• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

سوالات رایج در خصوص گوگل ادز

  • کد خبر : 212119
  • 10 فروردین 1400 - 17:09
سوالات رایج در خصوص گوگل ادز

فهرست محتوا ۱- تبلیغات گوگل ادز چیست  و در چه مکانی از صفحه اول گوگل نمایش داده میشود ؟ تبلیغات گوگل ادز یک سرویس ویژه گوگل جهت نمایش تبلیغات کسب و کارها در بالای صفحه اول گوگل میباشد ، منتها با این تفصیر که به ازای هر کلیک یک مبلغ تعریف شده ای کسر میشود یعنی […]

فهرست محتوا

  • ۱- تبلیغات گوگل ادز چیست  و در چه مکانی از صفحه اول گوگل نمایش داده میشود ؟

    تبلیغات گوگل ادز یک سرویس ویژه گوگل جهت نمایش تبلیغات کسب و کارها در بالای صفحه اول گوگل میباشد ، منتها با این تفصیر که به ازای هر کلیک یک مبلغ تعریف شده ای کسر میشود یعنی پیوند های مالی گوگل و منبع اصلی درآمد گوگل میباشد. گوگل ۴ آگهی در بالای صفحه اول گوگل و ۳ گهی در پایین صفحه اول گوگل فعال میباشد.

    ۲- هزینه آگهی گوگل در بالا و پایین صفحه چطور محاسبه میشود ؟

    هزینه تبلیغات گوگل  و هزینه کلیک گوگل به صورت مناقصه ای میباشد، یعنی برای نمایش در رتبه و جایگاه نخست میباست نرخ کلیک را بالاتر از رقبای خود تعریف کنید ، البته کیفیت و سئو وب سایت و صفحه فرود سایت در رتبه آگهی و هزینه اگهی گوگل نقش ویژه ای دارد ، مرتبط بودن کلمات با آگهی و نرخ کلیک بالا بر روی اگهی بر هزینه نهایی تبلیغ تاثیر گذار است.

    ۳-چطور میشود آگهی گوگل را برای یک ماه برنامه ریزی کرد با بودجه مشخص فعال باشد ؟
    برای تبلیغات ماهانه گوگل میبایستی آنالیز و درک صحیح از کلمات و ورودی هر کلمه و جایگاه کلمات و همچنین تبلیغات رقبا داشت تا بتوان نرخ کلمات را برآورد کرد و ورودی هر کلمه را مشخص نمود و سپس برای هر روز بودجه تعیین شود و سپس برای یکماه با خیال راحت اگهی را اجرا کرد.

    ۴- چطور میتوان آکانتی که دلاری هست را توسط آژانس تبلیغاتی دیگری با درهم شارژ کرد؟

    همچین امکانی بعد از تعریف اکانت با ارز مشخص وجود ندارد و بخاطر حساسیت های گوگل هیچ آژانسی همچین ریسکی جهت تبدیل ارز و شارژ و تبدیل نرخ ارز انجام نمیدهد بهتر است یک اکانت با ارز مشخص به آژانس تبلیغات گوگل سفارش دهید به صورت رایگان اکانت را برای شما ایجاد خواهد کرد.

    ۵-چطور میتوان از کلیک اسپم رقبا خلاصی یافت ؟

    به طور کلی آگهی گوگل برای افراد قابل نمایش و کلیک هست ، یک کلیک را هر کسی میتواند انجام دهد و هزینه یک کلیک از حساب گوگل ادز شما کسر میشود ولی کلیک های بیشتر را گوگل به حساب شما برگشت میزند ، اما مشکل اساسی استفاده از ربات ها با ای پی های متفاوت هست که کار را مشکل کرده است و گوگل هم تا الان نتوانسته است مشکل را حل کند و به صورت سیستمی کلیک های تقلبی را برگرداند اما خود شخص میتواند کشور های مختلف را محدود کند و همچنین از طریق پنل سایت ای پی های مشکوک رو لیست کرده و از طرق پنل گوگل ادز خود آگهی را برای ای پی های لیست شده محدود کنید.

    ۶- برای تبلیغ در گوگل چقدر هزینه نیاز است ؟

    این موضوع بستگی به بزرگی کسب و کار شما و استراتژی شما جهت تبلیغات دارد ، چیزی که مشخص هست هر قدر کلمات کلیدی بیشتری داشته باشید و در موقعیت بالاتری بخواهید نمایش داده شوید نیاز به بودجه بیشتری هم دارید ، از طرفی با هزینه بیشتر به طبع کلیک و ورودی بیشتری خواهید گرفت و در نهایت تماس با کسب و کار شما بیشتر خواهد و به درآمد بیشتری خواهید رسید.

    ۷-از چه طریقی میتوان کلمات سرچ شده توسط مردم را مشاهده کرد ؟

    اگر شما کلمات را به صورت PHRASE MATCH یعنی به  صورت باز که هر کسی قبل و بعد از کلمه کلیدی اصلی عبارتی را بزند و سرچ کند آگهی شما نمایش داده میشودو همچنین BOARD MATCH یعنی هر کسی عبارت کلید در پس و پیش و سط و حتی مترادف کلمه شما را بزند گوگل آگهی شما را نمایش خواه داد ، اگر بدین صورت کلمات را تعریف کنید از طریق اکانت گوگل ادز ، ایتم Search Terms به شما این امکان را میدهد عبارت هایی که مردم سرچ کرده اند را ببینید و برآرود کنید کدام کلمات بیشترین نمایش و ورودی را داشته است تا روی کلمه مرود نظر بیشتر سرمایه گزاری کنید.

    ۸- از طریقی میتوان کلمات غیر مرتبط با آگهیم را غیر فعال کنیم ؟

    جهت حذف کلمات غیر مرتبط و منفی و صرفه جویی در هزینه و افزایش کارایی آگهی کلمات اضافی و غیر مرتبط را از طریق اکانت گوگل ادز ، آیتم Negative Keywords میتوان کلمات غیر مرتبط را اضافه کرد تا دیگر نمایش داده نشود.

    ۹-چطور میتوان تبلیغات گوگل را برای ایران نمایش دهیم؟

    به طور کلی در اکانت گوگل ادز امکان انتخاب کشور ایران  وجود ندارد ، پس با ترفند های دیگر میشود کاری کرد که آگهی شما در کشور ایران نمایش داده شود.

    ۱۰- چرا در اکانت گوگل ادوردز آگهی ران هست  اما در گوگل نمایش نمی دهد ؟

    چند متغیر مطرح هست اولین مورد اینکه امکان دارد بودجه روزانه محدود باشد قابلیت نمایش نداشته باشد یا با تناوب زیاد آگهی شما را نمایش دهد ، احتمال بعدی نرخ کلیک کم هست ، وقتی نرخ کلیک کم باشه و آگهی شما رتبه نگرفته باشد به احتمال زیاد نمایش داده نمیشود. و احتمال آخر کیفیت پایین آگهی بخاطر ورودی نگرفتن در طول زمان هست یعنی آنقدر CTR و QUALITY SCORE آگهی شما پایین می آید که دیگر آگهی نمایش داده نمیشود.

    ۱۱-آیا میتوان برای سایت های IR تبلیغات در گوگل اجرا کرد ؟

    در حال حاضر امکان درج تبلیغات در گوگل وجود ندارد و بهتر هست دامنه های بین المللی مانند COM ریجستر شود تا با خیال راحت آگهی خود را اجرا کنید.

    ۱۲- آیا ااستفاده از افزونه های Extensions برای ما هزینه در بر دارد ؟

    بله با استفاده از این افزونه ها میتوان وردی سایت را افزایش داده و آگهی بهتر در دید مشتری قرار خواهد گرفت و راحت تر میتواند با شما ارتباط  برقرار کند اما هزینه در بر دارد برای مثال افزونه کال که امکان تماس مستقیم را برای شما فراهم میکند با کلیک بر روی کال هزینه یک کلیک محسابه میشود.

    ۱۳-چرا بودجه مصرفی من از حد مصرفی تعیین شده سریز شده و بیشتر مصرف نموده است ؟

    در بعضی از روزها امکان دارد بودجه ای که تعریف نموده اید بیشتر مصرف شده و سرریز هم شود ، علت اصلی این موضوع بر میگردد به تعداد سرچ های زیاد مشتریان  در مدت زمان اندک و یا اسپم رقبا با استفاده از ربات ها در مدت زمان اندک اقدام به کلیک های گسترده کرده و باعث سرریز شده بودجه روزانه شما میشود.

    ۱۴-چرا استفاده از گوگل ادز به این راحتی نیست؟

    بخاطر تحریم های گوگل پرداخت در داخل خاک ایران وجود ندارد و در صورت پرداخت درجا اکانت ساسپند خواهد شد ، همچنین بخاطر پیچیدگی هایی که پنل دارد، نیاز به آموزش حرفه ای جهت تسلط کامل بر پنل هست.

    ۱۵-میانگین هزینه و نرخ برای هر کلیک چیست؟

    این موضع بستگی به جایگاه آگهی در صفحه گوگل  ، نوع کلمه و همچینن سئوی وب سایت و رتبه کلمه دارد.

    ۱۶-گوگل ادوردز تا چه حدی کار ساز و بهره وری تبلیغات  را بالا میبرد ؟

    تبلیغات گوگل ادز بهترین و هدفمند ترین شیوه نوین تبلیغات اینترنتی محسوب میشود و بازخورد بسیار بالایی دارد (اگر رقبای حسود بگذارند) اگر به صورت صحیح پیاده سازی شود وصبر استراتژیک داشته باشد و همچنین بودجه خوبی بگذارید ، شک نکنید بازخورد خوبی خواهید گرفت و اگر مزه و شیرینی این بازخورد را تجربه کنید محال هست این نوع تبلیغات را رها کنید.

    ۱۷- آیا با تبلیغات در گوگل سئوی ما رشد خواهد کرد ؟

    خیر طبق قوانین گوگل ، گوگل ادز باعث افزایش سئو وب سایت نمیشود فقط ترافیک سایت را بالا میبرد و گوگل ادز یک پلتفرم جدا گونه بوده و ارتباطی به قواعد و الگوریتم های سئو ندارد ، برای کسب و کارهایی که اصلا رقابت ندارند من خود تجربه کرده ام که تاثیر مثبت گذاشته است ، که سایت به صفحه اول هم آمده اما برای سایت های پر رقیب این موضوع را کاملا فراموش کنید.

     

    ۱۸-مزایده های گوگل چه تعداد در ماه برگزار می شود؟

    گوگل بر اساس نیاز هر شخصی که در صفحه گوگل جستجو میکند ، پردازش هایی را انجام میدهد  و بهترین مزایده ها را بر اساس اولویت ها  برای کاربر نمایش میدهد ، چون تعدا سرچ های مردم بسیار زیاد هست و در هر زمان امکان دارد یک تبلیغ اجرا شود ویک تبلیغ استوب شود ، گوگل میلیارد ها مزایده در ماه انجام میدهد و بر همین اساس کاربران مزایده هایی با نتیجه جستجو مرتبط را می بینند و تبلیغ کنندگان هم با حد اقل هزینه بهترین بازخورد ار تبلیغات در گوگل را میگیرند. پس بشتابید به سوی گوگل ادوردز که خیلی دیر شده است.

    جمع بندی :
    ما در این مقاله سوال هایی که پر تکرار بوده اند را با هم برسی کردیم و به صورت تجربی پاسخ دادیم اگر شما سوالی دارید و بدون پاسخ مانده است میتوانید در همین مقاله سوال خود را ارسال کرده تا کارشناسان ما جواب سوال شما را پاسخ دهند. به امید اینده ای سر شار از موفقیت. جهت سفارش تبلیغات در گوگل از طریق سایت ADWORDS20.COM اقدام نمائید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=212119

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم