عرضه کم باعث می‌شود این کالا به‌عنوان «پول سخت» شناخته شود. در واقع آنها نقطه مقابل دلار و عرضه بالای آن هستند؛ در طول دوره شیوع کرونا و به‌ویژه ماه مارس ۲۰۲۰ (اسفند ۹۸)، دولت آمریکا تریلیون‌ها دلار در قالب طرح‌های حمایتی چاپ و وارد چرخه اقتصادی کرد. این کشور اوایل قرن ۲۱ هم در اقدامی مشابه، میلیاردها دلار را وارد چرخه کرده بود.

    طرفداران بیت کوین، این ارز دیجیتال را «طلای دیجیتال» می‌نامند و مدل انباشت به عرضه را برای پیش‌بینی قیمت آن مناسب می‌دانند. تولید بیت کوین هزینه‌بر است و از آنجا که دارای محدودیت عرضه ۲۱ میلیون واحدی است، می‌توان آن را یک کالای کمیاب توصیف کرد.

    عرضه بیت کوین هر چهار سال یک بار و توسط مکانیزمی به نام هاوینگ نصف می‌شود؛ این یعنی با هر هاوینگ، تعداد بیت کوین‌هایی که هر ده دقیقه وارد چرخه می‌شوند، نصف می‌شود.

    چارلز موریس (Charles Morris)، بنیان‌گذار بایت‌تری (ByteTree) که در حوزه مدیریت دارایی فعالیت می‌کند، در این باره می‌گوید:

    بیت کوین عرضه محدود دارد که همه از آن اطلاع دارند و این ویژگی بسیار خوبی است. از آنجا که عرضه مشخص است، تقاضا قیمت را بالا و پایین می‌برد.

    پنترا کپیتال (Pantera Capital) که یک صندوق پوشش ریسک است و با تمرکز بر حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کند، ماه آوریل سال ۲۰۲۰ میلادی با تکیه بر مدل انباشت به عرضه بیت کوین اعلام کرد که قیمت این ارز دیجیتال تا ماه اوت (مرداد) سال ۲۰۲۱ به ۱۱۵۰۰۰ دلار خواهد رسید.

    وضعیت فعلی قیمت در مقایسه با پیش‌بینی پلن‌بی

    پلن‌بی هم در همان زمان در پستی اعلام کرد قیمت بیت کوین تا سال ۲۰۲۴ به ۲۸۸,۰۰۰ دلار خواهد رسید.

    بایننس آکادمی هم در پستی می‌نویسد:

    برای اساس این مدل [انباشت به عرضه]، قیمت بیت کوین با گذشت زمان جهش قابل‌توجهی را تجربه می‌کند؛ چراکه نرخ انباشت به عرضه به‌صورت مداوم در حال کاهش است.

    شایان ذکر است که این مدل، به‌شدت بر این فرض متکی است که کمیابی بیت کوین باید محرک قیمت آن باشد که نمی‌توان گفت همواره درست است. موریس در این باره می‌گوید:

    مدل انباشت به عرضه [بیت کوین] با استناد بر دو هاوینگ قبلی ارائه شده است. با احتیاط موافق این مسئله هستم که هاوینگ ممکن است باعث افزایش دو برابری قیمت بیت کوین شود؛ چراکه فشار فروش ماینرها هم نصف می‌شود.

    قیمت بیت کوین از پیش‌بینی مدل انباشت به عرضه منحرف شده است

    در این باره بیشتر بخوانید

    • خالق اتریوم تنفر خود از پیش‌بینی قیمت ارزهای دیجیتال را ابراز کرد
    • وضعیت بیت کوین‌های دست نخورده مشابه با قبل از جهش صعودی سال ۲۰۱۷ است
    • آغاز سال نوی چینی؛ تحلیل‌گران می‌گویند احتمال سقوط قیمت‌ها وجود دارد
    • پیش‌بینی دیجینکس: تا پایان ۲۰۲۱ بیت کوین به ۱۷۵,۰۰۰ دلار می‌رسد
    • بازگشت قیمت‌ ارزهای دیجیتال به سطوح بالا؛ تحلیل‌گران نگران هستند تله باشد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=239970

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم