• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

فاجعه برای ورج: ۲۰۰ روز سابقه تراکنش روی بلاک چین ورج از بین رفت!

  • کد خبر : 187718
  • 28 بهمن 1399 - 7:28
فاجعه برای ورج: ۲۰۰ روز سابقه تراکنش روی بلاک چین ورج از بین رفت!

سازماندهی مجدد یا همان بازگشت تراکنش‌ها در بلاک چین ورج (Verge) باعث ایجاد مشکلی حاد روی این شبکه شده است. در نتیجه این اتفاق سوابق ثبت‌شده در ۶ ماه گذشته روی این بلاک چین از بین رفته است. در این بین ..

  • سازماندهی مجدد یا همان بازگشت تراکنش‌ها در بلاک چین ورج (Verge) باعث ایجاد مشکلی حاد روی این شبکه شده است. در نتیجه این اتفاق سوابق ثبت‌شده در ۶ ماه گذشته روی این بلاک چین از بین رفته است. در این بین برخی از کاربران ارزدیجیتال ادعا کرده‌اند که موجودی ورج آنها روی کیف پول‌هایشان صفر شده است. توسعه‌دهندگان ورج وعده داده‌اند که این مشکل را رفع خواهند کرد.

    به گزارش کوین تلگراف، شبکه ورج با سازماندهی مجدد گسترده‌ای مواجه شده است. در نتیجه این اتفاق تراکنش‌هایی که بعد از ماه جولای ۲۰۲۰ انجام شده بودند، جایگزین شده‌اند.

    از این اتفاق به‌عنوان «بزرگترین سازماندهی مجدد در تاریخ ۱۰۰ ارز بزرگ بازار» یاد می‌شود. با این حال تحلیل‌گران هنوز تأیید نکرده‌اند که این اتفاق در نتیجه یک حمله هماهنگ‌شده بوده است.

    آنتوین لا کلاوز (Antoine Le Calvez)، از مدیران ارشد کوین مترکیس (Coinmetrics)، در توییتی با اشاره به این اتفاق گفت که حداقل ۵۶۰,۰۰۰ بلاک روی بلاک چین از بین رفته است.

    طبق گمانه‌زنی‌های کوین متریکز، این اتفاق در نتیجه دوباره خرج کردن رخ داده است. دوباره خرج کردن نوعی از حمله بلاک چینی است که در آن مهاجم ارزهای خود را در دو تراکنش جداگانه خرج می‌کند‌. از پیامدهای این نوع حملات می‌توان به دوشاخه‌شدن بلاک چین اشاره کرد. کلاوز معتقد است که با توجه به ابعاد این حادثه، رفع مشکل و یافتن منشأ دقیق سازمان‌دهی دوباره وقت‌گیر خواهد بود.

    با توجه به اینکه بلاک‌ها از روی بلاک چین پاک شده‌اند، هر کسی که پس از جولای ۲۰۲۰ ورج دریافت کرده است، ممکن است ارزهای خود را از دست داده باشد. هاسو (Hasu)، یکی از محققان دریبیت (Deribit)، در توییتی اعلام کرد که هزاران حساب موجودی خود را از دست داده‌اند. یکی از سرمایه‌گذاران ورج هم اعلام کرده است که موجودی حسابش صفر شده است.

    هاسو با توجه به ابعاد این حمله احتمالی معتقد است که نودها می‌توانند با رد زنجیره مهاجم، زنجیره پیشین را بازگردانند و به‌راحتی مشکل را حل کنند. او در ادامه به آسیب‌پذیری‌های موجود در بلاک چین‌هایی که امکان استخراج با کارت گرافیک را مهیا می‌کنند، اشاره کرد.

    این اولین بار نیست که برای جبران خسارت‌های حمله‌های این چنینی، پیشنهادی مبنی بر بازگرداندن تراکنش‌ها مطرح می‌شود. هانسو از حمله ۵۱ درصدی سال ۲۰۱۹ به ورتکوین (Vercoin) از مثالی برای این اتفاق یاد می‌کند. در همان سال، صرافی بایننس هم هک شد و حدود ۴۰ میلیون دلار سرمایه کاربران از دست رفت. در آن زمان چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، از ماینرها خواست که تراکنش‌های شبکه را برگردانند تا به این وسیله،‌ سرمایه‌های از دست رفته کاربران هم بازگردانده شود. این ایده بلافاصله از سوی ماینرها رد شد.

    یک تصویر تأییدنشده در توییتر دست‌به‌دست می‌شود که در آن الکساندره (AlexanDre)، مشاور ورج، ادعا می‌کند که منشأ این اتفاق نودهایی بودند که قصد ایجاد فورک داشتند. او در ادامه گفت که این اتفاق ناشی از یک حمله ۵۱ درصدی نیست.

    بلاک چین ورج

    پس از انتشار این خبر، قیمت ورج با حدود ۱۵ درصد کاهش به ۰.۰۲۴ دلار رسید. با کاهش قیمت این ارز دیجیتال، ورج از فهرست ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر بازار هم خارج شد. کاوشگر بلاک ورج هم در حال حاضر از دسترس خارج شده است.

    فاجعه برای ورج: ۲۰۰ روز سابقه تراکنش روی بلاک چین ورج از بین رفت!

    در این باره بیشتر بخوانید

    • کارشناس مطرح: بیت کوین سال آینده آلت کوین‌ها را نابود می‌کند!
    • فایل کوین ماه آینده رسماً عرضه می‌شود
    • شایعات تایید شد: پی‌پل، غول پرداخت جهان، وارد حوزه ارزهای دیجیتال می‌شود
    • تاریخ اولین جلسه دادگاه ریپل مشخص شد
    • حمله هکرها به یرن فایننس؛ ۲.۸ میلیون دلار سرمایه از دست رفت

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=187718

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم