• امروز : سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
2

دکتر قبادی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر: جشنواره مد و لباس فجر استعدادها و ظرفیت های گسترده هنر طراحی و تولید ایرانی – اسلامی را معرفی می کند

  • کد خبر : 5561
  • 03 اسفند 1396 - 14:44
دکتر قبادی در نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر: جشنواره مد و لباس فجر استعدادها و ظرفیت های گسترده هنر طراحی و تولید ایرانی – اسلامی را معرفی می کند

دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس گفت: قرار است از سال آینده جهت کمی جشنواره را مدیریت کنیم و تاکید بر کیفیت آثار باشد و بنا نداریم بدنبال افزایش آمار باشیم؛ بلکه بیشتر بدنبال کیفیت هستیم.

  • به گزارش خبرنگار پول بانک، نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، ظهر امروز چهارشنبه 2 اسفند ماه 96، با حضور دکتر حمید قبادی دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس و رئیس جشنواره، صدیقه پاک بین دبیر جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه، در محل تالار وحدت برگزار شد.

    دکتر حمید قبادی، دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس و رئیس هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر

    دکتر حمید قبادی، دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس و رئیس هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، در ابتدای این نشست خبری گفت: بسیاری از اتفاقات مهم در حوزه مد ولباس حاصل برگزاری جشنواره مد و لباس فجر است که نگاه ویژه به این جشنواره باعث می شود تا فقط ما یکسال اقتصاد مقاومتی نداشته باشیم بلکه اقتصاد مقاومتی را با فرهنگ بیامیزیم.

    وی از میزبانی تالار وحدت، برج میلاد و سالن حجاب خبر داد و گفت: جشنواره مد و لباس فجر استعدادها و ظرفیت های گسترده هنر طراحی و تولید ایرانی – اسلامی را معرفی می کند.

    دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس، با اشاره به برگزاری هفتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: این دوره از جشنواره از ششم تا سیزدهم اسفند ماه در تالار وحدت، برج میلاد و سالن حجاب تهران و همزمان ١۵ استان برگزار می شود.

    دکتر قبادی، ادامه داد: در تالار وحدت مجموعه نمایشگاهی بخش مسابقه، مسابقه زنده، معرفی آثار برگزیده و بخش بین اللملل برپا می شود. سالن میلاد در برج میلاد نیز به عنوان ویترین میزبان تعدادی از برندهای فعال ایرانی خواهد بود. در سالن حجاب نیز بخش های علمی دانشگاهی، موسسات فرهنگی هنری و بخش صنعت به نمایش در می آید.

    وی بیان داشت: بستر سازی، بکارگیری و اشاعه نمادها، نشان ها و مولفه های هویت اسلامی – ایرانی در عرصه مدو لباس و سبک زندگی، معرفی و کاربردی کردن آثار برگزیده و هدایت بازار پوشاک به سوی تولید داخلی از اهداف این جشنواره است.

    دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس خاطر نشان کرد: تشویق مردم به پرهیز از انتخاب و مصرف الگوهای بیگانه و تقویت اقتصاد مقاومتی با ایجاد اشتغال پایدار و ارج نهادن چهره های ماندگار هنر، مد و صنعت لباس و نساجی و تشویق طراحان مستعد و تجلیل از دست اندرکاران موفق صنعت نساجی و تولید پوشاک داخلی از دیگر اهداف است.

    دکتر قبادی گفت: ورود به مفاهیم علمی و پژوهشی از دیگر اهداف است که استفاده از ظرفیت های گسترده مدو لباس اسلامی – ایرانی را به مخاطبان معرفی می کنیم.

    وی ادامه داد: از ٣٠ مهر ماه فراخوان جشنواره انتشار یافت، که تعداد ۶ هزار و ١١٣ اثر به دبیرخانه راه یافت و استقبال خوبی نسبت به سال گذشته شد.

    رئیس هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: قرار است از سال آینده جهت کمی جشنواره را مدیریت کنیم و تاکید بر کیفیت آثار باشد و بدنبال افزایش آمار نباشیم و بیشتر بدنبال کیفیت باشیم. همچنین فراخوان در بخش های لباس، طراحی پارچه، طراحی جواهرات و زیورا آلات، طراحی کیف و کفش، مسابقه زنده طراحی لباس، علمی دانشگاهی، صنعت و فناوری های نوین، بخش بین الملل، انجمن ها و موسسات هنری مدو لباس، استان ها و اقوام منتشر شد.

    دکتر قبادی، با بیان اینکه داوری آثار آغاز شده، گفت: در این دوره ظرفیت های جدید به داوری وارد شدند و یک بازنگری در نحوه انتخاب داوران داشتیم و هفت نفر از اساتید و کسانی که در حوزه طراحی، تولید و صنعت نقش داشتند انتخاب شدند.

    وی افزود: در این دوره بخش خارج از مسابقه را داریم که مد سازی ایرانی با چند موضوع بسیار مهم است که به آن پرداخته شده است. مد ایرانی مفهوم، طرح، پارچه و تولید را در بر می گیرد که در مفهوم کاخ گلستان را انتخاب کردیم که مورد اقبال واقع شد و ١٠ طراح پیشرو و فعال اعلام آمادگی کردند.

    دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس گفت: در طرح خارج از مسابقه ۵٠ طرح داریم، همچنین در بخش مسابقه زنده، ۵۴ تیم سه نفره در طول برگزاری جشنواره به طراحی و تولید می پردازند.

    دکتر قبادی بیان داشت: بخش علمی دانشگاهی که هیات علمی مسوول این بخش و اساتید برجسته است، شاهد یک هزار و ٢۵٠ طرح تصویری و ۴٨ مقاله، ٧٠ پایان نامه، ۵ پژوهش، ١٨ نشست و کارگاه در بخش علمی دانشگاهی هستیم، همچنین ٢۵ دانشگاه در بخش خارج از مسابقه غرفه دارند.

    وی افزود: در بخش موسسات فرهنگی هنری نیز ٣٣ غرفه برتر حضور دارند و در بخش صنعت ١٢ کارخانه و ١٢ صنعتگر حرفه ای در سالن حجاب حضور دارند که افراد مهم نساجی نیز در این بخش معرفی می شوند .

    رئیس هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر گفت: باید واژه غلط ورشکسته بودن صنعت نساجی را زدود، این صنعت ورشکسته نیست و بسیاری از تولیدات، پارچه ایرانی است و باید این نگاه نامناسب در این حوزه را تغییر داد. مشکلات جدی ما در بخش معرفی ظرفیت ها و خرده فروشی نساجی در جامعه است.

    دکتر قبادی، با اشاره به حضور ١٠ کشور در این دوره از جشنواره گفت: کشورهای اسپانیا، فرانسه، قطر، روسیه، ترکیه، ایتالیا، هند، قزاقستان، افغانستان و دانمارک اعلام آمادگی کرده اند. در این بخش، نگاه ما حضور برندها نیست و با برندهایی که غیر قانونی وارد کشور شوند به شدت مخالفیم مگر اینکه زیر نظر دستورالعمل مربوطه باشد.

    وی گفت: در این بخش با برگزاری کارگاه های آموزشی سعی می شود تا از تکنیک ها و آموزش های طراحان خارجی استفاده شود و همچنین اهدای طاووس طلایی فعال مدو لباس در عرصه جهانی را خواهیم داشت.

    دبیر کار گروه ساماندهی مد و لباس، با اشاره به دیگر بخش های جشنواره گفت: معرفی موسسه مد ولباس برتر سال ٩۶، رونمایی از ١۵ عنوان از بخش های مختلف علمی دانشگاهی، برگزاری ١٢ نشست حرفه ای، تجلیل از پیشکسوتان و فعالان مدو لباس و تقدیر از پژوهشگران و ناشران برتر و رونمایی از ٢٠ پایان نامه از دیگر برنامه های جشنواره مدو لباس فجر است.

    دکتر قبادی، خاطر نشان کرد: ۴۵٠ عنوان موضوع کاربردی پایان نامه را مورد پیشنهاد در جشنواره قرار خواهیم داد که موضوعات میان رشته ای است و از دانشجویان ارشد و دکتری خواسته ایم تا پایان نامه های خود را با این موضوع کار کنند.

    وی بیان داشت: نشان «با افتخار ساخت ایران» در ١٠٠ فروشگاه رونمایی شد و در تهران ٣ هزار فروشگاه داریم که نشان «با افتخار ساخت ایران» را دارند.

    رئیس هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، گفت: بحث مافیای لباس خارجی و برندهای غیر قانونی وجود دارد ولی جشنواره مدو لباس فجر نشان داده که ظرفیت های زیادی دارد تا با این مافیا مبارزه کند و این مافیا هزار سر دارد که کارگروه ساماندهی مدو لباس اکنون دارد این سرها را با کمک دستگاه قضایی می زند.

    دکتر قبادی، اظهار کرد: هر روز تابلوهای غیر قانونی برندها به پایین کشیده می شود، کالاهای خارجی را به عنوان برندهای خارجی وارد بازار می کنند تا مردم را مورد اجحاف قرار دهند.

    وی در خصوص‌ زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر گفت: این جشنواره از 6 تا 13 اسفند در 3 نقطه تهران و همزمان در 15 استان کشور برگزار می شود.

    صدیقه پاک بین، دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر

    صدیقه پاک بین، دبیر هفتمین جشنواره بین‌المللی مد و لباس فجر، در ادامه این نشست خبری گفت: بخش مسابقه زنده طراحی، به مدت سه روز به طراحی لباس اجتماع بانوان، دو روز به بالاپوش آقایان و دو روز دیگر به حوزه محصولت عفاف و حجاب اختصاص دارد که در خاتمه آثار برگزیده تجلیل و بسته به میزان کاربردی بودن وارد چرخه تولید خواهند شد.

    پاک بین، در پایان سخنان خود گفت : وجوه آسیب ‌شناسی مسابقه زنده طراحی لباس در جشنواره فجر حائز اهمیت است و طی ادوار گذشته، دستاوردهای مطلوبی در این زمینه داشته ‌ایم.

    بنا به این گزارش، در پایان این نشست خبری، با حضور دکتر قبادی، صدیقه پاک بین و اعضای دبیرخانه جشنواره، از پوستر هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر با حضور عکاسان رونمایی شد.

    گفتنی است، هفتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر، از 6 تا 13 اسفند در 3 نقطه تهران؛ شامل تالار وحدت، برج میلاد و سالن حجاب تهران و همزمان در 15 استان کشور برگزار می شود.

    خبرنگار: علیرضا پاشانژاد

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=5561

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم