• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

دو نهنگ ناشناس بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین را از صرافی کوین بیس خارج کردند

  • کد خبر : 189176
  • 04 اسفند 1399 - 9:00
دو نهنگ ناشناس بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین را از صرافی کوین بیس خارج کردند

دو سرمایه‌گذار دانه‌درشت، بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی کوین بیس خارج کردند. این مبلغ طی چندین تراکنش به مقاصدی نامعلوم منتقل شده است. هویت این سرمایه‌گذاران هم مشخص نیست.
به گزارش دکریپت، ..

  • دو سرمایه‌گذار دانه‌درشت، بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی کوین بیس خارج کردند. این مبلغ طی چندین تراکنش به مقاصدی نامعلوم منتقل شده است. هویت این سرمایه‌گذاران هم مشخص نیست.

    به گزارش دکریپت، دیروز ۱۳,۲۰۴ بیت کوین از صرافی کوین بیس به کیف پول‌هایی ناشناس منتقل شد. با درنظر گرفتن قیمت فعلی، ارزش این مقدار بیت کوین کمی بیشتر از سه چهارم ۱ میلیارد دلار است. بر اساس گزارش‌های ویل آلرت (Whale Alert)، پلتفرمی که جابه‌جایی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال را رصد می‌کند، بین ساعات ۴ تا ۵ بعد از ظهر به‌وقت تهران ۳۶ معامله جداگانه انجام شده است که ارزش هرکدام از آنها بین ۳۵۱ تا ۳۹۱ بیت کوین بوده است.

    ویل آلرت پیش‌تر در توییتر خود اعلام کرد که ۴,۵۰۱ بیت کوین از کوین بیس به کیف پولی ناشناس منتقل شده است. با این حساب در ۴۸ ساعت گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین از صرافی کوین بیس خارج شده است، هرچند مشخص نیست که این انتقال‌ها با یکدیگر مرتبط بودند یا خیر.

    این انتقال می‌تواند یک معامله فرابورس باشد. ممکن است این تراکنش مربوط به میلیاردری بوده است که دارایی خود را به کیف پول سرد منتقل کرده است. پول‌شویی دیگر احتمالی است که به این تراکنش‌ها نسبت داده می‌شود. شایان ذکر است که تشخیص قصد و مقصد این تراکنش‌ها کار آسانی نیست. این در حالی است که انتقال‌دهنده یا انتقال‌دهندگان به‌خوبی نکات حفاظت از حریم خصوصی را رعایت کرده‌اند و برای هر انتقال آدرس جدیدی ایجاد کرده‌اند.

    طی یک ماه گذشته، این اولین بار نیست که مبالغ بزرگی از کوین بیس خارج می‌شود. در ۳۱ ژانویه (۱۲ بهمن)، ۱۵,۲۰۰ بیت کوین که در آن زمان حدود ۵۰۰ میلیون دلار ارزش داشت، از کوین بیس پرو (Coinbase Pro) خارج شد. در آن زمان کی یانگ جو (Ki Young Ju)، مدیرعامل کریپتو کوانت (CryptoQuant)، این انتقال را به معاملات فرابورس سرمایه‌گذاران نهادی نسبت داد و گفت:

    من معتقد‌م این قوی‌ترین سیگنال صعودی است.

    افرادی که اخبار ارز دیجیتال را طی دو هفته اخیر دنبال کرده‌اند، می‌دانند که بیت کوین ماه پر حاشیه‌ای را پشت سر گذاشته است. ابتدا تسلا (Tesla) اعلام کرد که ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریده است. با فرض این‌که تسلا تاکنون بیت کوین‌های خود را نفروخته باشد، سودی که این شرکت از سرمایه‌گذاری در بیت کوین کسب کرده است، بیشتر از کل درآمد حاصل از فروش خودروهای این شرکت در سال گذشته است.

    شرکت مدیریت سرمایه بلک راک (BlackRock)، حرکت بزرگ دیگری را رقم زد. ریک ریدر (Rick Rieder)، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری بلک راک، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با بخشی از دارایی مشتریان خود، به ارزش ۸.۶۷ تریلیون دلار، در بیت کوین سرمایه‌گذاری کند.

    بلک راک اولین شرکت مدیریت سرمایه نیست که چنین کاری انجام می‌دهد؛ گوگنهایم (Guggenheim) هم قبلاً این کار را انجام داده است. در این ماه، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری این شرکت پیش‌بینی خود را برای قیمت بیت کوین به ۶۰۰,۰۰۰ دلار افزایش داد. همچنین بانک «BNY Mellon»، یکی از قدیمی‌ترین بانک‌های آمریکا، هفته گذشته اعلام کرد که خدمات امانت‌داری از ارزهای دیجیتال را به مشتریان خود ارائه خواهد کرد. در آخر هم مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد ۱.۰۵ میلیارد دلار از اوراق بدهی خود را بفروشد و با درآمد حاصل از آن بیت کوین بخرد.

    دو نهنگ ناشناس بیش از ۱ میلیارد دلار بیت کوین را از صرافی کوین بیس خارج کردند

    در این باره بیشتر بخوانید

    • تعداد آدرس‌های ثروتمند بیت کوین به شدت در حال افزایش است
    • نویسنده‌ کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول: بیت کوین با قدرتمندترین بانک مرکزی دنیا درافتاده است
    • بیشتر سرمایه‌گذاران بیت کوین معتقدند قیمت ۱۰,۰۰۰ دلار، کف قیمت بیت کوین بوده است
    • شرکت مایکرواستراتژی ۱۷۵ میلیون دلار بیت کوین خرید
    • «ارزش بازار تحقق‌یافته» بیت کوین ۴۳ میلیارد دلار بالاتر از اوج سال ۲۰۱۷ است

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=189176

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم