• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3
نجفی در نشست خبری با اصحاب رسانه:

طرح ضربتی ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ هزار نفر در سال آینده در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است

  • کد خبر : 3679
  • 12 دی 1396 - 0:40
طرح ضربتی ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ هزار نفر در سال آینده در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: قیمت حامل‌های انرژی در ایران بسیار پایین است؛ اما اگر همین رقم نیز برای واحدهای ما مشکل ایجاد می‌کند، باید آن را مدیریت کنیم.

  •  

    به گزارش خبرنگار اقتصادی پول بانک، نشست خبری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، امروز دوشنبه 11 دی ماه، با حضور صادق نجفی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، فرشاد مقیمی معاون برنامه ریزی سازمان و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار گردید.

     

    صادق نجفی، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی

    صادق نجفی، در ابتدای این نشست خبری گفت: بیش از ۹۰ درصد صنایع در کشور، کوچک هستند.

    وی ادامه داد: حدود ۹۶۰ شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که حدود ۷۰۰ مورد از آنها به بهره‌برداری رسیده است و باید بدانیم که ۹۸ هزار واحد در حال ساخت قرار دارند یا پروانه ساخت و بهره‌برداری اخذ کرده‌اند.

    نجفی افزود: باید نوسازی در واحدهای صنعتی رخ دهد و اولویت به ترتیب واحدهای کوچک، متوسط و بزرگ است.

    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، با اشاره به اینکه ساماندهی و به وجود آوردن صنایع کوچک برای حل بخشی از مسائل و مشکلات اقتصادی از جمله وظایف مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی به شمار می‌ رود، خاطرنشان کرد: اولویت ما در حال حاضر صنایع کوچک است و به ظرفیت رساندن صنایعی که با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند، برای اشتغال از اولویت‌های ماست. علاوه بر این ایجاد نواحی صنعتی در دهستان‌ها با همکاری دستگاه‌های مختلف می‌تواند در بهبود وضعیت صنعتی کشور کارگشا باشد.

    وی با تاکید بر اینکه فضای کسب و کار در حال حاضر چندان مناسب نیست، بیان کرد: پدید آمدن شهرک‌های صنعتی و مناطق آزاد برای تسریع در روند کار بود بنابراین باید به طور ویژه به این ظرفیت‌ها توجه شود و نوسازی در واحدهای صنعتی، به ترتیب از کوچک، متوسط و بزرگ در دستور کار قرار گیرد.

    نجفی، در خصوص قیمت حامل‌های انرژی در بخش تولید، اظهار کرد: یکی از تلاش‌های ما کاهش قیمت تمام شده کالای نهایی است. قیمت حامل‌های انرژی در ایران بسیار پایین است اما اگر همین رقم نیز برای واحدهای ما مشکل ایجاد می‌کند، باید آن را مدیریت کنیم.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، با اشاره به اینکه حدود یکصد هزار واحد در شهرک‌های صنعتی وجود دارد، گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد از این تعداد پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند و بیش از ۳۳۰۰۰ واحد نیز فعال هستند.

    وی ادامه داد: به ظرفیت رساندن کامل ۲۰ هزار واحد صنعتی طی چهار سال آینده در دستور کار است و باید فضای کسب و کار در شهرک‌ها بهبود یابد. ما در این راستا به دنبال ایجاد اختیارات بیشتر برای شهرک‌ها هستیم و با وزارت نیرو، بانک‌ها و دستگاه‌های مرتبط جلسات خوبی برگزار شده است.

    نجفی، در مورد طرح ضربتی ایجاد اشتغال و تحقق آن بیان کرد: طرح ضربتی ایجاد اشتغال برای ۴۵۰ هزار نفر در سال آینده در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت است و تصمیمی بلندپروازانه نیست بلکه می‌توان این رقم را نیز افزایش داد.

     

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی، به صنعت پوشاک نیز اشاره کرد و گفت: تامین سرمایه در گردش و موضوع تحرک بازار در صنعت پوشاک باید مورد توجه قرار گیرد. پوشاک در کالاهای چمدانی مسافران خارج از کشور کمتر شده که این روند رشد این صنعت را در داخل کشور نشان می‌دهد. علاوه بر این تولید پوشاک صنعتی کشور در حال توسعه است و در بخش کت و شلوار، لباس زیر و کیف و کفش تولیدات مناسبی به بازار عرضه می‌شود.

     

    فرشاد مقیمی، معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور

    فرشاد مقیمی، در ادامه این نشست خبری گفت: شرکت ها و صنایع تابعه این سازمان از آغاز امسال تاکنون یک میلیارد و 300 میلیون دلار صادرات انجام دادند.

    وی افزود: از آغاز امسال 53 شرکت مدیریت صادرات نیز در این سازمان تشکیل شد که در مجموع 50 میلیون دلار صادرات به ثبت رساندند.

    معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، بیان داشت: از آغاز امسال تاکنون 66 هزار و 573 مورد اشتغال جدید در شهرک های صنعتی ایجاد شده که عمده آنها از محل طرح های روستایی، خدمات کسب و کار در داخل هرک ها، خوشه های صنعتی و غیره بوده است.

    مقیمی ادامه داد: در این مدت 40 هزار و 888 واحد صنعتی نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی پروانه بهره برداری گرفتند.

    وی خاطرنشان کرد: 815 هزار و 865 نفر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اشتغال بکار دارند؛ 41 درصد بنگاه های موجود در شهرک ها را بنگاه های خرد، 52 درصد را بنگاه های کوچک، چهار درصد را بنگاه های متوسط و 2 درصد آنها را بنگاه های بزرگ تشکیل می دهند.

    معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور، با اشاره به فعال بودن 33 هزار و 12 واحد از مجموع واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی، تصریح کرد: کمبود نقدینگی با 70 درصد در صدر مشکلات واحدهای غیرفعال است و فقدان بازار، اختلاف بین شرکا، کمبود یا نبود مواد اولیه و تامین نبودن ماشین آلات، سایر مشکلات را تشکیل می دهند.

     

    مقیمی، با اشاره به سرمایه گذاری های جدید انجام شده در این سازمان، از عقد 73 هزار و 50 فقره قرارداد با صنعتگران خبر داد که 2 هزار و 503 فقره آن از ابتدای امسال تاکنون بوده است.

    وی ادامه داد: به این ترتیب امسال هزار و 143 هکتار دیگر به مساحت شهرک های صنعتی کشور افزوده شد که رشد 82 درصدی از نظر مساحت و رشد 27 درصدی از نظر تعداد قراردادها را در همسنجی با پارسال نشان می دهد.

    معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور یادآوری کرد: 31 درصد قراردادهایی که امسال واگذار شده صنفی است که به عنوان پشتیبان واحدهای صنعتی عمل خواهند کرد.

    مقیمی، در پایان سخنان خود، از راه اندازی مرکز مبادله اقتصادی ایران و کره جنوبی در سال جاری خبر داد و گفت: در پی آن تاکنون سه نشست برگزار و 53 تفاهم نامه همکاری امضا شده است.

    خبرنگار: کوروش جم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=3679

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم