• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5
مهندس باقری در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:

صنعت برق کشور امروزه به مرز خودکفایی رسیده است/ آمریکا اولین اقتصاد دنیا و بیشترین کشور جذب کننده سرمایه‌ گذاری خارجی است

  • کد خبر : 1944
  • 30 مهر 1396 - 20:06
صنعت برق کشور امروزه به مرز خودکفایی رسیده است/ آمریکا اولین اقتصاد دنیا و بیشترین کشور جذب کننده سرمایه‌ گذاری خارجی است

نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق کشور گفت: رکود صنعت برق جدی‌ترین موضوع بخش خصوصی است و این موضوع روز به روز در حال افزایش است چرا که وزارت نیرو منابع ندارد و تراز آن وزارتخانه منفی است.

  •  

    به گزارش خبرنگار  اقتصادی – بخش صنعت پول بانک، نشست خبری مدیران ارشد سندیکای صنعت برق کشور، عصر امروز شنبه 29 مهر، با حضور مهندس علی بخشی رئیس سندیکای صنعت برق کشور، مهندس پیام باقری و مهندس نصراله رهنما نواب از مدیران سندیکا، در ساختمان مرکزی سندیکای صنعت برق ایران برگزار گردید.

     

    مهندس پیام باقری، نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق کشور

    مهندس باقری در این نشست خبری اعلام داشت: صنعت برق در آغاز انقلاب اسلامی صنعتی کاملا وابسته بود اما امروز این صنعت به مرز خودکفایی رسیده و توانسته‌ایم در تمام فعالیت ها از توان داخلی کشور بهره بگیریم.

    وی افزود: یکی از انتظارات بخش خصوصی از دولت و وزارت نیرو بحث اقتصاد برق است چرا که از سال 83 که طرح تثبیت قیمت‌ها به تایید مجلس رسید وضعیت خوبی برای این صنعت متصور نیستیم.

    نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: زمانی که طرح تثبیت قیمت‌ها به تایید مجلس رسید قیمت تمام شده و قیمت تکلیفی برق نیز مطرح بود اما این موضوع از طریق منابع نفتی جبران می‌شد که بعد از اعمال تحریم‌ها و بحران‌های به وجود آمده، عدم پرداخت مابه‌التفاوت قیمت تمام شده برق و قیمت تکلیفی وزارت نیرو را دچار بحران کرد.

    مهندس باقری، با تاکید بر اینکه بخش خصوصی 14 هزار میلیارد تومان از وزارت نیرو مطالبات دارد، گفت: بخش عمده‌ای از این مطالبات خسارت دیرکرد و بدهی به بانک‌هاست.

    وی تصریح کرد: در سنوات گذشته با رکود کاری مواجه شدیم که این موضوع ناشی از اقتصاد برق است چرا که وقتی کسب و کار وضعیت نامطلوبی داشته باشد بدهی‌ها افزایش و رکود و ورشکستگی بیشتر می‌شود.

    نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: رکود صنعت برق جدی‌ترین موضوع بخش خصوصی است و این موضوع روز به روز در حال افزایش است چرا که وزارت نیرو منابع ندارد و تراز آن وزارتخانه منفی است.

    مهندس باقری، با اشاره به اینکه سالانه باید 5 هزار مگاوات نیروگاه جدید احداث شود که نیازمند سالانه 20 هزار میلیارد تومان اعتبار است، گفت: قیمت تمام شده برق 110 تومان و متوسط فروش آن 65 تومان است پس با فروش بیشتر برق وزارت نیرو بدهکارتر می‌شود.

     

    وی تصریح کرد: وزارت نیرو و دولت دوازدهم باید اقتصاد برق را جراحی و اصلاح کنند و تا زمانی که اقتصاد برق اصلاح نشود وضع همین گونه باقی خواهد ماند.

    نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران ادامه داد: در قانون هدفمندی یارانه‌ها قرار بود در طول برنامه قیمت برق و حامل‌های انرژی به قیمت تمام شده برسد اما می‌بینیم این موضوع اتفاق نیفتاد.

    نایب رئیس هیات مدیره سندیکای صنعت برق با اشاره به اینکه اقتصاد برق نامتوازن است و باید این مراحل را پشت‌سر بگذاریم و عزم خود را برای اصلاح اقتصاد برق جذب کنیم، گفت: اصلاح اقتصاد برق راهکار عبور از رکود حاکم بر صنعت برق کشور است.

    مهندس باقری، در پایان سخنان خود، با اشاره به اینکه آمریکا اولین اقتصاد دنیا و بیشترین کشور جذب کننده سرمایه‌گذاری خارجی است، گفت: آمریکا با 250 درصد رشد اولین کشور جذب‌کننده سرمایه‌گذاری خارجی است؛ پس باید تلاش کنیم ایران نیز به این مسیر حرکت نماید

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1944

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم