نماد سایت پول بانک

فراهانی در نشست خبری جشن «شب بازیگر»: ما هنرمندان وظیفه سنگینی داریم؛ امیدوارم از پس آن بربیایم/ ممکن است در آینده جوایز نقدی هم از جشنواره کاسته شود

  • دبیر جشن «شب بازیگر» گفت: ما امسال قرار بود پدر سروش طاهری را که در مشهد فعال است، تقدیر کنیم که انجمن به دلیل حضور سروش طاهری این گزینه را حذف کرد. امیدوارم در شرایط دیگری بتوانیم از او تقدیر کنیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری جشن «شب بازیگر»، پیش از ظهر امروز سه شنبه 9 اردیبهشت ماه 98، با حضور بهزاد فراهانی دبیر جشن، مسعود رحیم‌ پور مدیر اجرایی، محمودرضا رحیمی دبیر هفته تئاتر، سروش طاهری مسئول هیأت انتخاب آثار، امیر نیک رویان نماینده بانک گردشگری و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات خانه تئاتر برگزار گردید.

    بهزاد فراهانی، دبیر جشن «شب بازیگر»

    بهزاد فراهانی، دبیر جشن «شب بازیگر»، در ابتدای این نشست خبری، با اشاره ای به سیل اخیر در کشور گفت: آنچه من در پلدختر دیدم چیزی فراتر از تراژدی است، من مردمی را دیدم که دیگر عشق نداشتند و گذشته، یادگاری‌ها و غرورشان را آب برده است اینها ارزش های انسانی است.

    وی افزود: به نظرم باید دست به دامن خودمان شویم تا گوشه ای از مشکلات را رفع کنیم. خیلی از این خانه ها پابرجا نمی ماند، بازسازی آنها کار دشواری است. ما هنرمندان وظیفه سنگینی داریم امیدوارم از پس آن بربیایم.

    دبیر جشن «شب بازیگر»، اظهار داشت: از سه ماه پیش درخواست تالار وحدت را دادیم اما متاسفانه شدنی نبود. تئاتر شهر سالن در اختیار ما گذاشت و از یک روز قبل، نمایش روی صحنه آنجا، دکور را جمع می‌کند. امیدوارم کاری که امسال تدارک دیدیم و خیلی هم سنگین است و حجم محتوایی دارد، خوب از آب در بیاید.

    فراهانی افزود: ما دلمان می‌خواست امسال این مراسم را برگزار نکنیم حتی اسم آن را هم جشن نگذاشتیم و دوست داشتیم مخارجش را در اختیار سیل زدگان قرار دهیم اما اسپانسرها این را برنتافتند.

    وی عنوان کرد: شب بازیگر ما هیچ شباهتی به دیگر مراسم‌های خانه تئاتر ندارد، هنرمندان پرقدرتی در آن کار میکنند و به نوعی ما این قول را می‌دهیم که از سال های ۱۳۲۰,تا الان را دقیق روی صحنه بیاوریم. مراسم شب بازیگر شنبه چهاردهم اردیبهشت، ساعت هجده در سالن اصلی تئاتر شهر با حمایت بانک گردشگری برگزار می شود.

    دبیر جشن «شب بازیگر»، با ابراز امیدواری از داشتن اتحادیه هنرمندان تئاتر گفت: امیدوارم ما هم با هنرمندان متفاوت اتحاد داشته باشیم و مبادله اندیشه کرده و از منافع هم دفاع کنیم.

    فراهانی اظهار داشت: ما در طول سال یک سری کارهای روی صحنه رفته را انتخاب و کاندید میکنیم. البته ما قدرت دیدن همه کارها را نداریم لذا امسال تئاترهای حرفه ای عضو را داوری کردیم، داوری دو گروه آغازین و پایانی دارد, پنج داور برای این انتخاب که مسئول داوری سروش طاهری است.

    وی درباره حمایت مرکز هنرهای نمایشی گفت: شهرام کرمی از دوستان خود ماست، هر ساله مرکز به ما کمک کرده امسال هم قرار شده جوایز ما را آنها برعهده بگیرند اما بهرحال شرایط اقتصادی آنها هم خوب نیست. ما جنبه مادی کلان در جایزه نداریم لذا اجازه دهید آن بخشش پنهان بماند منتها مدالیوم ما قدمتش بیش از ۳ هزار سال است برگرفته از سکه‌ای که در آمریکا وجود دارد ما کپی آن را از جنس برنز کار کردیم. این مدالیوم به برگزیدگان بازیگر داده می شود و پیشکسوتان هم صورتک قلعه فلک الافلاک را دریافت می‌کنند. ممکن است در آینده جوایز نقدی هم از جشنواره کاسته شود و فقط مدالیوم را تقدیم برگزیدگان کنیم.

    دبیر جشن «شب بازیگر»، درباره سالن مراسم نیز گفت: ما سالنی می‌خواهیم که ۲ هزار نفر در آن جا شوند، اینطور نمی‌شود که شرایط بماند، وضعیت تالار وحدت معلوم نیست چیست، اگر نمی‌توانند زمین بدهند ما در مرکز شهر برای خودمان سالن بسازیم، ما نمی‌توانیم پیشکسوتانمان را به مناطق دور افتاده یا مثلا پردیس تئاتر تهران ببریم!

    فراهانی، در پایان سخنان خود گفت: ما امسال قرار بود پدر سروش طاهری را که در مشهد فعال است، تقدیر کنیم که انجمن به دلیل حضور سروش طاهری این گزینه را حذف کرد. امیدوارم در شرایط دیگری بتوانیم از او تقدیر کنیم.

    مسعود رحیم پور، مدیر اجرایی جشن «شب بازیگر»

    مسعود رحیم پور، مدیر اجرایی جشن «شب بازیگر»، در ادامه این نشست خبری گفت: ما طبق سنت هر سال یک پیشکسوت خانم و آقا از تهران و دیگر شهرها انتخاب می‌کنیم. امسال انتخاب ما رضا بابک و سوسن مقصودلو از تهران و علی آزاد نیا از مشهد و مهناز شریفی از ارومیه هستند.

    سروش طاهری، مسئول هیأت داوران جشن «شب بازیگر»

    سروش طاهری، مسئول هیأت داوران جشن «شب بازیگر»، در ادامه این نشست خبری گفت: بر طبق آیین نامه کارهایی که قبلاً اجرا شده نمی‌تواند کاندیدا شود و تنها بازیگرانی که عضو انجمن بازیگران باشد مورد قضاوت قرار می‌گیرند. ناصر آقایی، منصور خلج، خسرو شهراز، بیژن افشار و پرستو کرمی داوران بودند.

    وی در ادامه افزود: امسال در داوری اولیه ۲۱۱ نمایش قضاوت و از بینشان ۷۵ اثر انتخاب شد که در نهایت ۸کاندیدای زن داشتیم: مانلی حسین پور، نسرین درخشان زاده، سارا رسول زاده، آوا شریفی، یلدا عباسی، مونا فرجاد، الهام کُردا، پرستو گلستانی.

    مسئول هیأت داوران جشن «شب بازیگر»، بیان داشت: در بخش بازیگری مرد ۱۰ کاندیدا شامل وحید آقاپور، میکائیل شهرستانی، سروش طاهری، علی عمرانی، ناصر عاشوری، فربد فرهنگ، حامد کمیلی، حسین کشفی، فرزین محدث و مجید نوروزی هستند.

    طاهری، تصریح کرد: 7جایزه کلی این مراسم شامل سه بازیگر مرد و سه زن و یک جایزه ویژه خواهد بود‌.

    وی پیرامون حذف کاندیدای هشتم گفت: متاسفانه امسال برای رعایت عدالت در این بخش برگزیده نداریم، چون بر خلاف آیین نامه بود.

    اسامی کاندیداهای بازیگری به شرح زیر است:

    نامزدهای بازیگری زن:

    مانلی حسین‌پور / نمایش پک

    نسرین درخشان‌زاده / نمایش خانه برناردا آلبا

    سارا رسول‌زاده / نمایش خانه برناردا آلبا

    آوا شریفی / نمایش فیل در تاریکی

    یلدا عباسی / نمایش خانه برناردا آلبا

    مونا فرجاد / نمایش پرواز به تاریکی

    الهام کردا / نمایش مالی سویینی

    پرستو گلستانی / نمایش عکس خانوادگی

    نامزدهای بازیگری مرد:

    وحید آقاپور / نمایش تیولا

    میکاییل شهرستانی / نمایش آوازه‌خوان خیابان منهتن

    سروش طاهری / ۲ نمایش: روز بیست و یکم – ما داریم از این خونه می‌ریم

    علی عمرانی / نمایش لیلا و چند مسافر دیگر

    ناصر عاشوری / نمایش لیرشاه

    فربد فرهنگ / نمایش آمادئوس

    حامد کمیلی / نمایش ریچارد

    حسین کشفی‌اصل / نمایش شلیک به تئاتر شهر

    فرزین محدث / نمایش استیو جابز

    مجید نوروزی / نمایش آمادئوس

    محمودرضا رحیمی، دبیر هفته تئاتر

    محمودرضا رحیمی، دبیر هفته تئاتر، در ادامه این نشست خبری گفت: تصمیم داریم در این دوره شانزدهم یک کتابی منتشر کنیم که قابلیت بولتن کتاب باشد که انعکاس دهنده نشست های تاریخ شفاهی و سایر نشست ها باشد.

    امیر نیک رویان، مدیر روابط عمومی بانک گردشگری

    امیر نیک رویان، مدیر روابط عمومی بانک گردشگری، در ادامه این نشست خبری که خود نیز از هنرمندان تئاتر بوده و سابقه فعالیت در این عرصه را دارد، گفت: شاید قدری غفلت از تئاتر بخاطر کم کاری مسئولان باشد؛ اما هر مسئولی در این عرصه موظف است وظیفه خود را انجام دهد. بنظرم بنگاه ها باید بتوانند خلأهای عرصه فرهنگ را پر کنند و تلاش بانک گردشگری هم به این دلیل بوده است.

    گفتنی است، مجید اکبری، طراح پوستر جشن «شب بازیگر»، در بخشی از این نشست خبری، با حضور اصحاب رسانه، از این پوستر رونمایی کرد.

    خبرنگار: کوروش جم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل