نماد سایت پول بانک

غلبه صادرات بر واردات!!!

  • به گزارش پایگاه خبری پول بانک، ایران، دومین ذخایر نفتی جهان، یازده در صد ذخایر ثابت شده نفتی زمین معادل ۱۳۰ میلیارد بشکه (بدون در نظر گرفتن نفت خزر)، و نیز دومین ذخایر گازی جهان، هجده در صد ذخایر ثابت شده گاز طبیعی، معادل ۲۶ تریلیون متر مکعب را در اختیار خود دارد.توانایی بهره گرفتن از این ذخایر نتیجه ای ندارد جز پیشرفت اقتصادی و به دنبال آن پیشرفت های دیگر.

    بر این اساس تراز تجارت خارجی کشورمان در نخستین ماه از سال‌جاری مثبت بوده و در مجموع ۳۷۵ میلیون دلار ارزش صادرات غیرنفتی ایران بیش از مجموع ارزش واردات به کشورمان بوده است.

    بر پایه این گزارش، صادرات غیرنفتی ایران در فروردین ماه امسال به ۲ میلیارد و ۷۲۳ میلیون دلار رسید. همچنین واردات ایران در فروردین ماه امسال به ۲ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار رسید. در مدت یادشده وزن کالاهای وارداتی ایران در مجموع به ۲ میلیون و ۹۱ هزار تن رسید در حالی که در این مدت ۸ میلیون و ۶۲ هزار تن انواع کالا صادر شد.

    اقلام عمده صادراتی

    اقلام عمده صادراتی کشورمان در مدت یادشده نیز به ترتیب شامل میعانات گازی به ارزش ۴۹۳ میلیون دلار، متانول ۱۳۲ میلیون دلار، پروپان مایع شده به ارزش ۱۰۳ میلیون دلار، پلی‌اتیلن گرید فیلم با ۹۸ میلیون دلار، آهن و فولاد غیرممزوج با ۹۷ میلیون دلار، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل ۹۶ میلیون دلار، روغن‌های سبک و فرآورده‌ها به جز بنزین ۹۱ میلیون دلار، بوتان مایع شده با ۶۳ میلیون دلار، پلی‌اتیلن گرید تزریقی با ۶۳ میلیون دلار و قیر نفت با ۵۴ میلیون دلار بوده است.

    اقلام عمده وارداتی

    اقلام عمده وارداتی در فروردین ماه امسال به ترتیب شامل ذرت دامی به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار،برنج با ۷۴ میلیون دلار، وسایل نقلیه موتوری با حجم سیلندر ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ سی سی به ارزش ۶۴ میلیون دلار و کنجاله سویا با ۵۷ میلیون دلار بود.

    میزان واردات به تفکیک گروه‌های کالایی

    براساس بررسی‌های به عمل آمده در فروردین ماه از بین کالاهای وارد شده به کشور بیش از ۱۴,۶۷ درصد از ارزش کل به گروه‌های کالایی واسطه‌ای اختصاص داشته است. کالاهای مصرفی با ۱۷.۴۶ درصد از ارزش در رتبه دوم و کالاهای سرمایه‌ای با ۱۵.۴۰ درصد در رتبه سوم قرار دارند.

    عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی

    عمده‌ترین خریداران کالاهای ایرانی در فروردین ماه سال‌جاری به ترتیب شامل چین به ارزش ۶۱۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی ۴۹۷ میلیون دلار، عراق با ۳۸۸میلیون دلار، هند با ۲۴۸ میلیون دلار و جمهوری کره با ۱۵۳ میلیون دلار بوده است.

    کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران

    کشورهای عمده صادرکننده کالا به ایران در فروردین ماه به ترتیب شامل کشورهای چین با ۴۸۵ میلیون دلار، امارات متحده عربی با ۴۰۲ میلیون دلار، ترکیه با ۱۸۰ میلیون دلار، جمهوری کره با ۱۴۳ میلیون دلار و هند با ۱۳۱ میلیون دلار‌ بود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل