• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

سهام کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا تا ده روز دیگر عمومی می‌شود

  • کد خبر : 214364
  • 14 فروردین 1400 - 7:15
سهام کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا تا ده روز دیگر عمومی می‌شود

در حالی که حدود ده روز به عرضه عمومی سهام کوین بیس باقی مانده است، این صرافی ارز دیجیتالِ آمریکایی به‌زودی گزارش درآمدهای خود در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ را منتشر می‌کند. این گزارش به مشخص‌شدن قیمت هر سهم کوی..

  • در حالی که حدود ده روز به عرضه عمومی سهام کوین بیس باقی مانده است، این صرافی ارز دیجیتالِ آمریکایی به‌زودی گزارش درآمدهای خود در سه‌ماهه اول ۲۰۲۱ را منتشر می‌کند. این گزارش به مشخص‌شدن قیمت هر سهم کوین بیس کمک می‌کند.

    به گزارش دیکریپت، کوین بیس، غول صنعت ارزهای دیجیتال، روز پنج‌شنبه اعلام کرد ۱۴ آوریل (۲۵ فروردین) سهامش به‌طور مستقیم در بازارهای سهام آمریکا فهرست خواهد شد. سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال مدت‌هاست که منتظر عمومی‌شدن سهام کوین بیس هستند، چراکه به‌عقیده کارشناسان این اتفاق می‌تواند هم در کوتاه‌مدت و هم در بلندمدت تأثیر مثبتی بر بازار داشته باشد.

    کوین بیس هشت روز پیش از آغاز عرضه، یعنی روز ۶ آوریل (۱۷ فروردین) گزارش مالی سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ خود را منتشر می‌کند. این موضوع غیرعادی و در نوع خود بسیار جالب است، چراکه این گزارش مالی تنها چند روز پیش از عرضه عمومی سهام منتشر می‌شود و این می‌تواند راهنمایی برای سرمایه‌گذاران باشد تا بتوانند ارزش هر سهم کوین بیس را تخمین بزنند.

    چند هفته قبل هم کوین بیس گزارش مالی جامع سال ۲۰۲۰ خود را به‌عنوان بخشی از روند عمومی‌شدن منتشر کرد. آن گزارش نشان داد کوین بیس در سال گذشته میلادی ۳۲۰ میلیون دلار سود از ۱.۲ میلیارد دلار درآمد خود کسب کرده است. این عدد رشد شدیدی را نسبت به سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد؛ زمانی که کوین بیس از ۵۲۲ میلیون دلار درآمد ناخالص، در نهایت ۳۰ میلیون دلار ضرر کرد.

    با انتشار گزارش مالی سه‌ماهه نخست کوین بیس، این اولین بار خواهد بود که این شرکت درآمدهای خود در تنها یک‌چهارم سال را افشا می‌کند. با توجه به روند صعودی تاریخی که بازار ارزهای دیجیتال از دسامبر ۲۰۲۰ (زمستان ۹۹) تا به امروز تجربه کرده است، به احتمال فراوان سه‌ماهه نخست ۲۰۲۱ بهترین سه‌ماهه نخست تاریخ این شرکت باشد و احتمالاً بخش بزرگی از درآمد این صرافی مربوط به کمیسیون معاملات است.

    همچنین گزارش درآمدهای سه‌ماهه اول سال احتمالاً موجب می‌شود تحلیل‌گران و حتی سرمایه‌گذاران دوباره ارزش سهام کوین بیس را ارزیابی کنند. در اواخر فوریه (اوایل اسفند ۹۹)، برخی معاملات خصوصی سهام نشان داد ارزش کوین بیس می‌تواند به ۱۰۴ میلیارد دلار هم برسد؛ عددی که به‌گفته تحلیل‌گران بسیار بالاست. چندی پیش هم کوین بیس افشا کرد میانگین قیمت سهام که بین ۱ ژانویه تا ۱۵ مارس در معاملات خصوصی به فروش رسیده است، ۳۴۳ دلار بوده است که نشان‌دهنده ارزش کلی ۶۸ میلیارد دلاری آن است.

    با انتشار گزارش سه‌ماهه نخست کوین بیس، میزان ارزش‌گذاری این شرکت احتمالاً افزایش خواهد یافت و به این ترتیب احتمالاً قیمت هر سهم بیش از ۳۴۳ دلار خواهد بود.

    ورود کوین بیس به بازارهای عمومی می‌تواند یک نقطه‌عطف کلیدی برای کل صنعت ارزهای دیجیتال باشد و همچنین چشم‌انداز خوبی ارائه می‌کند از اینکه چگونه وال‌استریت به یک صنعت با چرخه‌ها و نوسانات منحصربه‌فرد واکنش نشان می‌دهد.

    به‌عنوان نمونه، مشخص نیست اگر دوباره مشابه فوریه ۲۰۱۸ (بهمن ۹۶) بازار ارزهای دیجیتال وارد روند نزولی شدیدی شود که به آن «زمستان ارزهای دیجیتال» هم می‌گویند، بازارهای عمومی چه واکنشی نشان خواهند داد. در سال ۲۰۱۸ قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بیش از ۶۵٪ سقوط کرد.

    روند قیمت بیت کوین از اوایل ۲۰۱۸ تا اوایل ۲۰۱۹

    این تصمیم کوین بیس همچنین با یک دوره حبابی غیرمعمول در بازارهای عمومی مصادف شده است.

    در شش ماه گذشته، قیمت سهام شرکت‌های متعددی در روز اول معاملات بیش از ۱۰۰٪ رشد کرده است. همچنین طی ماه‌های اخیر شاهد هجوم سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در «شرکت‌های هدفمند خریدار» یا همان SPAC‌ها بودیم. شرکت‌ هدفمند خریدار (special-purpose acquisition company) به‌نوعی یک شرکت کاغذی است که در بازار بورس فهرست می‌شود، فقط برای اینکه یک شرکت خصوصی را خریداری کند. به این ترتیب عرضه عمومی سهام شرکت خصوصی دیگر نیاز به طی‌کردن فرایندهای عرضه اولیه ندارد. تمام این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا بازارهای سهام جهانی به رکوردهای تاریخی برسند. با این حال، تعداد کم عرضه‌های اولیه سهام در هفته گذشته نشان می‌دهد جهش اخیر در حال کم‌رنگ شدن است.

    در مورد کوین بیس، این شرکت قصد ندارد روش رایج عرضه اولیه سهام (IPO) را پیاده‌سازی کند. در روش رایج، شرکت با بانک‌های وال‌استریت همکاری می‌کند و اولین بار سهامش را به سرمایه‌گذاران ثروتمند با تخفیف ویژه می‌فروشد. به‌جای این کار، کوین بیس از روش فهرست‌کردن مستقیم استفاده می‌کند که در آن شرکت سهام جدید صادر نمی‌کند، بلکه امکانی را برای کارمندان و سرمایه‌گذاران اولیه فراهم می‌کند تا بتوانند سهامشان را با قیمت مشخص‌شده بازار به غیر منتقل کنند.

    ماه گذشته، کوین بیس در راه عمومی‌‌کردن خود یک اقدام غیرمعمول دیگر انجام داد. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل این شرکت در یک برنامه «هر چه می‌خواهی از من بپرس» یا به‌اصطلاح «AMA» در پلتفرم ردیت حاضر شد تا به سؤالات کاربران درباره عرضه اولیه سهام پاسخ دهد. در حالت عادی، مدیرعاملان شرکت‌ها برای پاسخ‌گویی درباره عرضه اولیه سهام خود در بازار آمریکا، به برنامه «Road Show» می‌‌روند و به عده‌ای از ثروتمندترین سرمایه‌گذاران پاسخ می‌دهند. برای اولین بار مدیرعامل یک شرکت چند میلیارد دلاری برای پاسخگویی درباره عرضه عمومی سهام خود به میان کاربران ردیت آمده است؛ جایی که اغلب کاربران آن کاربران عادی هستند که در انجمن‌های مختلف – از پیگیری خدمات مشتری تا حمایت از دوج کوین – فعالیت می‌کنند.

    تصمیم کوین بیس برای انتشار گزارش مالی دقیقاً قبل از عرضه عمومی سهام از آنجایی بسیار غیرمعمول است که معمولاً شرکت‌های در شرفِ عمومی‌شدن، طبق مقررات کمیسیون بورس آمریکا (SEC) باید وارد یک «دوره سکوت» شوند و ارتباطات عمومی خود را تا حد امکان متوقف کنند.

    در این مورد، به نظر می‌رسد انتشار گزارش مالی شامل دوره سکوت نمی‌شود. در دوره سکوت شرکت‌ها همچنان اجازه دارند اطلاعاتی را درباره روند کسب‌وکار منتشر کنند، به‌شرطی که اطلاعات مستقیمی درباره آینده شرکت ارائه نشود.

    سهام کوین بیس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا تا ده روز دیگر عمومی می‌شود

    در این باره بیشتر بخوانید

    • راهکار کوین بیس برای حل مشکل کارمزدهای بیت کوین؛ انجام دسته‌ای تراکنش‌ها
    • کوین بیس به دنبال عرضه عمومی سهام خود
    • صرافی کوین بیس معاملات ریپل را متوقف می‌کند
    • کوین بیس برای عرضه عمومی سهام آماده می‌شود؛ ارزش ۷۷ میلیارد دلاری
    • کوین بیس «افشا شدن هویت خالق بیت کوین» را به‌عنوان ریسک کسب‌وکار خود نام برد

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=214364

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم