نماد سایت پول بانک

شرکت‌های سرمایه‌گذاری ماه گذشته بیشتر از بیت کوین اتریوم خریده‌اند

  • گزارش کوین شیرز (CoinShares) نشان می‌دهد که برای اولین بار در تاریخ، سرمایه ورودی از سوی سرمایه‌گذاران نهادی به بازار اتریوم، بیشتر از بازار بیت کوین بوده است.

    به گزارش کریپتو اسلیت، کوین شیرز در بخش دیگری از گزارش خود خاطرنشان می‌کند که بیت کوین هفته گذشته شاهد بزرگترین خروج سرمایه از بازار خود در تاریخ بوده است.

    کوین شیرز که دومین شرکت مدیریت دارایی در اروپا است، عنوان می‌کند که ۹۸ میلیون دلار از بازار بیت کوین خارج شده است. این شرکت در گزارش خود می‌نویسد:

    سرمایه‌های خروجی عمدتاً از محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین بوده‌اند که در مجموع ۹۸ میلیون دلار یا ۰.۲ درصد تمام دارایی‌های تحت مدیریت [شرکت] بوده است. این در حالی است که این بیشترین میزان سرمایه خروجی تاریخ [شرکت] است. در رده بعدی، ۱۹ میلیون دلار سرمایه خروجی قرار دارد که مربوط به ماه مه سال ۲۰۱۹ است.

    پیش از سقوط هفته گذشته، محصولات سرمایه‌گذاری بیت کوین بیشترین سهم را از سرمایه‌های خروجی به خود اختصاص داده بودند. در طرف دیگر، اتریوم به‌عنوان دومین ارز دیجیتال برتر بازار، شاهد حجم بالایی از سرمایه‌های ورودی بود. در مقایسه با حجم سرمایه ورودیِ ۳.۱ میلیارد دلاری بیت کوین، محصولات سرمایه‌گذاری اتریوم، ۴.۱ میلیارد دلار حجم معاملات را ثبت کردند.

    در هفته گذشته، این تنها بیت کوین بود که با خروج سرمایه همراه بود و اتریوم دیگر آلت کوین‌ها شاهد ورود سرمایه بودند. در مجموع، بازار آلت کوین‌ها ۴۸ میلیون دلار سرمایه ورودی داشتند. کوین شیرز در این باره می‌نویسد:

    این سرمایه‌گذاران با خروج از بازار بیت کوین و ورود به بازار محصولات سرمایه‌گذاری آلت کوین‌ها، به‌دنبال متنوع‌سازی دارایی‌های خود بودند.

    پس از اتریوم که شاهد ۲۷ میلیون دلار سرمایه ورودی در هفته گذشته بود، کاردانو با ۶ میلیون و پولکادات با ۳.۳ میلیون دلار در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

    اواسط ماه گذشته قیمت بیت کوین اوج تاریخی ۶۵,۰۰۰ دلاری را ثبت کرد و پس از آن ۳۵ درصد از ارزش خود را از دست داد. این در حالی بود که سرمایه‌گذاران با متنوع‌سازی سبد سرمایه‌گذاری، به‌سمت آلت کوین‌هایی رفتند که به‌دنبال توسعه در شبکه‌های خود بودند. کوین شیرز از اتریوم به‌عنوان یکی از مثال‌های این رویکرد یاد می‌کند.

    با وجود اینکه محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال با ۵۰ میلیون دلار سرمایه خروجی همراه بودند، به نظر نمی‌رسد که این اتفاق تأثیری در فضای کلی حاکم بر دارایی‌های دیجیتال داشته باشد. کوین شیرز در این باره می‌نویسد:

    داده‌های تاریخی نشان می‌دهد که حجم سرمایه‌های خروجی، آن هم به حجم فعلی، نمی‌تواند تأثیر چندانی در احساسات حاکم بر بازار دارایی‌های دیجیتال داشته باشد.

    شرکت‌های سرمایه‌گذاری ماه گذشته بیشتر از بیت کوین اتریوم خریده‌اند

    در این باره بیشتر بخوانید

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل