• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

فورد GT ؛ نوآوری بیشمار

  • کد خبر : 859
  • 24 اردیبهشت 1396 - 22:50
فورد GT ؛ نوآوری بیشمار

به گزارش پایگاه خبری پول بانک،شرکت فورد موتور، شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی مستقر در دیربورن، میشیگان از حومه شهر دیترویت می‌باشد.این کمپانی در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارک لینکلن هم تولید می‌کند. این شرکت از سال […]

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک،شرکت فورد موتور، شرکت خودروسازی آمریکایی و چندملیتی مستقر در دیربورن، میشیگان از حومه شهر دیترویت می‌باشد.این کمپانی در تاریخ ۱۶ ژوئن ۱۹۰۳ میلادی توسط هنری فورد تأسیس شد و امروزه علاوه بر خودروهای سواری و باری فورد، خودروهای لوکسی با مارک لینکلن هم تولید می‌کند. این شرکت از سال ۱۹۳۸ خودروهای لوکس ارزان قیمت‌تری با برند مرکوری تولید می‌کرد، اما از سال ۲۰۱۱۱ تولید خودرو با این مارک را متوقف نمود.

    در مدل جدید فورد GT از تکنولوژی‌ها و نوآوری‌های بسیاری برای بهبود آیرودینامیک، سبک‌تر کردن خودرو و بهبود عملکرد موتور خودرو استفاده شده است. در ساخت بدنه از آلومینیوم و فیبر کربن استفاده شده است که وزن این خودرو را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. همچنین کاهش وزن خودرو بر عملکرد سایر بخش‌ها هم اثر خواهد گذاشت. هر چه وزن خودرو کمتر باشد، خودرو شتاب بیشتری خواهد داشت و در زمان کمتری به سرعت بالاتری می‌رسد. همچنین وزن کمتر بر عملکرد ترمزها هم تاثیر مثبتی خواهد داشت و مصرف سوخت خودرو را هم بهینه‌تر خواهد کرد.

    همچنین فورد بر روی تکنولوژی اکوبوست (که مخصوص این کمپانی است) بسیار وقت گذاشته و آن را توسعه داده است.  راج نیر، مدیر ارشد تولید محصول فورد درباره‌ی این خودرو گفته است: «وقتی ما در سال ۲۰۱۳ ساخت مدل جدید فورد GT را شروع کردیم، تیم ما سه هدف داشت. اولین هدف این بود که این مدل را به عنوان یک نمونه‌ی تمرینی در نظر بگیریم تا مهندسان ما بتوانند روی تکنولوژی‌های مربوط به موتور کار کنند و همچنین درک ما از آیرودینامیک را بهبود ببخشند و این تکنولوژی‌های جدید را در این خودرو استفاده کنند.»

    بنابراین، به نظر می‌رسد که این مدل، بیشتر یک مدل تمرینی برای مهندسان فورد است و قرار است تکنولوژی‌هایی که در این خودرو استفاده شده است را در سایر خودروهای فورد که در آینده تولید می‌شوند نیز ببینیم. از جمله خودروهایی که به احتمال زیاد از این تکنولوژی‌ها بهره‌مند خواهند شد می‌تواند به شلبی 350 و 350R اشاره کرد.

    همچنین نوآوری‌های که در مورد آیرودینامیک فورد GT به کار رفته است نیز قابل توجه است. از جمله مواردی که در مورد آیرودینامیک این خودرو می‌توان به آن اشاره کرد، بال‌ عقب آن است که به شکل جدیدی طراحی شده است تا بر آیرودینامیک و نیروی رو به پایین خودرو بهترین تاثیر را داشته باشد.

    موتور ۶ سیلندر فورد GT جای زیادی را اشغال نمی‌کند و همین مسئله دست مهندسان فورد را باز گذاشته است تا در طراحی آیرودینامیک خودرو به بهترین شکل عمل کنند و درگیر حجم موتور نباشند. پیشرانه‌ی فورد GT یک موتور ۳.۵ لیتری اکوبوست ۶ سیلندر است که در بین دیگر ماشین‌های خانواده‌ی خود، قوی‌ترین محسوب می‌شود. این موتور توان تولید ۶۴۷ اسب بخار قدرت را دارد.

    اگرچه این خودرو قرار است محل تمرین برای مهندسان فورد باشد تا تکنولوژی‌های آینده‌ی خودروهای این کمپانی  آمریکایی را گسترش دهند، اما این مسئله باعث نشده است که فورد از طراحی جذاب و ویژگی‌های ظاهری این خودرو غافل شود. طراحی فورد GT یکی از زیباترین طراحی‌ها در بین خودروهای اسپرت است. البته صحبت کردن درباره‌ی زیبایی ظاهری یک خودرو سلیقه‌ای است و نمی‌توان به طور قطعی گفت که یک خودرو بسیار زیبا طراحی شده است یا نه. ولی خطوط و فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های بدنه‌ی فورد GT کاملا اندازه است و باعث بهتر شدن ظاهر این خودرو شده است.

    درهای خودرو هم به صورت عمودی باز می‌شوند که این هم یک مورد جذاب دیگر است (احتمالا همه این ویژگی را دوست دارند!) . فورد این خودرو را به گونه‌ای ساخته است که هم ظاهر جذابی داشته باشد و هم از نظر قدرت و شتاب چیزی از رقبایش کم نداشته باشد. به هر حال اگر از ظاهر این خودرو خوشتان نیامد و دیگر خودروهای این شرکت مانند شلبی را ترجیح می‌دهید، باید بگویم که تکنولوژی‌هایی که در پیشرانه‌ی این خودرو استفاده شده‌اند در مدل‌های آینده‌ی خودروهای این کمپانی هم خواهند بود و احتمالا خواهید توانست دیگر مدل‌های فورد را نیز با چنین قدرتی ( و احتمالا در بعضی موارد با قدرت بیشتر ) بخرید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=859

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم