همانطور که پیشتر شایعات مطرح شده بود، آریزو8 قرار است با موتور 2.0 لیتری T-GDI وارد بازار ایران شود. این موتور در واقع همان موتوری است که در تیگو8 پرومکس نیز استفاده میشود و قدرت بسیار خوبی دارد. هرچند احتمال وجود دارد که مدیران خودرو مانند خودرو فونیکس FX، در ابتدا آریزو8 را به طور محدود و با دو تیپ و دو نوع موتور در ایران عرضه کنند.
مشخصات فنی تیپی که به پیشرانه 1.6 لیتری T-GDI و گیربکس 7 سرعته W-DCT مجهز است عبارتند از توانایی تولید حداکثر 197 اسب بخار و گشتاور 290 نیوتن متر. این پکیج فنی در واقع همان مجموعهای است که در خودروهای تیگو 8 پرومکس، فونیکس FX، آریزو 6 جی تی و تیگو 7 پرومکس نصب شده است.
اما در تیپ قویتر، آریزو 8 با پیشرانه 2.0 لیتری T-GDI وارد میشود. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 7 سرعته DCT یا 8 سرعته اتوماتیک ZF، توانایی تولید 254 اسب بخار و گشتاور 390 نیوتن متر را دارد.
میتوان از مهمترین امکانات راحتی و ایمنی فونیکس آریزو 8 به موارد زیر اشاره کرد:
– سیستم هشدار و پیش بینی برخورد در اثر تغییر لاین (LCA)
– سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
– رادار تصادف از عقب (RCTA)
– رادار نقطه کور (BSD)
– سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
– سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
– کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
– سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
– سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
– رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)
– ترمز اضطراری خودکار (AEB)
– سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESC)
– 9 ایربگ ایمنی (در فولترین تیپ)
– دوربین 360 درجه با حالت نمایش 3D
– تنظیم برقی صندلیهای ردیف اول همراه با سردکن و گرمکن صندلیها
– صندلی راننده دارای مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر
– سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم
– باز و بسته کردن و تنظیم آینههای جانبی به صورت برقی و متصل به گرمکن
– سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
– جک برقی صندوق عقب
– دارای دو صفحه نمایش 12.3 اینچی به مجموع 24.6 اینچ
– سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمهای
– ترمز پارک برقی و اتوهولد
– سقف پانورامیک
– سامانه استارت/استاپ
– تریم چرمی کابین
تیپی که با پیشرانه 1.6 لیتری T-GDI و گیربکس 7 سرعته W-DCT تجهیز شده است، قادر است تا حداکثر 197 اسب بخار قدرت و 290 نیوتن متر گشتاور تولید کند. این تجهیز فنی در واقع همان مجموعهای است که در خودروهایی مانند تیگو 8 پرومکس، فونیکس FX، آریزو 6 جی تی و تیگو 7 پرومکس نصب شده است.
اما در تیپ قویتر، آریزو 8 با پیشرانه 2.0 لیتری T-GDI وارد میشود. این پیشرانه با گیربکس 7 سرعته DCT یا 8 سرعته اتوماتیک ZF اتصال یافته و قادر است تا حداکثر 254 اسب بخار قدرت و 390 نیوتن متر گشتاور تولید کند.
در فونیکس آریزو 8، امکانات رفاهی و ایمنی مهمی نیز وجود دارد، از جمله:
– سیستم هشدار و پیشبینی برخورد در اثر تغییر خط (LCA)
– سیستم هشدار خروج از خط (LDW)
– رادار تصادف از عقب (RCTA)
– رادار نقطه کور (BSD)
– سیستم کمکی ماندن در بین خطوط (LKA)
– سیستم کمکی حرکت در ترافیک (TJA)
– کروز کنترل هوشمند تطبیقی (ACC)
– سیستم کمکی کروز هوشمند (ICA)
– سیستم نوربالا اتوماتیک (IHC)
– رادار هشدار تصادف از جلو (FCW)
– ترمز اضطراری خودکار (AEB)
– سامانه کنترل پایداری و کنترل کشش (ESC)
– 9 ایربگ ایمنی (در تیپهای فولآپشن)
– دوربین 360 درجه با حالت نمایش سه بعدی
– تنظیم برقی صندلیهای ردیف اول به همراه سردکن و گرمکن صندلیها
– صندلی راننده با حالت مموری سه حالته و تنظیم گودی کمر
– سیستم تهویه مجزا بین ردیف اول و دوم
– باز و بسته کردن و تنظیم برقی آینههای جانبی که به سیستم گرمکن نیز متصل است
– سیستم نمایش فشار باد تایرها (TPMS)
– جک برقی صندوق عقب
– دارای دو صفحه نمایش با قطر 12.3 اینچ که در کل 24.6 اینچ است
– سامانه ورود بدون کلید و راهاندازی با دکمه
– ترمز پارک برقی و حالت هولد
– سقف پانورام
منبع : چرخان