نماد سایت پول بانک

دکتر فرجود در نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند: دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند در روزهای 19 و ۲۰ آذرماه در برج میلاد برگزار می شود

  • مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران گفت: ما به دنبال کاهش هزینه های شهرداری تهران هستیم و بر اساس برنامه های سازمان فاوا می خواهیم مراجعات مردم را به شهرداری تهران کاهش دهیم.

    به گزارش خبرنگار حوزه عمومی پول بانک، نشست خبری دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند، صبح امروز شنبه 12 آبان ماه 97، با حضور دکتر محمد فرجود مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، جمعی از مدیران سازمان فاوا و اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران برگزار گردید.

    دکتر محمد فرجود، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران

    دکتر محمد فرجود، در ابتدای این نشست خبری گفت: سال گذشته با ابلاغ شهردار تهران، برنامه تهران هوشمند با هدف حرکت به سمت هوشمندی تهران آغاز شد.

    وی ادامه داد: با برگزاری اولین همایش تهران هوشمند، برنامه هایی که می بایست، ما انجام دهیم برای ما معلوم شد.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران٬ با اینکه برندسازی تهران هوشمند به صورت جدی توسط ما دنبال شده است، گفت: حرکت به سمت شهر هوشمند تاثیر بسیار جدی بر برنامه های سازمان فاوا داشته است.

    دکتر فرجود٬ با بیان اینکه هم اکنون زیرساخت های شهر هوشمند تکمیل شده است، گفت: نوآوری شهری از بحث های اصلی ما است که در این حوزه نیز رویدادهای مختلفی در حوزه شهر هوشمند تاکنون برگزار شده است.

    وی با بیان اینکه برگزاری همایش شهر هوشمند به دنبال حل مسایل شهر می باشد، گفت: ایجاد مراکز مرتبط با حوزه نوآوری در دستور کار ما قرار دارد و همچنین سازمان فاوا به دنبال ایجاد آزمایشگاه هایی برای زندگی شهری می باشد.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، با بیان اینکه استارت آپ ها، معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و ما به دنبال تهیه یک سند هستیم که کلیه ملزومات فناوری زیست بوم شهر تهران در آن نشان داده شود با بیان اینکه تقریبا با اکثر شهرهای هوشمند ارتباطات برقرار کرده ایم، گفت: ما به دنبال استفاده از برنامه های سایر شهرها و کشورهای پیشرو در این امر هستیم.

    دکتر فرجود، با بیان اینکه هوشمندسازی بدون حضور همه ذینفعان توفیقی نخواهد داشت، گفت: شهرداری تهران به دنبال همکاری با بخش خصوصی با استفاده از مدل های مشارکتی است.

    وی افزود: شهر هوشمند به دنبال ایجاد بستری مناسب برای تعامل مردم با شهرداری می باشد و به همین دلیل سامانه تهران من که درگاه واحد ارتباط شهروندان با شهرداری است.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، با بیان اینکه سامانه تهران من به زودی خدمات دیگری در حوزه شهرداری را به شهروندان ارایه خواهد کرد، گفت: سامانه تهران من هم اکنون به 10 سامانه ملی و 8 سامانه شهرداری متصل است.

    دکتر فرجود، با بیان اینکه سامانه مسیریاب و نقشه همراه تهران که لایه های مختلفی دارد و حمل و نقل عمومی مانند مترو و ایستگاه اتوبوس به صورت زنده به شما اعلام می کند، گفت: سرویس های دیگری نیز مانند نحوه اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد را به شهروندان اعلام می کند.

    وی اظهار داشت: شهرداری تهران به دنبال استفاده از ابزارهای مختلف و مناسب برای پارک حاشیه ای تهران می باشد و به زودی این طرح در یکی از مناطق شهر تهران شروع خواهد شد.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، با بیان اینکه شفافیت از دغدغه های اصلی ماست و نمی توان شهر هوشمند را بدون شفافیت داشت، گفت: سایت شفافیت ایران هم اکنون قراردادهای بالای  250 میلیون و اطلاعات مدیران شهرداری را به شهروندان ارایه می دهد.

    دکتر فرجود گفت: زیرساخت های شهر هوشمند نیازمند این است تا درون خود شهرداری هم ملزومات لازم آماده شود و در این خصوص داشتبوردهای شهری آماده شده است و سعی کرده ایم تا مسایل شهری در مقابل دید مدیران شهرداری قرار گیرد.

    وی با بیان اینکه داشتبورد شهری در حوزه بافت فرسوده هم اکنون در اختیار مدیران شهرداری قرار گرفته است، گفت: اطلس محلات که شامل اطلاعات بافت فرسوده تهران می باشد طراحی شده تا مدیران شهری بتوانند فعالیت مثمرثمری در این حوزه داشته باشند.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: هم اکنون هزینه های شهرداری در حوزه پسماند و رفت و روب بسیار بالاست که ما در این حوزه ها به دنبال تاثیر داده ها می باشیم و در صورتی که ما زیرساخت های لازم در این حوزه ها نداشته باشیم توفیق چندانی نخواهیم داشت.

    دکتر فرجود خاطرنشان کرد: ما به دنبال توسعه زیرساخت های شهر هوشمند هستیم که یک بستر یکپارچه ای برای ارایه اطلاعات داشته باشیم و در این حوزه شبکه اینترنت اشیا با کمک شهرداری ایجاد خواهد شد تا بتوانیم از آن استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه٬ دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند امسال در روزهای 19 و ۲۰ آذرماه در برج میلاد برگزار می شود، گفت: در همایش امسال که در طول یک هفته در سطح شهر تهران برگزار می شود سخنرانی های کلیدی توسط سخنرانان داخلی و خارجی خواهیم داشت و همچنین تورهایی در حوزه شهری برای میهمانان همایش برگزار خواهد شد و 18 آذرماه نیز چند مرکز کلیدی شهر هوشمند در شهر تهران افتتاح می شود.

    مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: ما به دنبال کاهش هزینه های شهرداری تهران هستیم و بر اساس برنامه های سازمان فاوا می خواهیم مراجعات مردم را به شهرداری تهران کاهش دهیم.

    دکتر فرجود٬ پیرامون برخی مشکلات در ارسال پیام‌های کوتاه به شهروندان در خصوص ورود به محدوده طرح ترافیک، اظهار داشت: در یک ماه نخست اجرای این طرح با توافق شهرداری و پلیس موضوع به صورت ارشادی دنبال شد و جریمه ای برای شهروندان صادر نشد. مبنای کار شهرداری این است که هر خودروی که در سطح شهر تردد می‌کند باید عوارض پرداخت کند و اگر این عوارض را پرداخت نکند٬ به اندازه یک روز تردد، آن فرد به شهرداری و شهروندان بدهکار است و این هزینه با جریمه متفاوت است.

    گفتنی است٬ دومین همایش و نمایشگاه تهران هوشمند٬ طی روزهای 19 و ۲۰ آذرماه٬ با حضور مدیران شهرداری تهران٬ در سالن همایشهای بین المللی برج میلاد برگزار می گردد.

    خبرنگار: کوروش جم

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای
    خروج از نسخه موبایل