• امروز : پنجشنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
2

دولت آمریکا نگران ارز دیجیتال ملی چین است

  • کد خبر : 220207
  • 23 فروردین 1400 - 9:30
دولت آمریکا نگران ارز دیجیتال ملی چین است

مقام‌های آمریکایی در نهادهای مختلف دولتی این کشور در تلاشند تا همه تهدیدهای احتمالی را که عرضه یوان دیجیتالی می‌تواند برای دلار ایالات متحده به همراه داشته باشد بررسی کنند.
به گزارش کوین دسک، گزارش‌ه..

  • مقام‌های آمریکایی در نهادهای مختلف دولتی این کشور در تلاشند تا همه تهدیدهای احتمالی را که عرضه یوان دیجیتالی می‌تواند برای دلار ایالات متحده به همراه داشته باشد بررسی کنند.

    به گزارش کوین دسک، گزارش‌ها حاکی از آن است که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، نگران تأثیرات بلندمدتی است که یوان دیجیتال ممکن است بر وضعیت دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی داشته باشد.

    بر اساس گزارش روز یکشنبه بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس، مقامات چندین نهاد دولتی آمریکا تلاش خود را برای درک بهتر تهدیدات احتمالی این ابتکار چین افزایش داده‌اند.

    طبق این گزارش‌ها، مقامات وزارت خزانه‌داری، وزارت خارجه، پنتاگون (وزارت دفاع) و شورای امنیت ملی آمریکا بابت تأثیرات کوتاه‌مدت یوان دیجیتال – یا سیستم پرداخت الکترونیکی ارز دیجیتال چین (DCEP) – بر دلار نگران نیستند؛ بلکه چالش‌های بلندمدت پیش‌روی دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی، موجب نگرانی عمده میان این مقامات شده است.

    از همین رو، آنها تلاش‌ خود را بیشتر کرده‌اند تا از نحوه توزیع یوان دیجیتال و راهکارهایی که این ارز دیجیتال ملی برای دور زدن تحریم‌های واشنگتن در اختیار دولت‌ها قرار می‌دهد باخبر شوند.

    چین توسعه سیستم پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال خود را با مشارکت بزرگ‌ترین بانک‌های دولتی این کشور و همچنین غول‌های پرداختی مانند تنسنت (Tencent) و انت فایننشال (Ant Financial) در سال ۲۰۱۹ آغاز کرد.

    این پروژه تاکنون چندین مرحله آزمایشی را پشت سر گذاشته است که از میان آنها می‌توان به اعطای کیف پول‌های قرمز دیجیتالی به شهروندان از طریق قرعه‌کشی اشاره کرد. شهروندان می‌توانستند از این کیف پول‌ها برای خرید از فروشگاه‌های داوطلب در شهرهای منتخب چین استفاده کنند.

    اقدامات چین در این راستا، بانک مرکزی چین را به اولین بانک مرکزی عمده در جهان تبدیل کرده که ارز دیجیتال ملی خود را عرضه و سیستم پرداخت الکترونیک ارز دیجیتال خود را راه‌اندازی می‌کند. این امر فرصت فوق‌العاده‌ای را در اختیار چین قرار داده که به گزارش بلومبرگ، مقامات آمریکایی را نگران کرده است.

    دولت آمریکا نگران ارز دیجیتال ملی چین است

    در این باره بیشتر بخوانید

    • کارمندان دولت چین از ماه آینده ارز دیجیتال ملی دریافت خواهند کرد
    • مقام سابق چین: ارز دیجیتال ملی راه را برای سهام‌ دیجیتال باز می‌کند
    • چین ۳ میلیون دلار دیگر از ارز دیجیتال ملی خود را به‌صورت رایگان اهدا می‌کند
    • ارز دیجیتال ملی چین در خودپردازها آزمایش می‌شود
    • مردم چین از امروز می‌توانند برای کیف پول ارز دیجیتال ملی درخواست دهند

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=220207

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم