• امروز : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

شرایط اخذ اقامت کانادا در سال 2021

  • کد خبر : 221417
  • 25 فروردین 1400 - 20:19
شرایط اخذ اقامت کانادا در سال 2021

فهرست محتوا اگر تا حدودی با شرایط و مزایای اقامت در کشورهای مهاجرپذیر آشنا باشید، متوجه خواهید شد که چرا بسیاری از افراد مسیر زندگی خود را بر روی مهاجرت و اقامت دائم کانادا هدف‌گذاری کرده‌اند. طی چند سال گذشته که کمتر کسی با فکر آغاز زندگی نو، عزم سفر به کشوری غریبه را در […]

فهرست محتوا

  • اگر تا حدودی با شرایط و مزایای اقامت در کشورهای مهاجرپذیر آشنا باشید، متوجه خواهید شد که چرا بسیاری از افراد مسیر زندگی خود را بر روی مهاجرت و اقامت دائم کانادا هدف‌گذاری کرده‌اند. طی چند سال گذشته که کمتر کسی با فکر آغاز زندگی نو، عزم سفر به کشوری غریبه را در پیش می‌گرفت، موضوع اقامت کانادا به اندازه امروزه شناخته ‌شده نبود. اما اقامت در این کشور، هم اکنون به‌قدری بر سر زبان‌ها افتاده که روزانه شاهد ورود و سکونت یافتن مهاجران تازه وارد بسیاری از اقصی نقاط جهان به کانادا هستیم. اما آیا اخذ اقامت به این سادگی‌ها امکان پذیر است؟

    روی کار آمدن روش‌های متعدد اقامتی، به نظر می‌رسد که مسیر دستیابی به سکونت و زندگی دائمی را در کانادا بهبود بخشیده است. این روش‌های مختلف، هر یک به‌واسطه تهیه مدارک و شرایطی ویژه، اقامت در این کشور را فراهم می‌کند. مدارک و شرایطی که می‌بایست با توجه به روش انتخابی تهیه و ارائه گردد.

    همه این صحبت‌ها پیش درآمدی در رابطه با دریافت اقامت دائم کانادا بود. چنانچه بر مبنای سکونت یافتن در کانادا به‌دنبال بهره‌مندی از مزیت‌های بیشمار اقامتی هستید، در ابتدای امر با مفهوم کلی اقامت و سپس مدارک و شرایط اقامت در کانادا آشنا شوید.

     

    اقامت کانادا به چه معناست؟

    مهم‌ترین ثمره‌ای که مهاجرت کانادا با خود به همراه خواهد داشت اخذ اقامت دائم می‌باشد. چیزی که دریافت آن با شناختن متقاضی به‌عنوان شهروندی از کانادا، آنها را از تمامی حق و حقوق شهروندی (به جز رای دادن) بهره‌مند می‌کند. اما به همین راحتی‌ها اخذ اقامت دائم کانادا میسر نمی‌شود. جدا از حضور دائمی در کشور کانادا طی 2 سال از 5 سال اول زندگی در این کشور، هر فردی باید مراحلی را بطور قانونی بگذراند و با ارائه مدارک و شرایطی خاص، واجد صلاحیت بودن خود را برای حضور دائمی در کانادا به تایید ماموران دولتی برساند. در آن صورت است که با دریافت کارت اقامت کانادا و شناخته شدن تحت عنوان یک شهروند کانادایی، قادر به استفاده از مزایای بیمه درمانی، وام‌های دانشجویی و حتی ورود قانونی به کانادا خواهد شد.

    چگونه اقامت کانادا را دریافت کنیم؟

    درباره نحوه دریافت اقامت بهتر است در اولین گام با انواع اقامت کانادا آشنا شد. بطور کلی سکونت یافتن در کانادا به دو صورت میسر می‌شود؛ یکی اقامت موقت (کوتاه مدت) و دیگر اقامت دائم (طولانی مدت). کاملا بدیهی است که تمامی روش‌های مهاجرتی در نهایت به یکی از این دو نوع اقامت کانادا ختم میشود. پس چیزی که در بدو برنامه‌ریزی‌ها باید انتخاب شود، نوع روش و دریافت ویزای ورود به کانادا می‌باشد.

     

    ویزای توریستی، ویزای تحصیلی، ویزای کار، ویزای سرمایه گذاری، ویزای اسپانسرشیپ و… همگی در رده ویزاهای اقامت موقت قرار می‌گیرند. ویزاهایی که تنها برای مدت زمان کاملا مشخص اجازه ورود و زندگی در کانادا را به افراد می‌دهند. اما بعضی از همین ویزاهای در ظاهر موقت (ویزای تحصیلی، کار، سرمایه گذاری و…) پس از چند سال زندگی در کانادا و گذراندن مراحلی با کمک برنامه‌هایی نظیر اسکیل ورکر، اکسپرس اینتری، مهاجرت استانی و… می‌تواند به اقامت دائم مبدل شود. زیرا که ثبات وضعیتی که متقاضیان در اقامت دائم کانادا بدست می‌آورند، اصلی‌ترین عاملی است که مهاجران در صدد دستیابی به آن هستند.

    برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اخذ اقامت کانادا اینجا کلیک کنید.

    برای اخذ اقامت کانادا چه مدارکی نیاز است؟

    مشخص است که مدارک ارائه شده برای هر نوع از ویزاهای اقامتی، کمی متفاوت با یکدیگر می‌باشند. با این تفاسیر، وجود بعضی از مدارک، عمدتا برای اخذ هر نوع اقامتی در کانادا ضروری می‌باشد. مدارکی همچون:

    • مدارک شناسایی: چیزی که معرف شخص مراجعه کننده می‌باشد. شناسنامه، پاسپورت (گذرنامه)، کارت ملی و… مدارکی است که مشمول این گروه می‌شود.
    • فرم‌های درخواستی: فرم‌ها و مدارکی که در رابطه با مشخصات فردی و خانوادگی می‌بایست تکمیل و به ماموران مهاجرتی اعطا گردند.
    • مدارک مالی: هرگونه اسناد بانکی، ملکی و… که میزان توانایی و تمکن مالی فرد را برای اقامت کانادا به نمایش میگذارد، شامل می‌شود.
    • ترجمه رسمی از دیگر اسناد و مدارک ضروری: مدارک تحصیلی، مدرک زبان، مدارک مبتنی بر میزان سابقه کار و…
    • مصاحبه حضوری: برای شناخت بیشتر متقاضی، مراجعه حضوری به سفارت و مصاحبه با ماموران دولتی در مواقعی نیاز است.
    • گزارش وابستگی به کشور مبدا: تهیه فرمی که نشان دهد فرد به کشور مبدا وابسته است و پس از اتمام مدت ویزای اقامت موقت به کشور خود باز می‌گردد.

    نکته: کوتاهی کردن در تهیه مدارک و ارائه هرگونه اسناد جعلی، مطمئنا پروسه اقامتی را با مشکل و حتی رد درخواست مواجه خواهد کرد. پس فراموش نکنید که با دقت کافی و صحت کامل، اسناد و مدارک خود را در اختیار ماموران و بازرسان قرار دهید.

    شرایط اقامت در کانادا شامل چه مواردی است؟

    جدا از تهیه و جمع آوری کامل و جامعی از اسناد و مدارک، متقاضیان لازم است تا واجد صلاحیت بودن خود را با داشتن شرایط اقامت در کانادا نشان دهند. بررسی واجد شرایط بودن افراد، دقیقا همان چیزی است که ماموران را مجاب می‌کند که فرد شایسته دریافت اقامت کانادا می‌باشد. این شرایط شاید در پروسه اخذ اقامت دائم و موقت کانادا کمی از هم متمایز باشند، ولی در کل دارای یک مضمون هستند. شرایطی نظیر:

    • گواهی سلامت: گواهی که از پس از معاینات پزشکی در جهت سلامت جسمی و روحی به افراد اعطا می‌شود.
    • عدم سوابق کیفری: گواهی که نشان می‌دهد فرد متقاضی فاقد هرگونه جنایت و جرم می‌باشد.
    • تمکن مالی: ارسال مدارک مالی میزان توانایی پرداخت هزینه‌های 6 ماه اولیه زندگی در کانادا را اثبات می‌کند.
    • گزارش بازگشت: فرمی که به منظور تضمین بازگشت به کشور اولیه پس از پایان طول اقامتی، به ماموران سفارتی ارائه می‌شود.
    • گواهی امنیتی: گواهی بر مبنای اینکه حضور افراد هیچ خدشه و خطری را به امنیت و آرامش کشور کانادا وارد نمی‌سازد.

    مهاجرت

    چگونه اقامت دائم کانادا را به پاسپورت کانادایی تبدیل کنیم؟

    تصور اکثریت افراد بر این است که دریافت اقامت دائم به منزله اخذ پاسپورت کانادایی می‌باشد؛ در صورتی که اقامت کانادا به این معنا نیست. با دریافت اقامت دائم این کشور هر فردی در ابتدا تنها از مجوز قانونی ورود و خروج به کانادا، اکثر حقوق شهروندی و… برخوردار می‌شود. اما چنانچه متقاضی، 3 سال از 5 سال متوالی را در کانادا سکونت داشته باشد میتواند نسبت به دریافت پاسپورت و شهروندی خود اقدام کند. با این کار دیگر افراد به‌عنوان یک شهروند رسمی کانادا، بدون هیچ گونه محدودیت و به هر اندازه می‌توانند در رفت و آمد به کانادا به‌سر برند.

    پایان رپورتاژ اگهی /

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=221417

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم