• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

طرح جامع ارزهای دیجیتال به‌زودی در مجلس قرائت می‌شود

  • کد خبر : 234117
  • 15 اردیبهشت 1400 - 8:00
طرح جامع ارزهای دیجیتال به‌زودی در مجلس قرائت می‌شود

عباس آشتیانی، رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در گفتگوی اخیر خود اعلام کرد طرحی که یک سال پیش به مجلس ارائه شد، مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی در صحن علنی قرائت ..

  • عباس آشتیانی، رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، در گفتگوی اخیر خود اعلام کرد طرحی که یک سال پیش به مجلس ارائه شد، مراحل نهایی خود را طی می‌کند و به‌زودی در صحن علنی قرائت خواهد شد. به‌گفته وی این طرح به نفع تمام بازیگران این حوزه خواهد بود.

    رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور می‌گوید طرحی که بیش از یک سال پیش به مجلس ارائه داده‌اند حالا در مجلس به مرحله نهایی خود نزدیک می‌شود و قرار است به زودی در صحن علنی مجلس قرائت شود. او ابراز امیدواری می‌کند که این طرح بتواند با مساعدت نمایندگان مجلس، مشکلات رمزارزها در ایران و فعالان را برطرف کند. او تأکید دارد آنها با بخش‌هایی از بندهای آن به‌شدت مخالف هستند و سعی در اصلاح آن دارند. این طرح پس از ارائه، در چندین جلسه مشترک بین مجلس و کمیسیون تخصصی نصر کشور و کارگروه استخراج انجمن فناوران زنجیره بلوک بررسی شده است.

    به گزارش ارزدیجیتال، عباس آشتیانی، رئیس کمیسیون رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در گفتگو با دیجیاتو اذعان دارد که آنها به عنوان کمیسیون رمزارز و بلاکچین برای تدوین آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مختلف پیرامون رمز ارزها که در بخش‌های مختلف دولت و حاکمیت وارد تعامل شدند و طی این سالها توانستند جایگاه رمزارز را در بین نهادهای دولتی و حاکمیتی به خوبی بشناسانند.

    او می‌گوید طرحی که آنها پیش برده‌اند به سمع و نظر کسب‌وکارهای مرتبط با حوزه و علاقه‌مند یا نمایندگان آنها رسیده و انجمن فین‌تک ایران نیز از متن آن آگاهی لازم را دارد. او تأکید دارد که طرح فعلی تغییرات زیادی نسبت به گذشته پیدا کرده و جملات ناامیدکننده ای در آن اضافه شده است و آنها سعی دارند تا ابهامات و نکات تاریک آن را برطرف و روشن کنند.

    آشتیانی می‌گوید آنها در تلاش هستند تا ممنوعیت مبادله رمزارز را از متن نهایی که قرار است در مجلس ارائه شود حذف کنند، چرا که تأکید دارند اگر این ممنوعیت وجود داشته باشد، کارشان در این مدت بیهوده بوده است. او همچنین تأکید دارد که آنها به موارد دیگری نیز دست پیدا کرده‌اند که امیدوارند در متن نهایی آورده شود:

    سعی داریم بانک مرکزی و سازمان بورس، مرجع تدوین الزامات مبادلات رمزارزها در داخل کشور باشد و وزارت صمت نیز مسئول صدور مجوز مزارع رمزارزها شود. همچنین می‌خواهیم میزان درآمد رمزارزها در کشور را شفاف‌سازی کنیم تا چراغ سبز بهتری نسبت به این فعالیت‌ها در کشور داده شود.

    به‌گفته آشتیانی ارزش کل بازار رمزارز در دنیا ۳۵۰ میلیارد دلار و با گردش روزانه ۵۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود و بیت کوین به تنهایی ۵۷ درصد این بازار را در اختیار دارد:

    میزان استخراج سالیانه رمزارز به‌طور قانونی و غیرقانونی در ایران ۲۸۵ میلیون دلار تخمین زده می‌شود در حال حاضر از ۳۲۴ هزار بیت کوین استخراجی سالانه دنیا ۱۹,۵۰۰ مورد در ایران استخراج می‌شود.

    او می‌گوید با توجه به این که تا به امروز وزارت نفت یک انشعاب به این صنعت نفروخته، در تکاپوی این هستند تا گاز صنعتی را به دست ماینرها برسانند تا بتوانند از آن برای خودشان برق تولید کنند.

    آشتیانی در پاسخ به این پرسش که آیا کمیسیون رمزارز و بلاکچین سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به تنهایی و بدون آگاهی دیگر کمیسیون‌ها و نهادهای مرتبط با این حوزه پیرامون این طرح قدم برداشته یا خیر، می‌گوید که آنها نزدیک به دو سال پیش برای این موضوع پا پیش گذاشته‌اند و از آن زمان تا به امروز با نهادهای مختلف پیرامون کم و کیف آن صحبت کردند تا به بهترین نتیجه برسند. او تأکید دارد که موضوعات رگولاتوری فقط مربوط به یک استان خاص نمی‌شود و این تصمیم‌گیری‌ها در لایه کشوری قرار می‌گیرد:

    ساختارهای انجمن‌ها و کمیسیون‌های تخصصی نصر کشوری برای پیشنهاد چنین طرح‌هایی بسیار بهتر است. هرچند ما از همان ابتدای راه تا به امروز همواره از تمام انجمن‌ها و کمیسیون‌های کوچکتر دعوت کردیم تا در کنار ما باشند.

    آشتیانی تأکید دارد که زحمات نصر کشور در کنار سایر تیم‌های مربوطه به مرحله نهایی خود نزدیک شده و در برهه زمانی حاضر باید تمام بازیگران این اکوسیستم به هم کمک کنند تا بتوان نتیجه بهتری را از طریق مجلس و قانون‌گذاری برای رمزارزها حاصل کرد:

    درب کمیسیون بلاکچین و رمزارز نظام صنفی رایانه‌ای کشور به روی همه علاقه‌مندان به فعالیت و نقش‌آفرینی باز است و در صورت عدم حضور فعالان انتظار تأثیرگذاری کم‌لطفی خواهد بود و نشان از غرور دارد و نتیجه‌ای جز آسیب به کل زیست بوم ندارد.

    طرح جامع ارزهای دیجیتال به‌زودی در مجلس قرائت می‌شود

    در این باره بیشتر بخوانید

    • رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار تسریع تعیین و تکلیف وضعیت ارزهای دیجیتال شد
    • امکان خوداظهاری برای رفع مشکل دستگاه‌های استخراج فراهم شد
    • مرکز ملی فضای مجازی: سایت‌های خریدوفروش بیت ­‌کوین مجوز ندارند
    • بیانیه مشترک نظام صنفی، انجمن بلاکچین و انجمن فینتک در رابطه با تقابل های شتابزده در زمینه خرید و فروش ارزهای دیجیتال
    • بیانیه کمیسیون بلاکچین و رمز ارز سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=234117

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم