تاریخ : شنبه, ۱۵ بهمن , ۱۴۰۱ 14 رجب 1444 Saturday, 4 February , 2023
5

علیمرادلو در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن: سازمان های متولی حمل و نقل عمومی کشور به ما نمی گویند چه می خواهند!

  • کد خبر : 307166
  • 29 مهر 1401 - 17:33
علیمرادلو در نشست خبری گروه خودروسازی بهمن: سازمان های متولی حمل و نقل عمومی کشور به ما نمی گویند چه می خواهند!

پول بانک: شهرداری ها باید سیستم حمل و نقل شهری را به بخش خصوصی واگذار کند.

  • مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: اوایل ۱۴۰۰ ما حدود ۲ هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی داریم. میانگین سنی کارکنان جدید ما در قزوین ۲۲ سال است و همه جوان هستند.

    blank

    به گزارش خبرنگار گروه خودرو سایت خبری پول بانک، نشست خبری گروه خودروسازی بهمن، در حاشیه هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته، عصر امروز پنجشنبه ۲۸ مهرماه ۱۴۰۱، با حضور بیوک علیمرادلو مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل، جلیل هاشمی مدیر شرکت اسنا، بهزاد حق بر مدیرعامل شرکت سیبا موتور، آرمان موسوی مدیرعامل ایران دوچرخ، مجتبی نظری مدیر ارتباطات(مدیران گروه خوروسازی بهمن)، عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده مردم شهرری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و جمعی از اصحاب رسانه، در غرفه اختصاصی گروه خوروسازی بهمن در نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار شد.

    blank

    بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن

    بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، در ابتدای این نشست خبری گفت: جدیدترین تولیدات ما مینی ون ۸ به علاوه یک نفره(۸+۱) است. این ون ها برای جابجایی مسافران شهری بسیار مناسب است. مینی ون در واقع یک تاکسی بزرگ است.

    وی ادامه داد: ون ها وسیله مناسبی برای حمل و نقل مسافران نبوده و به جای آن باید وسیله حمل و نقلی برای تردد مسافران مورد استفاده قرار بگیرد که مسافر بتواند در آن بایستد.

    مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، تاکید کرد: سازمان های متولی حمل و نقل عمومی به ما نمی گویند چه می خواهند. در رابطه با میتی ون نیز با تاکسی رانی مذاکره کرده و قراردادی با آنها منعقد کردیم. اکنون در دست تولید است.

    علیمرادلو، افزود: در رابطه با حمل مسافر نیز، گروه خودروسازی اسنا در حال حاضر در حال تولید اتوبوس بوده و محصولات جدیدی را در دست تولید دارد. به عنوان مثال پروژه اتوبوس ۱۸ متری از جمله محصولات در حال تولید اسنا است.

    وی در ادامه گفت: بهمن دیزل نیز تولیدات فورس را با قدرت تولید می کند و امسال وارد بازار شده است. هر خودرویی مشکلی داشته باشد و وارد سیستم تعمیراتی شود بلافاصله در سطوح اجرایی متوجه مشکل شده ودر رفع آن می کوشند. از جمله محصولات ما کامیونت ۶ تن تک کابین، ۶ تن یک و نیم کابین و ۸ تن یک و نیم کابین است. بدنه فورس نیز تولید داخلی است. کامیون امپاور نیز در حال تولید است با سیستم ای دی آر.

    blank

    مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن افزود: تصور نمی کردیم امپاور تا این حد تقاضا داشته باشد. تاییدیه استاندارد و پلیس را نیز برای آن اخذ کرده ایم. میزان درخواست برای این کامیون بیش از میزان تولید است. محصولات فورس ۸ تن و کامیون ۱۸ تن نیز در دست تولید است. تولیدات وانت به قزوین منتقل شده است.

    علیمرادلو، تاکید کرد: تولید پیکاپ نیز به بهمن دیزل منتقل شده و در این شرکت تولید می شوند. تولید شاسی ساز نیز در حال انجام است.

    وی در ادامه گفت: این شرکت ظرفیت بسیارخوبی برای تولید اتوبوسهای شهری دارد؛ اما دولت از آن استقبال نمی کند.

    مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن گفت: سه شنبه این هفته با نمایندگان مجلس جلسه ای داشتیم و در رابطه با خرید اتوبوس های شهری از خودروسازهای داخلی صحبت کردیم. همچنین به نمایندگان در رابطه با چند هزار کامیونی که در پارکینگ خودروسازی خاک می خورند، گفتیم.

    علیمرادلو، گفت: اوایل ۱۴۰۰ ما حدود ۲ هزار نفر نیروی انسانی داشتیم و اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی داریم. میانگین سنی کارکنان جدید ما در قزوین ۲۲ سال است و همه جوان هستند.

    وی در ادامه بیان داشت: دو قرارداد بلند مدت دوساله برای تولید اتوبوس های شهری داریم. یکی از آنها برای تولید صد دستگاه اتوبوس است. با مشهد نیز قرارداد تولید ۲۰۰ دستگاه را منعقد کرده ایم. اما شهرداری تهران اوایل شهریور ماه به ما گفت ۳۰۰ دستگاه اتوبوس شهری برای مهرماه می خواهیم. در صورتی که تولید این میزان اتوبوس حداقل یک سال زمان می خواهد.

    blank

    مدیرعامل گروه خودروسازی بهمن، در پایان سخنان خود اظهار داشت: شهرداری ها باید سیستم حمل و نقل شهری را به بخش خصوصی واگذار کند.

    blank

     جلیل هاشمی، مدیر شرکت اسنا

    جلیل هاشمی، مدیر شرکت اسنا، در ادامه این نشست خبری گفت: اسنا در سال های گذشته فعال بوده اما اکنون فعالیت این شرکت بسیار افزایش یافته است. تولیدات اتوبوس از جمله فعالیت های این شرکت است. اتوبوس های شهری با رنگ های مختلف در انواع بی آر تی، آکاردئونی و دیگر مدل ها در حال تولید است. اتوبوس هایی با قابلیت حمل و نقل ۱۸۰ مسافر از دیگر تولیدات این شرکت است.

    وی افزود: مشتری ما شهرداری ها یا سازمان شهرداری و بهیاری وزارت کشور است. البته اتوبوس کالایی است که اول باید خریداری شده و سپس تولید شود. آقای چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در این نمایشگاه به بازدید از غرفه ما آمد و گفت چرا در تولید اتوبوس عقب هستید؟! از زمانی که این تیم شهرداری و شورای شهر برروی کار آمده، بارها به آنها نامه نوشتیم و برای تولید اتوبوس های شهری اعلام آمادگی کردیم.

    blank

    بهزاد حق بر، مدیرعامل شرکت سیبا موتور

    بهزاد حق بر، مدیرعامل شرکت سیبا موتور، در ادامه این نشست خبری گفت: در ۶ ماه نخست امسال، آمار تولیداتمان برابر با میزان تولید در سال گذشته بود. برنامه ما مبنی بر آن است که امسال آما را به ۲٫۵ برابر سال گذشته برسانیم.

    blank

    آرمان موسوی، مدیرعامل ایران دوچرخ

    آرمان موسوی، مدیرعامل ایران دوچرخ، در ادامه این نشست خبری گفت: نیروی انسانی ما در سال جاری ۳ برابر شده است. ما اولین تولید کننده موتورهای برقی در سه مدل مختلف هستیم.

    وی افزود: فروشگاهی جدید در خیابان جنت آباد تهران افتتاح کرده ایم. تعمیرگاه ها نیز در حال گسترش هستند. با اینهمه مشکلاتی همچنان وجود دارد. قیمت گواهی اسقاط در سال گذشته ۳ میلیون تومان بود و امسال به ۱۸ میلیون تومان رسیده است.

    blank

    حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل

    حسین خضری، مدیرعامل بهمن دیزل، در ادامه این نشست خبری گفت: مجوز حمل کالای خطرناک را کسب کرده ایم. مجور راهبر و شماره گذاری نیز کسب شده است. محصول وانت کاپرا در بهمن خودرو صورت می گیرد و ما آن را مونتاژ می کنیم.

    وی افزود: سه مدل محصول فورس شامل ۶ تن، ۶ تن خوابدار و ۸ تن و نیم نیز در حال تولید است. حجم پروژه ها بسیار زیاد است و زیرساخت نیز با هدف افزایش ظرفیت تولید در حال تکمیل است. فورس ۱۲ تن، کامیون باری ۱۸ تن و ۱۵ تن از جمله تولیدات جدید است.

    blank

    مدیرعامل بهمن دیزل، بیان داشت: اکنون ما ۱۸۳۰ نفر نیروی انسانی داریم در صورتی که فروردین ۱۴۰۰ تنها ۶۲۸ نفر نیرو داشتیم.

    خضری، مدیرعامل بهمن دیزل،ادامه داد: از مشکلات گروه خودروسازی بهمن این است که گواهی اسقاط خودرو صادر نشده و این مشکل هنوز وجود دارد.

    مدیرعامل بهمن دیزل، در پایان سخنان خود گفت: مشکل خواب خودروها در پارکینگ خودروسازی بهمن، هنوز حل نشده است.

    blank

    عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم شهرری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی

    عزت الله اکبری تالارپشتی، نماینده مردم شهرری، شمیرانات و اسلامشهر و رئیس کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در ادامه این نشست خبری گفت: وزارت راه و شهرسازی با خودروسازی های داخلی همکاری نمی کند. هر بار می گویند ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار اتوبوس شهری نیاز دارند؛ اما اقدامی عملی برای آن انجام نمی دهند.

    وی افزود: گروه خودروسازی بهمن بسیار خوب فعالیت می کند. چابک و به روز است. دولت باید مصرف کننده باشد و از خودروسازی ها حمایت کند. اقدام مهم در این زمینه عقد قرارداد تضمینی خرید بلند مدت اتوبوس های شهری از خودروسازی هاست. این قراردادها باید ۸ تا ده ساله باشند. به جای آن دولت اتوبوس دست دوم وارد می کند.

    blank

    نماینده مردم ری، تهران و شمیرانات، در پایان سخنان خود گفت: باید اتوبوس های شهری از خودروسازان مانند گروه خودروسازی بهمن خریداری شود؛ اما به جای آن اتوبوس های دست دوم از خارج از کشور وارد می شود.

    blank

    بنا به این گزارش، مدیران گروه خودروسازی بهمن، در این نشست خبری به معرفی محصولات جدید خود پرداختند و اقداماتی که این شرکت در طول یکسال انجام داده را تشریح کردند.

    blank

    بهمن موتور در یک نگاه

    شرکت بهمن موتور در ماههای پایانی سال ۱۳۳۱ هجری شمسی تحت عنوان شرکت سهامی ایران خلیج کو با سرمایه اولیه ۶۰۰ هزار ریال تاسیس و به منظور انجام عملیات مربوط به نمایندگی و امور حمل و نقل از جمله حمل و نقل دریایی و حق العمل کاری نمایندگی های تجاری به ثبت رسید. به موجب پروانه تاسیس شماره ۱۶۲۰ مورخ ۱۳۳۸/۲/۸ وزارت صنایع و معادن ، بهره برداری از کارخانه مونتاژ موتور سیکلت از سال ۱۳۵۰ و پس از انجام مقدمات مربوط به افزایش سرمایه تا میزان ۴۰۰ میلیون ریال، مونتاژ وانت سه چرخ با ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم آغاز و سپس موضوع فعالیت شرکت به ساخت و مونتاژ انواع وانتهای مزدا شامل مدل های ۱۰۰۰ با ظرفیت ۵۰۰ کیلوگرم و مدل ۱۶۰۰ با ظرفیت یک تن تغییر یافت.

    blank
    نام شرکت به موجب تصمیمات متخذه از سوی مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام مورخ ۱۳۵۰/۳/۱۷ از شرکت خلیج کو به شرکت سهامی خاص اتومبیل سازی مزدا، در تاریخ ۱۳۶۳/۴/۶، ایران وانت (شرکت سهامی خاص) و سپس در تاریخ ۱۳۷۰/۱۲/۱۲ از سهامی خاص به سهامی عام و در تاریخ ۱۳۷۷/۴/۲۸ به گروه بهمن تغییر یافت. پس از تغییرموضوع فعالیت و نام شرکت به گروه بهمن(سهامی عام) در سال ۱۳۷۷، مرکز بهمن موتور (ایران وانت) به عنوان یک واحد کسب و کار استراتژیک (SBU) با ساختاری مستقل ادامه فعالیت داد. از سال ۱۳۷۸ با همکاری مشترک با شرکت مزدا، تولید انواع سواری مزدا Mazda F ، Mazda 323 GLX و Mazda 323 FL آغاز گردید. در سال ۱۳۸۱ طی انعقاد قراردادی با میتسوبسشی موتورز ژاپن زمینه تولید انواع خودرو در شرکت فراهم گردید، همچنین شرکت موفق به دریافت گواهینامه ISO 14001 و OHSAS18000 ISO/TS 16949 و کسب ۱۶ درصدی مالکیت سهام شرکت سایپا و کسب رتبه اول بورس گردید. در سال ۱۳۸۲ گروه بهمن به عنوان واحد نمونه صنعتی کشور و یکی از صد شرکت برتر معرفی و با تولید خودروهای سواری دو دیفرانسیل (SUV) با عرضه خودرو دو دیفرانسیل پاجرو به بازار خودروهای دو دیفرانسیل وارد شد. در سال ۱۳۸۵ شرکت خودروی سواری مزدا ۳ را تولید و با تولید سواری ون با نام نارون به بازار خودروهای سواری ون ورود پیدا کرد، در سال ۱۳۸۶ گروه بهمن به عنوان یکی از ۱۰۰ شرکت برتر بورس اوراق بهادار تهران معرفی گردید. سال ۱۳۸۸ خودروی سواری مزدا ۳ جدید و خودروی وانت تک کابین و دوکابین کاپرا در شرکت تولید گردید. سال ۱۳۸۹ تولید مزدا سواری ۲ و ۳ جدید آغاز و جایزه چهار ستاره تعالی سازمانی در حوزه ی منابع انسانی اخذ گردید همچنین در سال ۱۳۹۱ تولید خودروی مزدا سواری ۱۶۰۰، خودروی سواری B50 و خودرو مینی تراک در شرکت آغاز گردید و در سال ۱۳۹۲ مرکز بهمن موتور به عنوان شرکت بهمن موتور مستقل گردید.

    blank

    در سال ۱۳۹۳ با هدفگذاری افزایش ساخت داخل محصولات خودرویی، ارتقاء خودکفایی با تولید وانت کارا ۱٫۷ و کارا ۲ محقق گردید. در همین سال شرکت بهمن موتور به دریافت گواهینامه اشتهار ۳ ستاره  جایزه ملی کیفیت خودرو از سازمان ملی استاندارد ایران “AINQA” نائل گردید. از سال ۱۳۹۵ و در پی واگذاری سهام شرکت به بخش خصوصی، دگرگونی قابل ملاحظه ای در روند فعالیتهای توسعه ای شرکت بوجود آمد. استراتژی جدید شرکت بر محور توسعه و بهسازی زیرساخت های تولید، افزایش تولید و بهره برداری بیشتر از ظرفیتهای خالی، افزایش خودکفائی، ارتقا شاخص های مالی، ایجاد تنوع در محصولات تولیدی، پویایی شرکت های تابعه، کسب رضایت هر چه بیشتر مشتریان از طریق بهینه سازی و افزایش کیفیت تولیدات، ارائه خدمات بعد از فروش و تامین قطعات یدکی ارزان و قابل دسترس را در دستور کار خود قرار داده و بر تسریع در انجام برنامه های اجرایی تاکید نمود. سلسله اقدامات توسعه ای صورت پذیرفته، در سال ۱۳۹۶، با افزایش صد درصدی میزان تولید و کسب رتبه ۴۷ در ۱۰۰ شرکت برتر ایران نمود پیدا کرد. از سال ۱۳۹۷ با اعمال تحریم های ظالمانه، شرکت بهمن موتور با وجود  ایجاد محدودیت ها و مشکلات عدیده در تعاملات بین المللی، با راهکارهایی نسبت به یافتن و همکاری مشترک با شرکای جدید در تعریف پروژه های خودرویی اقدام نموده است. در ادامه فعالیت های صورت پذیرفته، در حوزه توسعه محصولات جدید در شرکت بهمن موتور، از سال ۱۳۹۶ پروژه تولید سواری B30 با هدف گذاری تولید انبوه و درصد ساخت داخل بالا با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های سهامداران عمده شرکت، جهت ورود به بخش خودروهای سواری اقتصادی تعریف و اجرایی گردید از سال ۱۳۹۷ با همکاری مشترک با شرکت گریت وال-برند هاوال، تولید SUV محصول HAVAL-H2 و عرضه محدود HAVAL-H9 صورت پذیرفت. در خصوص برند هاوال می توان به بزرگترین تولیدکننده SUV در بزرگترین بازار دنیا (چین) اشاره نمود. از سال ۱۳۹۸ با وجود فشارهای فزاینده تحریم صنعت خودرو، شرکت بهمن موتور ضمن همکاری با شرکت سوکون و جیتور چین تولید خودروی سواری دیگنیتی و فیدلیتی را جهت تولید در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ در دستور کار خود قرار داده است.

     
    این شرکت در حال حاضر مهمترین واحد استراتژیک گروه بهمن محسوب می شود.

    blank

    گفتنی است، هجدهمین نمایشگاه حمل و نقل، عمران و خدمات شهری شهر هوشمند، مدیریت جامع شهری، ماشین آلات و صنایع وابسته، چهارشنبه ۲۷ مهر با حضور مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران افتتاح شد و به مدت چهار روز تا روز شنبه ۳۰ مهر ادامه خواهد داشت. بازید از نمایشگاه، همه روزه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ برای عموم علاقمند دایر می باشد.

    blank

    خبرنگار: کوروش جم

    blank

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=307166

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.