نماد سایت پول بانک

ذخایر طلا و ارز روسیه به رکورد 600 میلیارد دلار رسید

  • ذخایر طلا و ارز روسیه به رکورد ۶۰۰ میلیارد دلار رسید – اخبار اقتصادی –

    به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، براساس اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی های طلا و ارز این کشور پس از افزایش بیش از 1 درصدی هفته گذشته، به بالاترین رقم خود یعنی 600.9 میلیارد دلار رسید.

    این بانک در گزارش خود نوشت: ذخایر ارزی طی هفته منتهی به 21 مه، 7 میلیارد دلار یا 1.2 درصد افزایش یافت و در مجموع 600.9 میلیارد دلار بود.

    ذخایر بین المللی روسیه شامل دارایی های خارجی با نقدینگی زیاد مانند ذخایر طلای پولی، ارزهای خارجی و دارایی های حق برداشت ویژه می شود که در اختیار بانک مرکزی و دولت این کشور است.

    ذخایر ارزی روسیه به 589 میلیارد دلار رسیدروسیه سهم دلار از ذخایر ارزی خود را 3.3 درصد کاهش داد

    این تنظیم کننده مقررات بانکی روسیه پیش از این، سطح هدف برای ذخایر ارزی را 500 میلیارد دلار تعیین کرده بود. این دارایی‌ها از ژوئن 2019 بالاتر از سطح ثابت شده، مانده است.

    سال گذشته، ذخایر ارزی روسیه 7.5 درصد رشد کرد و تا تاریخ 1 ژانویه 2021 به 595.8 میلیارد دلار رسیده بود.

    بانک مرکزی روسیه به طور مداوم تنوع ذخایر بین المللی این کشور را کاهش داده و سهم خود را از دلار آمریکا به نفع طلا و سایر ارزها کاهش داده است.

    آخرین افزایش قیمت طلا ، ذخایر ارزی این کشور را برای اولین بار از ماه اوت گذشته به 600 میلیارد دلار رساند. بالاترین رقم ثبت شده قبلی 598.1 میلیارد دلار در آگوست 2008، قبل از بحران مالی جهانی گزارش شده بود.

    انتهای پیام/

    لینک منبع : تسنیم

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل