• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
11

راهنمای خرید چراغ فروشگاهی، خرید چراغ فروشگاهی خوب

  • کد خبر : 310497
  • 06 بهمن 1401 - 18:16
راهنمای خرید چراغ فروشگاهی، خرید چراغ فروشگاهی خوب

امروزه تحقیقات متعدد نشان داده است استفاده از یک نور با کیفیت و یک نورپردازی حساب شده تأثیر به سزایی در میزان فروش و رونق یک کسب و کار و فروشگاه دارد. در همین راستا صنعت روشنایی نیز در جهت زیبایی و انتقال یک حس خوب به مشتری در فروشگاه پیشرفت فراوانی داشته است. چراغ‌های […]

  • امروزه تحقیقات متعدد نشان داده است استفاده از یک نور با کیفیت و یک نورپردازی حساب شده تأثیر به سزایی در میزان فروش و رونق یک کسب و کار و فروشگاه دارد. در همین راستا صنعت روشنایی نیز در جهت زیبایی و انتقال یک حس خوب به مشتری در فروشگاه پیشرفت فراوانی داشته است. چراغ‌های فروشگاهی ال ای دی علاوه بر تأمین نور با کیفیت با مصرف بسیار کمتر انرژی تأثیر مهمی در کاهش هزینه‌های مصرف انرژی شما می‌شود.

    نقش نور در فروشگاه چیست؟

    چراغ فروشگاهی سه نقش مهم در نورپردازی فروشگاه ایفا می‌کند. اولین وظیفه چراغ فروشگاهی تولید یک نور کافی و سراسری برای روشنایی عمومی فروشگاه است. وظیفه دوم نور در فروشگاه جلب توجه به سمت محصولات و برجسته کردن آنهاست. نور فروشگاهی شما باید به گونه‌ای به کار گرفته شود که همه نگاه‌ها را به محصول شما جلب کند.
    نقش سوم نور در فروشگاه کمک به زیبایی طراحی داخلی است به همین منظور در طراحی چراغ‌های فروشگاهی توجه زیادی به ظاهر چراغ و دکوراتیو بودن آن است.ویژگی‌های چراغ فروشگاهی خوب

    ·          مصرف کم انرژی با توجه به ساعات استفاده‌ی بلند مدت چراغ فروشگاهی

    ·          نمایش رنگ‌های واقعی کالاها و همچنین شفافیت بالا برای برجسته کردن جنس کالا

    ·          نور قوی و روشنایی با کیفیتی داشته باشد تا به صورت بهینه عمل کند و نیاز به استفاده از چراغ‌های متعدد نباشد.

    ·          دارای ضمانت و گارانتی معتبر باشد تا نگرانی‌ای از بابت هزینه‌های تعمیرات و نگهدار نداشته باشید.

    اهمیت نورپردازی ویترین با استفاده از چراغ فروشگاهی

    اگرچه نورپردازی فضای داخلی فروشگاه و محصولات اهمیت دارد، از نورپردازی ویترین هم به دلیل نقش آن در جذب رهگذران نباید غافل شد.
    نورپردازی فروشگاهی به طور کلی باید سه ویژگی مهم داشته باشد. اول اینکه با یک نورپردازی درست و جذاب در ویترین نسبت به جذب رهگذران و مشتری‌های احتمالی اقدام کنید. دوم با ایجاد یک نور دلنشین و آرامش‌بخش فضای فروشگاه را برای وقت گذراندن مشتری‌ها دلپذیر کنید. سوم باش انتخاب چراغ فروشگاهی ال ای دی و کم مصرف در هزینه‌های انرژی صرفه جویی کنید.

    در ادامه با هم چند نکته‌مهم در بحث نورپردازی ویترین و فروشگاه را با هم بررسی می‌کنیم.

    1.        نورپردازی تأکیدی برای برجسته کردن کالاهای منتخب
    نورپردازیتان را به گونه‌ای طراحی کنید که تأکید بر کالاهای مهم‌تر باشد  تا حواس مشتریان به آن‌ها جلب شود. یکی از راه‌های این تأکید از طریق ایجاد کنتراست بین فضای عمومی و فضای مورد نظرتان است که سبب برجسته‌تر شدن کالاهای با اهمیت است.

    2.        انتخاب چراغ فروشگاهی با شاخص نمود رنگ بالا
    شاخص نمود رنگ (
    CRI) شاخصی است که به کیفیت رنگ‌های بازتاب شده در چراغ‌های مختلف می‌پردازد. این شاخص عددی بین 0 تا 100 دارد و در آزمایشگاه محاسبه می‌شود. چراغ‌هایی که عدد شاخص نمود رنگ بالایی داشته باشند رنگ‌های واقعی‌تر نمایش می‌دهند که این موضوع در فروشگاه‌های نظیر فروشگاه‌های پوشاک اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

    3.        چراغ فروشگاهی ال ای دی کم مصرف انتخاب کنید
    چراغ‌های ال ای دی (
    LED)نسبت به چراغ‌های دیگر بسیار مصرف کمتری دارند که این مهم سبب می‌شود طول عمر بالاتری هم داشته باشند. این موضوعات سبب کاهش هزینه‌ی نگهداری و تعمیر بسیار کمتری را نتیجه دارند و می‌توانند نقش مهمی را در کاهش هزینه‌های برق مصرفی فروشگاه شما شوند.

    4.        حال و هوای فروشگاه را در نورپردازی رعایت کنید
    قابلیت برنامه‌ریزی رنگ و شدت نور در چراغ‌های ال ای دی، حال و هوای فروشگاهتان را آنگونه که فکر می‌کنید در راستای فضای کاری فروشگاه شما است نزدیک کنید و از این قابلیت به نفع خودتان استفاده کنید.
    تحقیقات مختلف نشان داده است که یک فروشگاه با نورپردازی خوب و متفاوت حدود
    12 درصد فروش بیشتر نسبت به فروشگاه‌هایی با نورپردازی نامناسب دارد.

     چراغ‌های ریلی ال ای دی تنوع بالای دارند از آن جمله می‌توان به . چراغ ریلی سیلندری، چراغ ریلی دارک لایت که در آن منبع نور بدون خیرگی است و چراغ ریلی سه فاز با قابلیت کنترل روشنایی یکتا در هر چراغ اشاره کرد.

    منبع: ecowat.com

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=310497

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم