• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

عسکری در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (آیفارم): امنیت و سلامت غذایی جامعه به بخش کشاورزی گره خورده است/ تولید دانش بنیان باید مدنظر همه ما باشد

  • کد خبر : 306518
  • 24 شهریور 1401 - 10:56
عسکری در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (آیفارم): امنیت و سلامت غذایی جامعه به بخش کشاورزی گره خورده است/ تولید دانش بنیان باید مدنظر همه ما باشد

پول بانک: بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی در دانش و نیروهای متخصص، بخش تحقیقات و تنوع اقلیمی است که باید در راستای استفاده حداکثری این نیروهای گام برداریم.

  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر از توانمندی‌های کشور در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استفاده شود، بی‌تردید کشور از صادرات نفت بی‌نیاز خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار حوزه نمایشگاه سایت خبری پول بانک، آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی (آیفارم)، پیش از ظهر امروز دوشنبه ۲۱ شهریورماه 1401، با حضور حامد ایرانی مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس «مجری برگزاری نمایشگاه»، محمدجواد عسگری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، دکتر فرشید مهرشاد، معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی، سایر معاونان وزارت جهاد کشاورزی، اعضای اتاق بازرگانی تهران، اعضای شورای شهر تهران، جمعی از تولید کنندگان و متخصصان حوزه کشاورزی و اصحاب رسانه، در مجموعه نمایشگاههای بین المللی شهر آفتاب افتتاح شد.

    محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی

    محمد جواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه، با تاکید بر اهمیت امنیت غذایی و توسعه پایدار در صنعت کشاورزی گفت: امروز امنیت و سلامت غذایی جامعه به بخش کشاورزی گره خورده و نقش این حوزه در تامین امنیت غذایی و ملی بسیار بالاست، لذا باید برای توسعه تولیدات سلامت‌محور و باکیفیت تلاش کنیم.

    وی ادامه داد: بخش کشاورزی دارای ظرفیت‌های بالایی در دانش و نیروهای متخصص، بخش تحقیقات و تنوع اقلیمی است که باید در راستای استفاده حداکثری این نیروهای گام برداریم.

    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: اگر از توانمندی‌های کشور در زمینه استفاده بهینه از ظرفیت‌های بخش کشاورزی استفاده شود، بی‌تردید کشور از صادرات نفت بی‌نیاز خواهد شد.

    عسکری، با اشاره به اینکه آینده جهان در گرو تولیدات محصولات کشاورزی است، افزود: اعتبارات خوبی در بودجه سال ۱۴۰۱ برای این بخش مقرر شده و برای سال ۱۴۰۲ نیز برنامه‌های بسیار جدی و خوبی در نظر داریم.

    وی با اشاره به اهمیت احداث گلخانه ها در کشور گفت: برای احداث گلخانه‌ها نکته بسیار مهم مزیت اقلیمی منحصربه‌فرد و بی‌نظیری است که از آن برخورداریم و باید تلاش کنیم از این مزیت اقلیمی به خوبی استفاده شود.

    رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه تولید دانش بنیان باید مدنظر همه ما باشد، گفت: هرچه در تولید غذای سلامت‌محور هزینه کنیم تا ۱۰ برابر آن در هزینه‌های درمانی جامعه صرفه‌جویی خواهد شد.

    عسکری، در پایان سخنان خود گفت: طی نشست‌هایی که با سرمایه‌گذاران خارجی داشته‌ایم، آنان بسیار علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در زمینه احداث گلخانه‌ها در کشور ما هستند؛ چراکه به مزیت‌های اقلیمی و جغرافیای کشور ما واقف هستند.

    دکتر فرشید مهرشاد، معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

    دکتر فرشید مهرشاد، معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: میزبان شما در شرایط هستیم که مجموعه شهر آفتاب بعد از سالها با همت بلند دست اندرکاران در مسیر اصلی رشد و ارتقاء کیفیت خود قرار گرفته است.

    وی ادامه داد: مجموعه های نمایشگاهی مهمترین بخش در تکمیل زنجیره های اقتصادی حساب میشوند و هرچه نقش بهتری ایفا کند قطعاً در اقتصاد موفق خواهیم بود.

    معاون امور نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، بیان داشت: در حال حاضر شعار ارتقای کیفیت و خدمات به مشتری شعار ما می باشد در چند نمایشگاه گذشته بازخوردها مبنی بر ارتقای کیفیت نظیر کلاس های بین المللی بوده است و امید که با همین رویکرد انشالله در مجموعه بین المللی شهر آفتاب بتوانیم نقش مهم در صنایع داشته باشیم.

    دکتر مهرشاد، در پایان سخنان خود گفت: از همه مسئولان تشکر می نمایم. امیدوارم با کمک آنها بتوانیم این راه را بهتر از گذشته پیش ببریم.

    این گزارش می افزاید، 110 شرکت داخلی ‌آخرین دستاوردها و خدمات خود در گروه های در حوزه باغبانی، ساخت و تجهیز گلخانه، ماشین آلات، ادوات، تجهیزات و پهپاد‌ های کشاورزی، سامانه‌ های نوین آبیاری، نهاده‌ها (کود، سم و بذر)، گل و گیاهان زینتی و محصولات کشاورزی را در مسافتی بالغ بر ۱۵ هزار مترمربع در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.

    رایزنی، برنامه ریزی و هماهنگی با سفارت‌ها و کنسول گری‌ های جمهوری اسلامی ایران به ویژه در کشور‌های عراق، قطر، عمان، امارات، کویت، روسیه، هلند، آلمان، ترکیه، چین، افغانستان و کشور‌های حوزه اوراسیا برای دعوت از مقامات بلند پایه و هیات‌های تجاری، برگزاری میز تخصصی و جلسات B۲B  بین مقامات بازدیدکننده، هیات‌های تجاری و شرکت کنندگان در نمایشگاه، برگزاری تور‌های نمایشگاهی، بازدید از مجموعه‌های بزرگ صنعتی و برگزاری کارگاه‌ ها و استارت آپ‌ های آموزشی، از جمله برنامه‌های این رویداد بین المللی است.

    برای اولین بار در برگزاری نمایشگاه های کشاورزی، در خلال برگزاری این رویداد فضایی به صورت کاملا مستقل به شرکت های دانش بنیان اختصاص داده شده است.

    همچنین این نمایشگاه با رویکرد صادرات محور و به منظور تقویت و ارتقاء تولیدات سازندگان داخلی و معرفی توانمندی‌ های ساخت داخل در سطح بین المللی برگزار شده است.

    پنجمین دوره نمایشگاه بین المللی کشاورزی (آیفارم)، با همکاری و مشارکت انجمن ملی گلخانه سازان کشور و با حمایت وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، خانه اصناف کشاورزی ایران، نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی استان تهران، کمیته صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار شده است.

    توجه ویژه به کشت گلخانه ‌ای و اهمیت این نوع کشت در کشاورزی پایدار، حفظ محیط‌ زیست و بحران کم آبی با هدف کمترین صدمه به زیرساخت های منابع آبی و آب های زیرزمینی، دعوت از هیات ‌های تجاری از کشورهای مختلف جهت بازدید از نمایشگاه، ایجاد نمایشگاه مرجع صنعت کشاورزی در شهرآفتاب تهران، برگزاری سمینارهای تخصصی، استارت آپ ‌های صنعت کشاورزی و رونمایی از محصولات جدید این صنعت و همچنین آموزش و اطلاع رسانی از آخرین فناوری ‌های نوین صنعت کشاورزی از جمله اهداف اصلی برگزاری پنجمین نمایشگاه کشاورزی آیفارم عنوان شده است.

    شرکت برساز رویداد پارس:

    شرکت برساز رویداد پارس، به عنوان یکی از برگزار کنندگان پیشرو رویداد های بین المللی، سالانه بیش از ده نمایشگاه بین المللی و تخصصی با رویکرد صادراتی در سطح کشور برگزار می کند.

    این شرکت با بکار گیری روش ها و تکنیک های جدید در پروسه مدیریت و برگزاری نمایشگاه تخصصی بستری کاملا تجاری را برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان فراهم می کند.

    عمده تمرکز این شرکت بر رویداد های زنجیره کامل صنعت غذا، یعنی از زمین زراعی تا محصول نهایی، نمایشگاه های تخصصی کشاورزی، دام و طیور، صنایع غذایی، چاپ و بسته بندی است.

    همچنین با هدف گسترش حضور بازدیدکنندگان متخصص و مشارکت‌کنندگان خارجی در نمایشگاه های داخلی، اقدام به همکاری مشترک با برگزارکنندگان شناخته شده در سطح جهان منجمله نمایشگاه دوسلدورف آلمان و جامعه کشاورزی آلمان کرده اند.

    مجتمع نمایشگاهی بین المللی شهر آفتاب:

    مجتمع نمایشگاه شهر آفتاب، از مهم ترین پروژه نمایشگاهی و جدیدترین مرکز نمایشگاه ایران است که ایجاد مرکز محل تجارت جهانی ایرانیان محسوب می شود؛ نمایشگاه چاپ و بسته بندی هم، همچنان در شهر آفتاب برگزار می شود؛ این مکان نماد آغازگر عصر جدید تجارت ایران در سطح بین الملل و مکان عالی برای حضور و رونق تجارت افراد و شرکتها می باشد.

    گفتنی است، پنجمین نمایشگاه بین المللی آیفارم با محوریت کشاورزی و باغبانی، توسط حامد ایرانی، مدیرعامل شرکت برساز رویداد پارس(مجری برگزاری نمایشگاه)، از روز دوشنبه 21 تا 24 شهریور ماه 1401 برابر با (12 الی 15 سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی) و از ساعت ۱۰ الی ۱۷ در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، میزبان متخصصان، فعالان و علاقه مندان حوره کشاورزی و باغبانی خواهد بود.

    آدرس نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب:

    تهران – بزرگراه خلیج فارس- روبروی مرقد مطهر امام خمینی (ره)

    لیست شرکت کنندگان و نقشه راهنمای سالن های نمایشگاه و محل هر غرفه به شرح زیر می باشد:

    خبرنگار: کوروش جم

    آلبوم عکس

    فیلم های ویدئویی نمایشگاه

    ویدئو اول

    ویدئو دوم 

    ویدئو سوم

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=306518

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم