• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

قراردادهای هوشمند مانند قراردادهای عادی در ایالت آیووا آمریکا به رسمیت شناخته شدند

  • کد خبر : 212592
  • 11 فروردین 1400 - 7:05
قراردادهای هوشمند مانند قراردادهای عادی در ایالت آیووا آمریکا به رسمیت شناخته شدند

مجلس نمایندگان ایالت آیووا لایحه‌ای را تصویب کرده است که نقل‌وانتقالات و اسناد ثبت‌شده روی قراردادهای هوشمند را به رسمیت می‌شناسد.
به گزارش کوین تلگراف، مجلس نمایندگان ایالت آیووا، روز دوشنبه لایحه‌ا..

  • مجلس نمایندگان ایالت آیووا لایحه‌ای را تصویب کرده است که نقل‌وانتقالات و اسناد ثبت‌شده روی قراردادهای هوشمند را به رسمیت می‌شناسد.

    به گزارش کوین تلگراف، مجلس نمایندگان ایالت آیووا، روز دوشنبه لایحه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن، تراکنش‌ها و اسناد ثبت‌شده روی قراردادهای هوشمند بلاک چین را به رسمیت می‌شناسد. این لایحه قانونی SF541‌ نام دارد و اوایل ماه جاری میلادی به تصویب مجلس سنای این ایالت رسیده بود.

    طبق این لایحه، قراردادهای هوشمند هم وجهه‌ای قانونی نظیر قراردادهای عادی پیدا می‌کنند. فناوری دفتر کل توزیع‌شده هم به‌عنوان یک ابزار ذخیره سوابقِ قابل‌اتکا و الکترونیکی عمل می‌کند. در بخشی از این لایحه آمده است:

    طبق این لایحه قانونی، یک قرارداد نباید تنها به این دلیل که یک قرارداد هوشمند است یا دارای بخش‌هایی از یک قرارداد هوشمند است، دارای مشروعیت و الزام اجرایی نباشد.

    این لایحه همچنین عنوان می‌کند هر گونه ثبت حقوق یا مالکیت را نمی‌توان با اتکا بر این مسئله که در یک شبکه بلاک چینی منتشر شده است، نادیده گرفت، مگر آنکه تراکنش مذکور مشخصاً با انتقال حقوق موردنظر در ارتباط باشد. در بخش دیگری از این لایحه می‌خوانیم:

    اگر یک شخص، در یک تجارت خارجی یا بین‌ایالتی درگیر باشد یا نقشی در آن داشته باشد و از فناوری دفتر کل توزیع‌شده برای ثبت ایمن اطلاعاتی استفاده کند که متعلق به اوست یا حق استفاده از آن را دارد، کماکان حق مالکیت یا استفاده از همان اطلاعات را خواهد داشت. مگر آنکه در ارتباط با معامله‌ای باشد که شرایط آن صراحتاً انتقال حقوق مالکیت یا حق استفاده از چنین اطلاعاتی را اعلام می‌دارد.

    این لایحه قانونی روز دوشنبه بدون مخالفت نمایندگان و با ۹۴ رأی موافق تصویب شد. اوایل ماه مارس سال جاری میلادی (اسفند ۹۹) هم مجلس سنای این ایالت با ۴۷ رأی موافق و بدون رأی مخالف، این لایحه را تصویب کرده بود.

    استیو هانسن (Steve Hansen)، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا، اعلام کرده بود که تصویب و عملیاتی‌شدن این لایحه در نهایت می‌تواند به قانون‌گذاری گسترده‌تر ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، بی‌انجامد. جف شیپلی (Jeff Shipley)، نماینده جمهوری خواه این مجلس هم اعلام کرد که این لایحه بیش از آنکه به قانون‌گذاری مرتبط باشد، به تعریف این حوزه در زمان فعلی مربوط است. به‌گفته وی، بیت کوین هم تحت رویکرد این تعریف قرار می‌گیرد.

    قراردادهای هوشمند مانند قراردادهای عادی در ایالت آیووا آمریکا به رسمیت شناخته شدند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • اخطار مالیاتی دولت آمریکا برای دارندگان ارزهای دیجیتال
    • قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در آمریکا می‌تواند به نفع بیت کوین تمام شود
    • لایحه‌ای برای قانونی‌کردن سوابق بلاک چین و قراردادهای هوشمند به مجلس نمایندگان آمریکا تسلیم شد
    • هفت اقتصاد بزرگ جهان درباره ارزهای دیجیتال گفت‌وگو کردند
    • نمایندگان آمریکا: برای بررسی الزام احراز هویت در مورد کیف پول‌های ارز دیجیتال شخصی به زمان بیشتری نیاز داریم

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=212592

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم