• امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
2

دلار ۱۵هزار تومانی کالاها را به یک سوم ارزش واقعی می‌رساند

  • کد خبر : 194918
  • 13 اسفند 1399 - 15:13
دلار ۱۵هزار تومانی کالاها را به یک سوم ارزش واقعی می‌رساند

مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری بانک خاورمیانه با اشاره به گمانه زنی‌ها درباره قیمت دلار، رسیدن ارز به 15 هزار تومان را موجب افت ارزش کالاها تا یک سوم عنوان کرد. امیر صالحی در برنامه «صبح وگفتگو» با اعلام اینکه نظر دولت در بازار سرمایه تاثیر گذار است، اظهار کرد: مهم ترین متغیر که […]

  • مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری بانک خاورمیانه با اشاره به گمانه زنی‌ها درباره قیمت دلار، رسیدن ارز به 15 هزار تومان را موجب افت ارزش کالاها تا یک سوم عنوان کرد.

    امیر صالحی در برنامه «صبح وگفتگو» با اعلام اینکه نظر دولت در بازار سرمایه تاثیر گذار است، اظهار کرد: مهم ترین متغیر که در بازار های سرمایه ایران تاثیر می گذارد، تورم انتظاری است.

    وی ادامه داد: در دوران ریاست جمهوری ترامپ و اوج فشارهای حداکثری، هفتگی 1000 تومان بر دلار آزاد افزوده می شد و شرایط به شدت عجیب بود و تصور می شد که دلار به دلیل برخی مسائل نظیر حوزه های امنیتی، کنترل می شود.

    صالحی گفت: در آن زمان تصور می شد که در صورت ادامه ریاست جمهوری ترامپ، ما با تورمی شدید روبرو می شویم و دلار به 40 هزار تومان می رسد.

    وی انتخاب بایدن را موجب تغییر دیالوگ ها از فشار حداکثری به سمت گفتمان و مذاکره از سوی امریکا عنوان کرد و افزود: دلار هم مدت هاست در محدوده ثبات قیمت گذاری می شود و حتی با کاهش هم روبرو بوده است.

    صالحی با اشاره به دوران مذاکرات در دور اول ریاست جمهوری روحانی به رادیو گفت‌وگو، گفت: به محض اینکه بحث توافق و مذاکره شروع شد و دلار آرامش یافت، بازار بورس اندکی شل شد و امروز همان الگو تکرار می شود.

    مدیر سرمایه گذاری صندوق سرمایه گذاری بانک خاورمیانه افزود: بازار سرمایه شاخص را از 100 هزار به 2 میلیون و 100 رسانده است؛ چون برآورد کرده است که دلار بسیار بیش از این ها افزایش قیمت پیدا می کند.

    صالحی گفت: بازاری که زمانی با دلار 40 هزار تومان خرید و فروش می شد، به جایی رسیده که رئیس جمهور دم از دلار 15 هزار تومان می زند که موجب می شود ارزش دارایی ها تا یک سوم تقلیل یابد.

    همچنین واجد رضایی، تحلیلگر بازار سرمایه با بیان اینکه بورس بر اساس احساسات پیش می رود، گفت: کلیه قیمت ها در بازار ناشی از هیجانات و تصمیمات جمعی است.

    وی همچنین افزایش دامنه نوسان را فاقد تاثیر گذاری ملموس در بازار سرمایه عنوان کرد و افزود: متغیرهای بنیادین همچنان بر سرجای خود هست.

    رضایی ریسک را از مهم ترین عناصر بازار برشمرد و تاکید کرد: بازار باید ثبات داشته باشد و تغییرات غیر منتظره علائمی منفی برای بازار دارد.

    وی محدودسازی قیمت محصولات شرکت ها را موجب عدک اطمینان در بازار و افزایش ریسک خواند و گفت: دولت در این برهه باید در پی ثبات باشد و شوک را به بازار وارد نیاورد.

    رضایی همچنین لزوم حمایت گری از بازار را متذکر شد و افزود: دولت باید به بازار نقدینگی تزریق کرده و از این طریق به حمایت از سهم ها بپردازد.

    این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: عرضه اولیه ای که آخرین بار اتفاق افتاد، همچون گذشته از سوی مردم مورد استقبال قرار نگرفت.

    رضایی گفت: این عدم استقبال بدلیل حمایت نکردن از بازار است؛ دولت از طریق سازمان بورس اشخاص حقوقی را مورد فشار قرار می دهد ولی این حمایت آنطور که باید، صورت نمی گیرد.

    خبرنگار : آزاده خواجه‌نصیری

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    لینک کوتاه : https://pulbank.ir/?p=194918

    برچسب ها

    ثبت دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برچسب ها

    بانک سامان بانک سپه بانک صادرات بانک مرکزی بانک مسکن بانک ملت بانک ملی بانک پارسیان بانک پاسارگاد بانک گردشگری برق برلیانس بورس بیت کوین تتر تسهیلات بانکی تپسی درب ضد سرقت سازمان منطقه آزاد کیش ساپورت های تاسیسات سینی کابل قطعات خودرو قیمت آهن قیمت بیت کوین قیمت دلار قیمت میلگرد لوازم یدکی خودرو مراغه مرجان دلخواه نردبان کابل نشست خبری هوش مصنوعی وطن‌زرین پی پال کسب و کار کوروش جم