• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
4

فرش 1500 شانه و تاثیر گرانی های اخیر روی قیمت آن

  • کد خبر : 303836
  • 07 تیر 1401 - 18:42
فرش 1500 شانه و تاثیر گرانی های اخیر روی قیمت آن

فهرست محتوا این روزها شاهد بالا رفتن قیمت فرش ماشینی همانند سایر کالاها هستیم و گران شدن فرش های ماشینی از قبیل فرش 1500 شانه، به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. فرش 1500 شانه جزو محصولات ماشینی است که افزایش قیمت چشمگیری نسبت به دیگر محصولات داشته است.   فرش 1500 شانه […]

فهرست محتوا

  • این روزها شاهد بالا رفتن قیمت فرش ماشینی همانند سایر کالاها هستیم و گران شدن فرش های ماشینی از قبیل فرش 1500 شانه، به یکی از دغدغه های افراد تبدیل شده است. فرش 1500 شانه جزو محصولات ماشینی است که افزایش قیمت چشمگیری نسبت به دیگر محصولات داشته است.

     

    فرش 1500 شانه جزو محصولات جدید کارخانه های فرش کاشان است که این بافته ها در سال 1396 با الیاف وارداتی و با دستگاه های HCIX2 که از شرکت وندویل بلژیک وارد شده تولید شدند و جزو فرش های گران قیمت ماشینی بودند که از بدو تولید این بافته ها، تقاضای آن نسبت به دیگر محصولات ماشینی رشد چشمگیری داشته است و توانسته اند رقیب جدی به جای قالی های دستباف باشند.

     

    دلایل افزایش قیمت فرش 1500 شانه تراکم 4500

    بر اساس آمار به دست آمده از قیمت فرش 1500 شانه تراکم 4500 که جزو کالاهای لوکس ماشینی به حساب می آید، قیمت این بافته چند برابر قیمت حقوق یک گارگر ساده است و عوامل بسیاری هستند که بر قیمت این بافته ها تاثیر گذار بودند و سبب افزایش قیمت فرش 1500 شانه شدند.

    به دنبال افزایش قیمت دلار و تورم در ایران، قیمت این بافته ها نیز زیاد شده است و از جمله عوامل مهم در افزایش قیمت فرش 1500 شانه گل برجسته این است که مواد اولیه تولید این فرش ماشینی و دستگاه بافندگی آن نیز جزو کالاهای وارداتی است که در پی افزایش دلار با قیمت بالا به ایران وارد می شوند؛ در صورتی که قیمت محصولاتی که با دستگاه های داخلی و با الیاف تولید شده در ایران بافته می شوند، افزایش چشمگیری همانند این فرش های دستباف گونه لوکس نداشتند.

    برای مثال قیمت دستگاه فرش 1500 شانه که وارداتی است به دلیل افزایش دلار و یورو بالا رفته است و به طبع آن هزنیه تعمیر و نگهداری آن برای تولید کننده نیز افزایش پیدا می کند و این افزایش سبب بالا رفتن هزینه تولید یک تخته فرش 1500 شانه می شود؛ از طرفی حقوق کارگران و بافندگان نیز افزایش یافته است و تولید فرش 1500 شانه باید توسط نیروهای متبحر و دوره دیده صورت گیرد.

    با افزایش 30 الی 40 درصدی قیمت فرش 1500 شانه گل برجسته به دلیل بالا رفتن نرخ ارز و نوسانات قیمت دلار، هنوز متقاضیان این بافته های ماشینی زیاد هستند و بر اساس آمار به دست آمده، خرید فرش 1500 شانه نسبت به قالی های دستباف ایرانی و همچنین دیگر فرش های ماشینی بالا است.

    یکی از دلایل بالا بودن خرید این محصولات لوکس این است که با توجه به نرخ ارز، واردات فرش های خارجی به صرفه نیست و خرید این محصولات داخلی بسیار به صرفه تر از واردات فرش های خارجی می باشد. درست است که واردات فرش از دیگر کشورها ممنوع نیست؛ ولی از آنجایی که به دلیل افزایش نخ ارز، واردات فرش های خارجی مقرون به صرفه نیست و کارخانه های بزرگ تولیدی در ایران از این موقعیت استفاده کرده و به دلیل کم شدن واردات فرش های خارجی، به تولید بهترین فرش های ماشینی ایرانی از قبیل 1500 شانه پرداخته اند که بسان قالی های دستباف، زیبایی و ظرافت دارد. از این رو ورود فرش های ترکیه ای به ایران کم شده است.

    خرید بسیاری از کالاها به دلیل نوسانات قیمت دلار و افزایش قیمت با رکود شدیدی مواجه شده است؛ ولی قالی های ماشینی بالاخص محصولاتی که دارای طرح های اصیل ایرانی هستند با توجه به افزایش قیمت در پی تورم، خرید آن ها با رکود 20 درصدی مواجه شده است.

    پس می توان نتیجه گرفت که بالا رفتن قیمت فرش 1500 شانه تراکم 4500 رابطه مستقیمی با افزایش قیمت دلار و نوسانات ارز دارد؛ چون این بافته ها با بهترین الیاف وارداتی و با دستگاه های وارداتی بافته می شوند و افزایش نرخ ارز سبب افزایش هزینه تولید 1500 شانه ها برای تولید کنندگان شده است.

    فرش 1500 شانه و تاثیر گرانی های اخیر روی قیمت آن

    چرا فرش 1500 شانه گل برجسته گران‌تر از فرش های ماشینی دیگر است؟

    دلیل گران‌تر بودن فرش 1500 شانه گل برجسته نسبت به دیگر محصولات ماشینی بالا بودن تراکم طولی و عرضی، نوع الیاف، طرح های ریز بافت و ریز نقش ایرانی و استفاده از بهترین دستگاه وارداتی وندویل بلژیک می باشد. شانه و تراکم یکی از مهمترین عوامل در بالا بردن قیمت فرش های ماشینی است و از آنجایی که محصولات 1500 شانه با تراکم 4500 جزو محصولاتی است که با بیشترین شانه و تراکم تولید می شوند از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند.

    یکی از شاهکارهای فرش کاشان که در بالا بردن آمار صادرات فرش به دیگر کشورها نقش بسزایی داشت، فرش 1500 شانه کاشان بود که ظرافت و زیبایی این بافته ها نسبت به 700 شانه چندین برابر بود. تراکم طولی 4500 و تراکم عرضی 1500 این بافته و داشتن سه پود با جنس پنبه در هر دریف سبب ظرافت و زیبایی و تراکم بالای این بافته و کیفیت زیادشان شده است.

    فرش های 1500 شانه گل برجسته با الیاف وارداتی آکریلیک با نمره 50، 55 و 60 بافته می شود که جزو الیاف ظریف و بسیار نازک وارداتی است که این الیاف در مرحله ریسندگی هیت ست می شوند و از فرآیند بخار آب و گرما عبور می کنند تا مقاوم سازی شده و در حین بافت با دستگاه های HCIX2 پاره نشوند.

    تراکم طولی و عرضی بالا و حجم بسیاری از گره ها در یک متر از طول و عرض، سبب کم شدن ارتفاع نخ خاب، ظرافت و زیبایی طرح و نگاره و توپر شدن و انسجام بالای بین ریشه ها و گره ها شده است. شانه و تراکم بالا به طراحان این فرصت را داده است تا طرح هایی با نقش های ریز و نگاره های شلوغ طراحی کنند طرح هایی که شبیه طرح های قالی های 60 رج و 70 رج قم و تبریز است و طراحان فرش ماشینی توانستند اولین بار ریز بافت ترین و ظریف ترین نگاره ها را روی فرش ماشینی پیاده سازند.

    از نظر ظرافت و زیبایی رخ، فرش های 1500 شانه بسان قالی های دستباف هستند که قیمت آن در برابر قیمت قالی های دستباف ناچیز است و از آنجایی که ایرانیان همچنان طالب طرح های اصیل ایرانی هستند از این رو بالا رفتن قیمت فرش 1500 شانه نتوانسته است بر روی کم شدن تقاضای تاثیر بگذارد.

    از طرفی فرش ماشینی 1500 شانه گل برجسته با طرح های سنتی و کلاسیک بسان قالی های دستباف تولید می شوند که نماد فرهنگ و هویت ایرانی است و از این فرش های ایرانی در کنگره ها، مجالسات و سالن های تجمعات که پذیرایی مهمانان خارجی هستند بهره می برند تا هنر ایران زمین را به رخ جهانیان برسانند. استفاده از فرش های 1500 شانه با طرح های اصیل ایرانی بسیار مقرون به صرفه تر از قالی های دستباف برای این مجالس است.

    طرح های برجسته روی این بافته ها نیز سبب بالا رفتن قیمت آن ها شده است به گونه ای که با مقایسه قیمت فرش 9 متری 1500 شانه با قیمت 9 متری 700 شانه می توانید به این تفاوت قیمت پی ببرید. برای برجسته نمودن طرح ها و نقشه های روی فرش 1500 شانه گل برجسته بدین صورت عمل می شود که در مرحله آهار فرش، بافته از روی غلطک هایی داغ عبور می کند و قسمت هایی که با نخ هایبالک بافته شده‌اند فرو می روند و قسمت های آکریلیک هیت ست شده بدون تغییر باقی می مانند.

    فرش 1500 شانه و تاثیر گرانی های اخیر روی قیمت آن

    فرش 1500 شانه کاشان را گران نخرید

    به دنبال کم شدن نقدینگی مردم در پی افزایش قیمت ها و گران شدن کالاها، گروه تولیدی فرش ساویز بافت (https://www.savizbaft.com/) توانسته است با ارائه قیمت عمده و تولیدی نیاز خریداران را برطرف سازد و محصولات را به صورت مستقیم از کارخانه با قیمتی کمتر از بازار ارائه دهد. این فرصت برای خریداران فرش های 1500 شانه مناسب است تا این محصولات لوکس را با قیمت گران نخرند.

    در خصوص بالا رفتن قیمت فرش 1500 شانه کاشان، کارخانه فرش ساویز بافت تدابیر مختلفی را سنجیده است تا بتواند این فرش های گرانقیمت ماشینی را با قیمت صرفه عرضه کند.

    خرید مستقیم فرش از کارخانه، یعنی افراد بتوانند فرش را با قیمت تولید و عمده به صورت مستقیم خریداری کنند. فراهم آوردن این شرایط برای کارخانه های بزرگ تولیدی و مراکزی که صادرات فرش دارند میسر است؛ چون این کارخانه های بزرگ با فروش داخلی و خارجی بالایی که دارند توانسته‌اند از سود خود بکاهند و بدین صورت قیمت فرش را به صورت تولیدی و عمده ارائه دهند. مجتمع ریسندگی و بافندگی فرش ساویز بافت توانسته است فرش 1500 شانه را با قیمت عمده و تولیدی به صورت حضوری و اینترنتی ارائه دهد.

     

    بررسی قیمت فرش 1500 شانه با توجه به ابعاد آن

    فرش های 1500 شانه در ابعاد استاندارد مختلف تولید می شود که قیمت آن ها بر اساس ابعاد و متراژ آن متفاوت است.

    قیمت فرش ماشینی 12 متری 1500 شانه که جزو گران قیمت ترین بافته های ماشینی است بدیت صورت محاسبه می شود که قیمت یک متر مربع در 12 ضرب می شود.

    ولی در تعیین قیمت فرش 9 متری 1500 شانه، قیمت آن نسبت به مساحتش گران‌تر است و اگر یک متر مربع از 1500 شانه را در 9 ضرب کنید متوجه می شوید که قیمت این ابعاد بیشتر از میزان محاسبه شده است؛ چون فرش 1500 شانه در ابعاد 9 متری با ابعاد 2.5 در 3.5 متر بافته می شود و در حالی که دستگاه های بافندگی، عرضشان 3 متر است و 50 سانتی متر از آن پرت و اضافه است و تولید کننده برای جبران این هزینه پرت و اضافه، قیمت 9 متری را بالاتر می برد. فرش 6 متری 1500 شانه با ابعاد 2 در 3 متر نصف قیمت 12 متری می باشد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=303836

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم