نماد سایت پول بانک

ضرر هنگفت شرکت های بیمه آمریکایی از طوفان آیدا

  • مهر به نقل از رویترز نوشت: شرکت مدل‌سازی بلایای طبیعی، کارن کلاک، اعلام کرد شرکت‌های بیمه آمریکا باید خود را برای پرداخت خسارتی ۱۸ میلیارد دلاری به آسیب‌دیدگان از طوفان آیدا آماده کنند.

    شرکت مدل‌سازی بلایای طبیعی، کارن کلاک، اعلام کرد شرکت‌های بیمه آمریکا باید خود را برای پرداخت خسارتی ۱۸ میلیارد دلاری به آسیب‌دیدگان از طوفان آیدا آماده کنند.

    در حالی که طوفان آیدا تا اواسط همین هفته همچنان شهرهای آمریکا را در می‌نوردید، این اولین تخمینی است که از سوی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های مدل‌سازی ریسک صنعت بیمه در این زمینه ارائه شده است.

    شرکت کارن کلارک اعلام کرد که ۴۰ میلیون دلار از این خسارت‌ها به آسیب‌دیدگان منطقه کارائیب مربوط است و باقی آن به آسیب‌دیدگان آمریکا پرداخت خواهد شد.

    طوفان آیدا به عنوان یک طوفان سهمگین رده چهارمی از روز یکشنبه سواحل آمریکا را درنوردید در حالی که پیش از آن از خلیج مکزیک عبور کرده بود. این طوفان با ایجاد بارش‌های شدید باعث به راه افتادن سیل و آب گرفتگی بسیاری از مناطق شد.

    متخصصان صنعت بیمه با شروع این طوفان تخمین می‌زنند که خسارت آن بین ۱۵ تا ۳۰ میلیارد دلار بشود.

    ممکن است با توجه به شرایط مربوط به پاندمی کرونا که باعث افزایش شدید قیمت الوار و کمبود نیروی کار شده است، خسارت‌ها از این مقادیر فراتر بروند.

    مؤسسه اعتبارسنجی فینچ هم تخمین زده بود که خسارت ناشی از طوفان آیدا از طوفان زمستانی یوری، با ۱۵ میلیارد دلار خسارت و طوفان لائورا، که با ۱۰ میلیارد دلار خسارت پرهزینه‌ترین بلای طبیعی سال ۲۰۲۰ برای صنعت بیمه بود، فراتر برود.‌

    داده‌های کارن کلارک می‌گویند شدت طوفان آیدا و مدت زمان ماندگاری بادهای شدید ناشی از آن، با طوفان لست آیلند ۱۸۵۶ و طوفان لائورا در سال ۲۰۲۰ برابری می‌کند.

    223227

    منبع : خبرآنلاین  

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل