نماد سایت پول بانک

شرکت های دانش بنیان خدمات ارزی دریافت می کنند؛ انعقاد تفاهمنامه همکاری میان بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی

  • به گزارش روابط عمومی بانک ملت، بر اساس این تفاهمنامه که به امضای دکتر هادی اخلاقی فیض آثار مدیرعامل بانک ملت و دکتر بهزاد سلطانی رییس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی رسیده است، این بانک انواع خدمات و تسهیلات بانکی را به صندوق و شرکت های دانش بنیان در چارچوب ضوابط و مقررات جاری بانک اعطا خواهد کرد.

    با امضای این تفاهمنامه که اعتبار آن سه سال تعیین شده است، سطح همکاری های متقابل بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی افزایش خواهد یافت و بانک نسبت به ارائه خدمات خرد و خدمات ویژه بانکداری الکترونیک، اعتباری، سرمایه گذاری و تامین سرمایه به طرف مقابل اقدام خواهد کرد.
    منطور از شرکت های دانش بنیان در این تفاهمنامه، شرکت ها و موسساتی است که در زمینه گسترش و کاربرد اختراع و نوآوری و تجاری سازی نتایج تحقیق و توسعه شامل طراحی  تولید کالا و خدمات در حوزه فناوری های برتر و با ارزش افزوده بالا فعالیت می کنند.
    دکتر هادی اخلاقی فیض آثار، مدیرعامل بانک ملت در این مراسم از صندوق نوآوری و شکوفایی به عنوان یک مجموعه ارزش آفرین نام برد و اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر مفهوم اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه ای داشته اند و تحقق این مقوله هم مستلزم توجه به مفهوم اقتصاد دانش بنیان است.
    وی با بیان این نکته که حجم زیادی از سرمایه گذاری های دنیا روی دارایی های غیرملموس و فکری است، افزود: در اقتصاد دانش بنیان، ارزش ها به خوبی درک شده و روی آن سرمایه گذاری صورت گرفته است.
    دکتر اخلاقی با اشاره به این نکته که کشور ما به دلیل بهره مندی از نیروی جوان، مزیت قابل اتکایی در زمینه نوآوری دارد، ادامه داد: این درحالی است که بر خلاف دیگر کشورهای دنیا، بحث تامین مالی در ایران به پاشنه آشیل فعالیت شرکت های دانش بنیان تبدیل شده است زیرا این حوزه هنوز با چارچوب ها و مناسبات تامین مالی با شیوه مرسوم و سنتی، انطباق پیدا نکرده است.
    مدیرعامل بانک ملت با اظهار خرسندی از این نکته که در سال های اخیر مکانیزم هایی برای تامین مالی شرکت های دانش بنیان، طراحی شده است، گفت: بانک ملت هم در این سال ها سعی کرده است تا به این سمت، سوق پیدا کند و اقدامات خوبی نیز در این زمینه همچون سرمایه گذاری روی صندوق های سرمایه گذاری جسورانه انجام داده است.
    وی با بیان این نکته که بانک ملت خود را مکلف به همراهی با حوزه اقتصاد دانش بنیان می داند، خاطرنشان کرد: این بانک ایده های زیادی دارد که آمادگی به اشتراک گذاشتن آنها را دارد.
    دکتر اخلاقی تاکید کرد: باید با بومی سازی شیوه های تامین مالی دنیا، برای شرکت های دانش بنیان، به شکل مناسبی از ظرفیت عظیم خلاقیت ها و افکار ارزشمند، استفاده و آنها را به ارزش های بنیادی برای جامعه تبدیل کنیم تا بدین ترتیب، مفهوم اقتصاد مقاومتی نیز مورد حمایت قرار گیرد.
    به گفته وی، بانک ملت در زمینه اقتصاد دانش بنیان، برنامه های گسترده ای را مد نظر دارد و علاقمند است تا مسوولیت های اجتماعی خود را در این زمینه به بهترین شکل ممکن ایفا کند و منشاء اثر باشد.
    دکتر بهزاد سلطانی، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی هم در سخنانی، اقتصاد دانش بنیان را محور اقتصاد مقاومتی خواند و اظهار داشت: بانک ها و نهادهای مالی غیربانکی مسوولیت دارند تا منابع خود را به سمت این حوزه سوق دهند.
    وی با بیان این نکته اگر بانک ها در این زمینه ورود پیدا کنند بخش های سرمایه گذاری دیگر هم در پی آنها خواهند آمد، اضافه کرد: بانک ملت از بهترین بانک های کشور است که حمایت از شرکت های دانش بنیان را در دستور کار قرار داده است.
    به گفته وی، این بانک جزو بانک های پیشرو کشور به لحاظ ساختار، خدمات و مباحث الکترونیک است که در زمینه تعامل با بخش انرژی کشور هم بسیار موفق عمل کرده و در حوزه صندوق های سرمایه گذاری جسورانه نیز وارد شده است.
    وی تاکید کرد: بانک ملت بانکی است که شرکت های دانش بنیان زیادی در آن حساب افتتاح کرده اند و در کنار این موضوع، نوع نگاه استراتژیک این بانک به حوزه اقتصاد دانش بنیان، صندوق را بر آن داشت تا برای ایجاد یک رابطه برد- برد، با این بانک تفاهمنامه همکاری امضا کند.
    رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به این نکته که این صندوق تاکنون با ۸ بانک کشور تفاهنامه امضا کرده است، گفت: در تفاهمنامه با بانک ملت، برای نخستین بار در کشور، به شرکت های دانش بنیان خدمات ارزی اعطا خواهد شد.
    وی همچنین از آمادگی این صندوق برای مشارکت با بانک ملت در حوزه صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر خبر داد.
    در جلسه امضا و تبادل تفاهمنامه همکاری بانک ملت و صندوق نوآوری و شکوفایی، بهمن اسکندری و رحیم طاهری معاونان مدیرعامل، محمدعلی خادمی مدیر امور ناحیه یک و علیرضا عابدین زاده مدیر شعب منطقه پنج بانک ملت همچنین معاونان و مدیران بخش های مختلف صندوق نوآوری و شکوفایی نیز حضور داشتند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل