نماد سایت پول بانک

سفر به ارمنستان

  • تور ارمنستان این فرصت را برای شما به وجود می‌آورد تا بتوانید از مکان های دیدنی و طبیعی ارمنستان لذت ببرید و همچنین در کنار آن از مرکز خریدهای متعدد ارمنستان با قیمت های مناسب استفاده کنید. آژانس مسافرتی تایسیز پرواز به عنوان یکی از معتبرترین و بهترین برگزارکنندگان انواع تورهای داخلی و خارجی نظیر تور ارمنستان می باشد که شما می توانید با پرداخت هزینه های مناسب بهترین سفرها را تجربه کنید؛ تمام تلاش این مجموعه بر آن بوده تا بتواند خاطرات بسیار بی نظیر و تجربه های عالی را در هر کدام از تور های اجرایی برای مهمانان عزیز به وجود بیاورد.

    مراکز خرید ارمنستان

    ارمنستان دارای مرکز خریدهای بسیار متعددی است ولی از اصلی ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    روسیا مال، خیابان شمالی، مرکز خرید تشیر استریت شاپینگ گالری، ایروان مال، مرکز خرید مترونوم، مرکز خرید دالما گاردن، بازار محلی ورنیساج، بازار گوم (بازار گام)

    بهترین زمان برای سفر به ارمنستان

    اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید بهار به عنوان بهترین فصل برای افرادی است که عاشق طبیعت گردی هستند و در بهار جشنواره های متعددی در ارمنستان اجرا می‌شود؛ البته جالب است که بدانید ارمنستان در فصول مختلف مثل تابستان هم دارای جشنواره و تعطیلات بسیار هیجان انگیزی است. ایرانیان معمولا فصل تابستان را برای سفر و گردش انتخاب می کنند چرا که تعطیلات تابستان بهترین زمان برای استراحت و گشت و گذار است.

    در تور ارمنستان حتماً غذاهای ارمنی را تجربه کنید چرا که به دلیل داشتن سبزیجات فصلی و میوه‌های تازه بسیار معروف هستند و در بازارهای محله قدم بزنید تا بتوانید محصولات مختلفی را خریداری کنید. در ارمنستان هوا در هر منطقه‌ای متفاوت است و برخی از قسمتهای گرمتر از قسمتهای دیگر می باشد و در حومه آن به علت وجود جنگل معمولاً هوای خنک تری در تابستان وجود دارد.

    مراکز دیدنی ارمنستان

    ·        ناحیه تاریخی گارنی: در این منطقه بناهای وجود دارد که مرتبط با دوران مسیحیت و هلنیستی هستند و معبد و دژ گارنی از اصلی ترین آن ها به شمار می روند.

    ·        صومعه تاتیو: ساخت این بنا به قرون ۹ تا ۱۳ میلادی می رسد و در یک محیط آرام و میان کوهستان های مرتفع قرار گرفته است.

    ·        یادمان نسل کشی ارامنه: بنای یادبودی به عنوان یادمان نسل‌کشی ارامنه وجود دارد که در ایروان واقع شده و استقامت را نشان میدهد. در دوران گذشته مردم ارمنستان توانسته‌اند از این نسل کشی ها نجات پیدا کنند اما این بناها به وجود آمده اند تا در تاریخ فاجعه های این چنینی هیچگاه فراموش نشود. این یادمان برای مردم این کشور بسیار ارزشمند است و همیشه با گل و شمع در آن حضور پیدا می کنند.

    ·        مجسمه مادر ارمنستان: محل قرارگیری این مجسمه در ایروان است و در قرن بیستم نصب شده است و برای مردم ارمنستان نماد پیروزی و شادی است. افرادی که به ارمنستان سفر می کنند بازدید از این مجسمه زیبا را را در اولویت قرار می دهند.

    ·        گورستان یرابلور: دوران گذشته نسل کشی ارامنه موجب شده تا مردم سختی بسیار زیادی را تحمل کنند به همین جهت افراد جان خود را در جنگ ها از دست داده‌اند و حتی قهرمانانی در ارمنستان از مرز خود به خوبی دفاع کرده اند؛ بعد از پایان جنگ این گورستان بنا شد و در آن پیکر افراد دلیر و قهرمان به خاک سپرده شد و امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی جذاب برای گردشگران به شمار می‌رود و قطعاً آنها دلیرانی بودند که از کشور خود دفاع کردند و قابل احترام اند.

    ·        پارک ملی شیکاهو: در میان جاذبه های دیدنی ارمنستان این پارک بسیار شگفت انگیز و زیبا است و هنوز بخشی از قسمتهای آن به صورت کامل کشف نشده و ممکن است در آن حیواناتی مثل مار، خرس و… هم زندگی کنند اما در این پارک حدود ۱۱۰۰ گونه گیاه وجود دارد که وجود آنها فضای بکر و زیبایی را به منطقه داده است.

    ·        کوه آراگاتس: اگر از افرادی هستید که به کوهنوردی علاقه دارید این منطقه را انتخاب کنید چرا که می توانید در آن قدم بزنید و یک ورزش عالی داشته باشید و آرامشی را در دل صخره ها و گیاهان متعدد به دست بیاورید.

    ·        دریاچه آرپی: دریاچه آرپی آنقدر زلال و جذاب است که قطعاً از دیدن آن خسته نمی شوید و در ارتفاع ۲۰۲۵ متری سطح دریا با مساحت ۲۲۰ کیلومتری قرار گرفته است. در نگاه اول دیدن این منظره زیبا همانند یک نقاشی شما را حیرت زده خواهد کرد اما اگر می خواهید یک کمپ عالی داشته باشی اینجا بهترین فرصت در دل طبیعت ارمنستان است.

    ·        شهر تاریخی دوین: اگر به دیدن بناهای تاریخی علاقه دارید بد نیست که بدانید ارمنستان دارای بناهای تاریخی متعددی است که یکی از آنها شهر دوین میباشد. در این شهر زیبا جذابیت هایی مثل کلیسای جامع سنت گریگور وجود دارد که کشف آن بعد از سال های طولانی انجام گردید.

    ·        دره گل ها ارمنستان: دره گل ها در ارمنستان یک شهر کوچک است که به عنوان زاخکازور شناخته می شود و جزء یکی از جذاب ترین مقصدهای گردشگری برای سفر به ارمنستان می باشد و طبیعت بکر و زیبای آن موجب ایجاد یک آب و هوای معتدل نیز گردیده است؛ چشمه های آب معدنی در دره گل ها و پیست اسکی آن در بین گردشگران بسیار پرطرفدار است.

    ·        دریاچه باستانی سوان: یکی از بزرگ ترین و زیباترین دریاچه های آب شیرین کوهستانی می باشد که به نگین ارمنستان مشهور است؛ ساحل دریاچه باستانی سوان پر از صخره ها و درختان تناور است که قطعا نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند. اگر از تور ارمنستان استفاده کنید میتوانید از این دریاچه زیبا دیدن کنید.

     

    دژ اربونی ایروان، کلیسای جامع زوارتنوتس، موزه یرواند کوچار، خانه موزه مارتیروس ساریان، میدان جمهوری ایروان، مجموعه کلیسای اچمیادزین، صومعه نوراوانک، قلعه امبرد و کلیسای استوتساتسین از دیدنی های ارمنستان، رصدخانه کاراهونج، صومعه خور ویراپ، گیومری و هزاران نام، کلیسای گغارت ، میراث خاندان آل زاکاریان، شهر جرموک و مراکز آب‌درمانی از دیگر دیدنی های ارمنستان هستند که بازدید از آنها برای شما بسیار لذت بخش خواهد بود.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل