• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
1

سرمایه تعدادی از بانک های 10 برابر شد !!چگونه؟

  • کد خبر : 1654
  • 22 شهریور 1396 - 14:08
سرمایه تعدادی از بانک های 10 برابر شد !!چگونه؟

به گزارش  پایگاه خبری پول بانک ، با توجه به سخنان یک کارشناس اقتصادی ، او متذکر شد که ما بانکی داریم که با 400 میلیارد تومان کار خود را شروع کرد ،اما اکنون ظرف چند سال 10 برابر سرمایه اش افزایش یافته است.  غلامرضا سلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره وضعیت اصلاح نظام بانکی اظهار […]

  • به گزارش  پایگاه خبری پول بانک ، با توجه به سخنان یک کارشناس اقتصادی ، او متذکر شد که ما بانکی داریم که با 400 میلیارد تومان کار خود را شروع کرد ،اما اکنون ظرف چند سال 10 برابر سرمایه اش افزایش یافته است.

     غلامرضا سلامی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره وضعیت اصلاح نظام بانکی اظهار داشت: اصلاح نظام بانکی دو بخش است. یک بخش، نظارت بانک‌ها وظیفه بانک مرکزی بوده و سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود. در دولت قبل نظارت بانک مرکزی بر بانک‌ها غیرعلمی بود و در جاهایی دخالت می‌کرد که لزومی به دخالت داشت و در جاهایی هم که باید دخالت می‌کرد، عقب می‌نشست.

    وی افزود: بانک‌ها سال‌ها در اثر نبود نظارت بانک مرکزی سود موهوم تقسیم کردند. یکی از دلایلی که بسیاری از منابع بانک‌ها بی‌دلیل دست سهامداران، همین بود و شاهد بودیم که سرمایه بانک‌های تازه‌تاسیس صدها برابر شد.

    این کارشناس اقتصادی ادامه داد: ما بانکی را داریم که با 400 میلیارد تومان کار خود را شروع کرد و سرمایه‌اش ظرف چند سال به 5 هزار میلیارد تومان افزایش یافت؛ یعنی سرمایه‌شان 10 برابر شد. اکثر این بانک‌ها در اثر سود موهوم افزایش سرمایه پیدا کردند.

    سلامی یادآور شد: همه این‌ها به دلیل نبود نظارت بانک مرکزی بود. در واقع توجهی که باید به اصول حسابداری می‌شد، صورت نمی‌گرفت.

    وی تصریح کرد: در حال حاضر یک مقدار اصلاح از این بابت شروع شده و دو سال است که بانک مرکزی جلوی تقسیم سود را گرفته است و ذخیره کافی در حساب‌ها برای مطالبات مشکوک باشد. از این بابت یک مقداری کنترل ایجاد شده است.

    این کارشناس در ادامه با اشاره به اصلاح ساختار نظام بانکی، گفت: ما اگر بخواهیم به سمت اصلاح نظام بانکی برویم، اولین کار این است که در مقررات بانکداری بدون ربا تجدیدنظر کنیم؛ چراکه هیچ نوع مبنای اقتصادی ندارد و فقط شعاری است.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=1654

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم