• امروز : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

دکتر مهنازاده در نشست خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی: مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی 5 اسفند برگزار می شود

  • کد خبر : 5571
  • 04 اسفند 1396 - 23:33
دکتر مهنازاده در نشست خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی: مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی 5 اسفند برگزار می شود

معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت: مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، روز شنبه 5 اسفندماه سالجاری، در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار می شود.

  • به گزارش خبرنگار پول بانک، نشست خبری سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، صبح امروز دوشنبه 30 بهمن ماه 96، با حضور دکتر فرج ‌اله مهنازاده معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دبیر علمی جشنواره، دکتر علیرضا الله‌یاری دبیر اجرایی جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن رازی سازمان امور دانشجویان وزارت علوم برگزار گردید.

    دکتر فرج ‌اله مهنازاده، معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و دبیر علمی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

    دکتر فرج ‌اله مهنازاده، در ابتدای این نشست خبری گفت: جشنواره بین‌المللی خوارزمی، با هدف معرفی طرح‌های برگزیده بنیادی، کاربردی، توسعه‌ای، اختراع و نوآوری برگزار می‌شود.

    وی ادامه داد: فراخوان پذیرش طرح‌ها در سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی در فروردین‌ماه، از طریق وبگاه جشنواره و سایر مسیرهای اطلاع ‌رسانی الکترونیک و پستی و داخل و به چهار زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و اسپانیایی در خارج از کشور آغاز شد. ثبت‌نام متقاضیان در پایان شهریورماه خاتمه یافت.

    دبیر علمی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، افزود: در این دوره از جشنواره 377 طرح داخلی و یکصد و 33 طرح خارجی از 49 کشور جهان ثبت‌نام شد که پس از داوری‌های تخصصی تعداد 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی برگزیده شد.

    دکتر مهنازاده گفت: طرح‌های برگزیده خارجی از کشورهای استرالیا، چین، آلمان، فرانسه و سوئیس است.

    وی عنوان کرد: جشنواره بین‌المللی خوارزمی در محورهای اصلی پژوهش‌های بنیادی، توسعه‌ای، اختراع و نوآوری در گروه‌های تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر،مکانیک، مکاترونیک، فناوری‌های شیمیایی، فناوری‌ نانو، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، فناوری اطلاعات، صنایع و مدیریت فناوری، زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی و هنر، علوم پزشکی و نظایر آن در سطح ملی و بین‌المللی فعالیت می ‌کنند.

    دبیر علمی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، اظهار داشت: اهدای لوح تقدیر ریاست جمهوری، صدور گواهینامه کسب رتبه درجشنواره، همکاری با صندوق‌های حمایتی و معرفی برگزیدگان به بنیاد ملی نخبگان وحامیان جشنواره از جمله تشویق‌هایی است که برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است.

    دکتر مهنازاده، عنوان کرد: طرح‌های برگزیده داخلی در گروه‌های بنیادی یک جایزه، توسعه‌ای چهار جایزه در زمینه مکانیک، برق و کامپیوتر، فناوری و علوم‌پایه پزشکی و چهار جایزه کاربردی در زمینه برق و کامپیوتر، مکانیک، زیست فناوری و علوم‌پایه پزشکی اهدا می‌شود. همچنین چهار جایزه بنیادی در زمینه فناوری نانو، زیست‌فناوری و علوم پایه پزشکی، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، زیست‌فناوری و علوم‌پایه پزشکی و یک جایزه توسعه‌ای به برگزیدگان خارجی جشنواره داده می‌شود.

    وی از اعطای یک جایزه برگزیده موفق در تولید ملی به یکی از برگزیدگان قبلی در این جشنواره خبر داد و در ادامه گفت: بخش‌های مختلف در جشنواره بین‌المللی خوارزمی شامل رقابت با طرح‌های داخلی، طرح‌های خارجی، طرح‌های ایرانیان مقیم خارج، انتخاب طرح موفق در تولید ملی و برگزیده ویژه است.

    معاون توسعه فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، بیان داشت: طرح‌های ارائه شده بر حسب موضوع به صورت الکترونیک از طریق سامانه برای ارزیابی به 18 گروه تخصصی ارسال شد.

    دکتر مهنازاده، ادامه داد: کارشناسان و اعضای هیات‌علمی عضو گروه‌های تخصصی طرح‌ها براساس ماهیت و شاخص‌های تعریف شده ارزیابی کردند و طرح‌های برتر به هیات داوران جشنواره بین‌المللی خوارزمی پیشنهاد شد.

     

    دبیر علمی سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، در پایان سخنان خود افزود: تندیس جشنواره و جایزه نقدی از سوی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به برگزیدگان جشنواره بین‌المللی خوارزمی اعطا می‌گردد.

    گفتنی است، مراسم معرفی و تقدیر از برگزیدگان سی و یکمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، روز شنبه 5 اسفندماه سالجاری، در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما برگزار می شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=5571

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم